te veel vrije tijd

Discussion in 'Zwangerschap' started by bijna mama, Jun 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bijna mama

May 23, 2011
    35
    0
    0
    Twente
    vlak voor ik zwanger werd ben ik mijn baan kwijtgeraakt. daarna ben ik keihard aan het solliciteren gegaan maar omdat ik zwanger was kreeg ik elke keer te horen kom daarna nog maar eens terug! :( ik natuurlijk keihard balen! maar goed ik heb zo langzamerhand de hoop opgegeven en wacht tot onze zoon geboren is.. maar tot die tijd zit ik natuurlijk thuis, nu ga ik wel regelmatig even met me schoonmoeder op stap en even met me vriendinnen weg.. maar goed hebben ook niet hele dagen de tijd.. en nu lees ik ook wel boekjes enz maar dat verveeld dat ook..nu vroeg ik me af wat doen jullie zoals overdag om de tijd een beetje door te komen??

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    o heerlijk! Geniet ervan, ook al zie je het nu van een iets minder zonnige kant in.
    Vind je het leuk om kleertjes ofzo te breien voor de baby? Of een kapstokje van hout te maken?
    Je kunt de tijd ook gebruiken om te studeren. Een taal, binnenhuisarchitectuur, vaarbewijs....
    En dalijk kan je lekker uitgerust aan de laatste loodjes beginnen :).

3. peppy37

peppy37 Actief lid

Apr 12, 2010
    145
    0
    0
    ik lees graag mee: in heb nu de 6 wk verlof en er valt niet zo veel te doen met die buik. Elke dag vooorzichtig voelen of het niet begonnen is en uitgebreid koken (wat ik vroeger nooit deed). oh ja, plus hier hangen... af en toe naar de stad, maar dan kan ik ook niet meer lang lopen - een uur of twee is max.

4. hihi ik zit al tijden met verplichte rust thuis en mag dus niet eens het huis uit. Wat ik doe.. Ik heb veel gelezen, heel veel films en series gekeken. Verder heb ik mezelf geleerd te haken en te borduren, en heb veel dingen geknutseld voor de babykamer (zelf lampenkap gemaakt, canvas schilderijtjes, wandlampjes etc).
    Verder veel uitslapen tot een uur of 10 zodat ik pas rond 12 uur 's middags aangekleed ben om de dagen wat sneller door te komen. Straks als ik weer mag bewegen ga ik lekker mee boodschapjes doen, een beetje schoonmaken en opruimen in huis, nog wat laatste dingetjes kopen in de winkels en misschien af en toe naar de stad of langs een vriendin, of een uurtje lekker naar het strand.

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zit sinds 12 weken zwangerschap ziek thuis. Eerst door HG en nu door harde buiken. Inmiddels werk ik 3x per week 3 uur. Toch merk ik dat ik veel liever thuis ben. Kom mijn tijd door met internetten, tv kijken, kom wel de deur uit natuurlijk. Dus boodschappen doen of naar de stad maar ook niet extreem veel. Ik probeer er maar het beste van te maken, want straks na mijn verlof zal ik weer gewoon 32 uur aan de bak moeten.
    Omdat ik door de harde buiken niks meer mag van de VK heb ik ook veel hulp van derden.

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Meid ik zit in nagenoeg hetzelfde schuitje. Ik ben nog niet zover in de zwangerschap als jij, maar mijn werkgever is vorige maand failliet gegaan en ik ben nu tussen de 4 en de 8 weken zwanger.....
    Op dit moment vermaak ik me natuurlijk nog prima. Ik ga veel wandelen/fietsen en geniet van de extra tijd die ik momenteel heb met mijn dochter van ruim 2 jaar.
    Computeren, lezen, doelloos winkelen, uitslapen, huis aan kant maken/houden.

Zelf ben ik ook wel bang voor de verveling die zal toeslaan naarmate de zwangerschap verstrijkt.

Probeer er van te genieten en pak lekker je rust, nu kan het nog....

7. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Zit ook in hetzelfde schuitje.

Contract niet verlengt en dus met dik 17wk zwanger thuis komen te zitten. Inmiddels dik 24wk zwanger en al 2,5 maand thuis (laatste maand vakantiedagen opgenomen) en verveel me nog niet eigenlijk.

Aan m'n cv ligt het niet (zegt ook het uwv), maar ze nemen je gewoon nergens zwanger aan helaas. Dus ben ik een cursus gaan doen om nog sneller aan de slag te kunnen na m'n verlof straks. Voor de rest lekker thuis aan het rommelen, af en toe op visite, iets meer slapen dan gewoonlijk en dan gaan de weken eigenlijk best snel.

8. FmT

FmT Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    2,860
    0
    0
    Ik lees hier ook mee al verveel ik me nu nog geen moment.
    Ik ben momenteel 25 weken zwanger, in de ziektewet ivm harde buiken ( krijg wekelijks proluton om eventuele vroeggeboorte te voorkomen ).
    Nog 9 weken tot het verlof ingaat, en dan als klap op de vuurpijl gaat het bedrijf waar ik werk reorganiseren, het pand waar ik werk sluit in mijn bevallingsverlof met als gevolg ze kunnen me niet ontslaan ivm zwangerschap waardoor mijn vrijstelling van 3 maanden pas ingaat na het bevallingsverlof.

Solliciteren heeft nu zeker geen zin, aangezien ik pas op maart 2012 uit dienst ga ( zoals het er nu uitziet ). Met andere woorden ik moet mezelf de komende 9 maanden zien te vermaken... Na de bevalling zal ik me natuurlijk geen moment vervelen..

Nu kijk ik tv, poets soms wat, doe enkele boodschappen, soms kook ik, en ik heb vele ziekenhuis bezoeken.. Ook heb ik een xbox en ben van plan om aan de serie Army Wives te gaan beginnen.. Gossip Girl volledig gezien afgelopen 2 weken ;)..

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik zit ook in dezelfde situatie, contract niet verlengd. Over een maand zit ik thuis!
    Haha dan ben ik pas 3 mnd zwanger.
    Ik krijg wel een nul uren contract dus kan wel wat werken maar zal wel veel meer thuis zitten dan nu.
    Ik hou gelukkig van lezen, games en wandelen met de honden (zolang dat kan)
    Ik probeer positief te blijven maar ook qua geld maak ik me soms best zorgen.
    Zoals mijn moeder laatst zei: dan ga je toch leren breien, scheelt ook weer in de aankoop van kleertjes :D

Share This Page