Met 33/34 weken op reis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bilou, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man wil graag met mij naar Roland Garros dit jaar, maar ben dan 33/34 weken zwanger. Mag je dan nog weg? (We gaan met de auto) Of is dat een te groot risico voor die termijn?

2. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik zou het persoonlijk niet doen, nu hou ik al niet van autorijden en blijf ik liever wat dicht bij huis als ik zwanger ben:D

Maar goed, als jij je prima voelt en er geen probleem in ziet zou ik gewoon gaan als ik jou was! Ieder z'n ding!;)

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.930
    113
    hihi, wil met 32 weken nog naar IJsland vliegen, en als het gaat met 36 weken nog een dagje of 3, 4 naar de USA oostkust (maar alleen als de vk het ermee eens is en mij nog niet verdenkt van enige activiteit richting bevallen, ik wil niet daar vastzitten omdat ik niet meer terug mag vliegen - hoe graag ik ook in Amerika ben)

Dus vier uurtjes in de auto lijkt mij persoonlijk niet zo'n punt :)
    Maar of je nog urenlang op een plastic stoeltje wil zitten in de hitte???

4. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pioen: Kaartjes zijn al over een week ofzo te koop. Ik twijfel nog. Mocht ik me dan alsnog niet goed voelen tegen die tijd, dan geef ik de kaartjes wel weg anders. Je weet natuurlijk nooit hoe de zwangerschap verder kan verlopen.

MadeInUsa: Mag je dan nog vliegen? Hopelijk krijg je een positief advies dan.

Haha en inderdaad, een wedstrijd kan soms uren duren hihi. Zit je daar misschien wel uren in de hitte. Als ik ga neem ik sowieso een kussentje mee, hopelijk helpt dat een beetje. Poeh, vind het nu al spannend als ik eraan denk.

5. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Gewoon doen hoor! Van het positieve uitgaan... mocht het anders lopen kan je die kaartjes volgens mij zo weer verkopen. Ik voelde me rond dat termijn nog erg goed en ging ook echt nog wel overal naartoe

6. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ik zou 't persoonlijk niet meer doen, maar da's meer omdat ik met die termijn ben bevallen. Mocht ik die ervaring nou niet hebben gehad, dan had ik het vast nog wel aangedurfd.

7. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ruim 33 weken zwanger. Ik voel me nog erg goed, dus ik zou het wel aankunnen. De kans dat je bevalt is klein. Neem de tijd met het autorijden. Gewoon een keertje extra stoppen om de benen te strekken.

Met bekkenpijn.... dan zou ik het niet doen. Dan is een lange rit en zit funest voor je lichaam.

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik ben de vorige zwangerschap nog met 33-34 wk op vakantie naar zeeland geweest vanuit drenthe. daar ook nog fietstocht gemaakt van 30 km. Maar vliegen zo ik echt niet doen. Wil wel dicht bij een zh zitten!

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mwa ik zou het niet doen. Je weet nooit hoe het loopt. Bij de eerste lag ik met 33 weken al in het ziekenhuis en ben met 34 weken bevallen. Bij de 2e had ik zo een bekkeninstabiliteit dat ik daar niet meer aan moest denken.
    Je gemoedstoestand wordt ook anders rond die tijd. Ik vond het fijn om bij huis te blijven.
    Ik zou het ook niet grappig vinden als mijn man zonder mij rond die termijn naar het buitenland ging.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    madeinUSA check deze link eens:

Vliegen tijdens je zwangerschap - zwanger

meeste vliegmaatschappijen mag je dus niet meer vliegen na 34 weken en sommige dus tot 36 weken. Maar bij 36 weken kan je dus sowieso niet meer vliegen. Moet je even een weekje eerder gaan en met een maatschappij gaan waar het wel mag.
    Persoonlijk zou ik dat echt nooit doen.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Je mag idd niet meer vliegen met 36 weken, beroepshalve weet ik dat. De meeste vliegmaatschappijen willen je ook niet meer meenemen, risico voor bevalling is te groot. Persoonlijk zou ik het ook zeer zeker niet meer doen hoor, blijf met die termijn liever in NL.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.930
    113
    continental geeft geen beperkingen :)

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou het dus echt niet doen!

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb het wel gedaan! Met 36/37 weken zijn wij nog 600/700 km van huis op vakantie gegaan en wij hebben zo genoten... en met 38 weken is de bevalling onverwachts ingeleid.

Als je je goed voelt gewoon doen is mijn mening... En mijn vk vond het ook geen probleem.

15. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Dan nog kan je aan de gate worden tegengehouden en kan je de toegang tot het vliegtuig worden ontzegd. Is een vriendin van mij overkomen bij 32 wk zw.schap. Zij had vantevorern zelfs gebeld en een zw.schapsverklaring bij. Eerlijk gezegd kan ik me daarom niet voorstellen dat je werkelijk mee mag voorbij 36wk zw.schap ;). Ik zou het dus tenminste een wkje vervroegen als ik jou was.

16. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ik ben met 35 weken nog een weekend weggeweest, weliswaar naar belgie, maar toch....ik vond het heerlijk! En geheel onverwacht amper een paar dagen in Nederland bevallen! (al had ik ook wel in belgie willen bevallen hihi)

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.930
    113
    weekje vervroegen heeft geen zin afrola, t is een bespreking met collega's, had eigenlijk al in april/mei moeten zijn maar toen kregen ze t niet gepland... en ja ga eigenlijk de dag voor de bespreking met verlof, maar ik ben zo betrokken in dit project en vind t zo leuk dat ik toch graag zou willen gaan...

en je kan er zo goed babyshoppen!

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Nu ik zelf 33 weken zwanger ben zou ik zeggen niet doen! Ik heb me de hele zwangerschap prima gevoeld maar merk dat álles me nu zwaarder gaat vallen. Lang zitten, lang lopen, lang staan...niets is meer fijn. Ik zie dat je nu 17 weken zwanger bent dus over 16 weken is het Roland Garros, dan kan het al behoorlijk warm zijn. Zelf zou ik er niet aan moeten denken om nu met deze buik een tijdje in de hitte op een plastic stoeltje te zitten......

Maar iedere zwangerschap is anders. Dus dat het mij nu zwaar zou vallen, hoeft niet te betekenen dat het voor jou ook zo is. En omdat ik ook niet van tennis houd (het is toch een tennistoernooi he :$) zou ik het er ook niet voor over hebben. Mocht je een énorme tennisfan zijn, dan zou ik het erop gokken. Beter kaartjes overhebben, dan geen kaartjes hebben en je toch goed genoeg voelen om te gaan.

19. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik ben zelf net terug van een midweekje Tsjechie/Praag. buiten dat het allemaal wel ging was het eigenlijk te vermoeiend en niet te doen.
    Wilde dan ook heeel graag naar huis!
    Opzich als je je goed voelt kan je natuurlijk doen wat je wil!! Zou alleen nog eens nadenken over Amerika!

Deel Deze Pagina