Creatieve tips gevraagd :D

Discussie in 'De lounge' gestart door Sun01, 7 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Dag dames,

Ik ben er optijd bij maar wij hebben met de hele familie ouderwets lootjes getrokken voor sinterklaas! De bedoeling is een cadeau, gedicht en een surprise/knutselwerk.
    Nu ben ik niet het meest creatieve persoon binnen onze familie ;) vandaar dat ik tips vraag!
    Ik heb mijn tante getrokken. Het cadeau heb ik al binnen. (Een kunst/beeld van haar favoriete merk wat ze graag wil hebben) en een gedicht zal ook zeker het probleem niet zijn. Maar het knutselwerk wel.... Ik hoop eigenlijk op tips om een leuke surprise te maken.
    Het leukste is als het cadeau er in zou passen maar dat lijkt me lastig, het beeld (in de vorm van een haan) is ongeveer 50bij 40 ofzo? En best zwaar.

Wie is mijn tante?
    Een lieve vrouw! 2kinderen, getrouwd, gek op de natuur en haar huisdieren (honden) sporten, feestjes, rock and roll, en chocola!

Wie heeft er leuke creatieve ideeën?

2. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Ik zou het niet te moeilijk maken en een kippenhok maken :) Past bij haar cadeau

3. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Hahaha verder dan dat kwam ik ook niet!
    Hmm eens overnadenken dan

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Of een heel groot ei maken, het beeld in plastic pakken en er chocolade omheen doen 😂

5. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Haha
    Hoe kan ik een heel groot ei maken? Papier mache? Ik denk niet dat het stevig genoeg is om het beeld te houden
    Vind het wel een leuk idee

6. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Een aquarium?

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    Je zou de doos kunnen gebruiken waar het cadeau in zit. Plat leggen indien mogelijk of als de bovenkant groot genoeg is zo laten. Met papier mache de bovenkant bedekken en dan een mini tuintje maken. Een egel van kastanje en sateprikkers of pappier mache. Bladeren als bodembedekker, van een wc rol een prop papier er opb omen maken en aan elkaar maken met papier mache.

Egels van klei en stokjes kan ook, verder waterballon bedekken en laten drogen dan heb je een ei.

Nog een idee wat ik al een keer eerder heb gedaan.zijn theekopjes maken van waterballon. Bedekken en drogen daarna doormidden knippen. Nog schoteltjes maken, rond karton beplakken en een worst vorm in een klein kringetje maken en onder plakken zo dat het niet plat ligt. Je zou het karton in kunnen knippen en klein stukje over elkaar schuiven zo dat het niet helemaal plat is.
    Een schaaltje bedekken met huishoudfolie ( op zijn kop zetten) beplakken met minstens 4 lagen en laten drogen. Zo heb je een schaaltje.
    Je zou ijsklontvormpjes kunnen volstoppen met papier mache en schilderen als bonbons.

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik neem aan dat het beeld op een soort voet staat?

Misschien kan je het op en (dien)blad (of houten plank) met nep gras zetten en dan inderdaad van papier mache een ei maken. Ik zou dan eerst 2 halve eieren maken, dan deze tegen elkaar aanschuiven om het beeld en dan met nog een beetje papier mache de helften weer aan elkaar maken.

Op deze manier kan er geen lijm op het beeld komen en kan je de suprise gemakkelijk openen

9. mamaliesjejuult

mamaliesjejuult Actief lid

7 jul 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een houten 'box' maken , zo'n krat met deksel, schilderen naar keuze, eventueel met kussen vanboven, kan ze gebruiken als opbergdoos/ stoeltje

Deel Deze Pagina