Beste allemaal, Ik ben 36 weken zwanger en heb sinds de laatste twee weken een branderig gevoel bij het plassen. Het is echt bij het laatste beetje plas. Het is begonnen na een vaginale schimmel (die inmiddels behandeld is) en het absoluut geen blaasontsteking Ik ben al bij de gynaecoloog en de uroloog geweest. Beide konden op hun gebied geen afwijking vinden. De uroloog denkt dat het door de zwangerschap komt, doordat de hele boel in de verdrukking is.. Ik merk ook dat ik er ‘s ochtends minder last van heb (heel de nacht gelegen) en bij kleine plasjes. Het is echt na een forse urinestraal dat ik op het laatst even denk: ‘Oei’ en niet bij nadruppelen ofzo. Past wel bij zijn gedachtengang. Ik merk ook dat als het kindje flink aan het bewegen is ik bepaalde steken voel in de plasbuis die vergelijkbaar zijn als met het plassen. Bij het plassen alleen meer branderig en bij bewegen meer een scherpe steek. Iemand herkenning? Groetjes, COG
Ik herken dat wel, mijn bekkenbodemspieren zijn te gespannen. Na de bevalling is dat ook verergerd. Na inspanning zijn ze extra gespannen waardoor ik t ook continu voel.
Oh dat verklaart ook een hoop. Ik heb tijdens deze zwangerschap ook bij een bekkentherapeut gelopen vanwege een gespannen bekkenbodem. De uroloog had gezegd, hopelijk ben je er na je bevalling vanaf maar daar hoef ik dus niet perse vanuit te gaan
Nope, maar je herkend t dan wel dus kun je wel oefenen met ontspannen wat makkelijker gaat zonder dansend kind in de buik . T is bij mij al 100 keer beter dan in het begin, hielp ook niet dat mijn bekkenbodemspieren weer aan elkaar geknoopt moesten worden.... t was al te strak, daarna eerst nog strakker. Maar t gaat nu echt wel enorm stuk beter. T is ook best gek, meeste oefeningen zijn gericht op verstevigen van bekkenbodem. Maar er wordt vaak gemist dat ze ook te gespannen kunnen zijn