Ik ben momenteel 8 weken, laatste dagen voelde ik me wat moe en nu sinds vrijdag flinke koorts. Vannacht bijna tegen de 40 aan. Meerdere malen de huisartsenpost/verloskundige gebeld. Vreselijke pijn in mijn benen. Zit al paar dagen aan de paracetamol. Ik voel me echt zo zwaar beroerd. Kom net terug van de h.a post, ze zagen verhoogde ontstekingswaardes in bloed/urine, ze zetten het op kweek en morgen de huisarts bellen. Morgen zou ik ook mijn eerste echo krijgen bij de verloskundige, hoop dat ik het aan kan wil wel graag weten of alles nog goed is. Heeft iemand ooit iets vergelijksbaars meegemaakt ? Hebben koorts of paracetamol inwerking op een vroege zwangerschap? Sorry als het hier niet goed staat.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat naar dat je zo ziek bent. Ik was rond jouw termijn ook heel ziek. Koorts, hoesten, verkouden, voorhoofdsholte ontsteking. Toen meerdere malen contact gehad met de verloskundige die heel lief waren en ik mocht zelfs langskomen voor een extra echo! Koorts kan een invloed hebben op een zwangerschap, vandaar dat ik langs mocht voor een echo omdat ze het hartje nog niet konden horen met de doppler. Ik geloof dat het een kleine verhoging geeft op afstoting van het vruchtje. Uiteindelijk is alles goed gegaan en heb ik op advies van de verloskundige paracetamol en neusspray gebruikt volgens de bijsluiter. Het duurde wel langer voor ik beter was, had mij in tijden nooit zo ziek gevoeld! Ik wil je niet angstig maken maar wilde je wel een eerlijk antwoord geven. Uiteindelijk js dat kleine wormpje wat we toen op de echo zagen al een flinke baby aan het worden dus bij mij is alles goed gegaan ondanks koorts en ziek zijn. Ik had overigens gewoon de griep. Veel beterschap en ik zou echt naar die echo gaan!
Vlak voor ik positief testte (was kennelijk wel al zwanger) had ik ook hele hoge koorts (40 graden) overgeven, duizeligheid en keelontsteking. Antibiotica en paracetamol gehad. En heeft bij mij geen nare gevolgen gehad. Beterschap!
Bedankt voor jullie reacties! Louise11110 herkenbaar wat je zegt.. het lijkt langer te duren. Nog nooit zo heftig en lang ziek geweest. Het vergt natuurlijk dubbel op van je lichaam in zo'n situatie. Ik ben toch naar de verloskundige geweest en we zagen meteen een hele duidelijke hartslag. en de groei klopte precies wat ik zelf dacht.
Het is iets beter als vrijdag, maar helaas zeker nog niet 100% . Vind het echt zwaar, want nu kan elk moment de misselijkheid erbij komen. Althans bij mijn eerste begon dat rond deze tijd pff