Nou moe, ik dacht wel te weten wat je niet mag hebben als zwangere vrouw... Gisteren terugplaatsing gehad van 2 mooie emmies en gehoord dat ik moest leven als een zwanger: niet roken, niet drinken, geen rauw vlees en rauwe melk. Dat riedeltje... En: veeeeeeel drinken de komende dagen, want dat is goed na zo'n punctie. Dus wat doe ik: veeeel drinken, en wat heb ik afgelopen 2 dagen veel gedronken: venkelthee.... ook veel water en kamillethee, maar zeker ook een paar koppen venkelthee. Dacht ik net: laat ik nog eens op de site van het voedingscentrum kijken wat nou allemaal officieel wel en niet mag. Nou staat dus mooi op dat venkelthee NIET mag :x. Ligt dat nu aan mij, maar dat is toch niet algemeen bekend? Ik dacht dat kruidentheeen enzo juist wel mochten en beter was dan zwarte thee... Lekker dan! Nog ff gegoogeld en lees termen als 'werkt abortief' . Nou voel ik me behoorlijk dom en ben bang dat ik het nu al verprutst heb! Iemand ervaring met venkelthee en gebruik na tp of als zwangere? Of gewoon iemand met geruststellende woorden?
Venkelthee drink ik wanneer ik last van mn darmen heb. Dat deed ik ook al voor de zwangerschap. Waarom het precies niet mag weet ik niet, maar volgens de vk kan het iig geen kwaad als je zo nu en dan venkelthee drinkt. Dus ik denk dat je je idd geen zorgen hoeft te maken en al helemaal niet net na een terugplaatsing Edit: als je verder zoekt op de site van t voedingscentrum, dan staat er ook dat venkel in normale hoeveelheid gewoon mag. Dagelijks grote hoeveelheden kan wel schadelijk zijn.
Dankje Flora, Verstandelijk denk ik ook dat het ergens wel wat mee zal vallen. Maar ik schrok er wel van. Denk je zo goed bezig te zijn... Ik las ook dat het kruid op zich wel in beperkte gebruikt mag worden, maar niet als thee, want dan krijg je kennelijk grotere hoeveelheden binnen. Ik dronk nooit venkelthee, totdat ik paar maanden terug last had van mijn maag en darmen. Net als jij dus. Dus toen heb ik het 'ontdekt' zeg maar sindsdien heb ik het regelmatig in huis gehaald. Nou ik drink het hoe dan ook voorlopig ff niet meer .
Ik ben zo'n 'muts' die alles checkt voor ik het eet of drink, dus ik wist dat venkelthee niet mag. Ik drink dus al maanden alleen maar water en kamillethee. Doodsaai, dat wel. Toevoeging: ik denk niet dat je het nu al verpest hebt, maar voor je gemoedsrust zou ik het gewoon laten.
Hilly: bedankt voor je reactie . Ik dacht dat ik ook zo'n 'muts' was, maar kennelijk kan het nog erger hihi . Mijn man moest er haast ook wel om lachen: "hoe kan je dat nou niet weten, je zit dagelijks op dat forum, heb heel het internet afgestruind over van alles en nog wat, wat je allemaal aan vitamines moet hebben, wat wel en niet gezond is en dan weet je dat niet?" Tsja kennelijk kan je dat dus toch nog missen... Nog van harte met je zwangerschap!!
Dank je! Mijn man werd gek van me. Ik durfde niks meer te eten, want overal zitten wel kruiden in. Kaneel, basilicum, verzin het maar... Wat een ellende. Inmiddels ben ik rustiger en durf ik weer wat normaler te eten, zoals een beker warme choco (oehhhh cafeine) of een speculaasje (oehhh kaneel). Maar een heleboel ook niet hoor. Geen pesto, geen koffie, geen zwarte thee, etc etc..