Ik ben nu bijna 7 weken zwanger. En uitgerekend rond 3 oktober. We hebben al een vakantie geboekt van 28 augustus tot 4 september terugkomst. Is het dan verantwoord om op vakantie te gaan of kan ik dit beter niet doen. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik heb dus geen idee of dit verantwoord is of ik dan beter gewoon thuis kan blijven
Ik zou t zelf niet doen maja dat is voor iedereen anders... Ik ben met 28 weken en had het wel echt zwaar... En nu ist helemaal drama.. Maar misschien ben jij nig super fit met 36 weken
Ligt er aan waar je heen gaat. Als je met het vliegtuig gaat, heb je de kans dat ze je weigeren, ivm je termijn.
Ik zou t zelf niet meer doen, met 36 weken was ik er echt wel klaar mee. Daarbij heb je waarschijnlijk nog geen termijn echo gehad dus je zou theoretisch nog een paar dagen vooruit gezet kunnen worden. Ik zou als je gaat even goed je vliegtuigmaatschappij checken of ze je überhaupt wel toelaten met je termijn. Ook rekeninghoudend met de terugvlucht. Sommige maatschappijen nemen je niet meer mee vanaf 34 weken.
Hier kan helaas niemand antwoord op geven, omdat zwanerschappen zo onzeker zijn. Sommige vrouwen werken bv tot week 39 en anderen willen vanaf week 20 al dicht bij huis zijn. Wat eventueel kan helpen om een keuze te maken, zijn de volgende factoren: - hoe verliepen zwangerschappen je familie? Denk aan moeder, zussen etc. Het is geen garantie dat die van jou hetzelfde zal verlopen, maar kan wel een indicatie zijn. - wat voor vakantie heb ie geboekt? Is het een lange afstand auto vakantie met op de bestemming veel lopen, bloedheet weer en weinig schaduw? Dat lijkt me zelf minder prettig. Een korte vliegvakantie naar een all-in resort bij het zwembad etc is natuurlijk veel minder uitputtend en is misschien wel even lekker ontspannend zo voor de laatste loodjes. - hoe is je reisannuleringsverzering en is het financieelte doen, stel je annuleert op het laatste moment en krijgt daardoor niets terug van de verzekering? - heb je een mogelijkheid om de vakantie om te boeken naar iets eerder in het jaar, zodat het risico van de laatste loodjes minder groot is? Gefeliciteerd en succes met je zwangerschap!
Denk dat t eraan ligt waar je heen gaar. ik ken dus iemand die met vriend en dochter met 32 weken naar Griekenland ging en uit eindelijk daar bevallen is. Was echt een ramp. medisch gezien. qua verzekering moest ze van kliniek naar een ziekenhuis. Ze moest daar langer blijven. Dus regel met thuis in NL. En niet getrouwd wat hier en daar een hoop papier werk veroorzaakt. ik zou t niet doen tenzij je bijv naar Terschelling gaat😄
Ligt er een beetje aan waar je heen gaat. Met het vliegtuig ben je afhankelijk van de vliegmaatschappij. Sommigen maatschappijen weigeren zwangere vrouwen vanaf 34 of 36 weken. Voor die tijd heb je vaak een medische verklaring nodig dat je fit en gezond genoeg bent om te vliegen. Ik persoonlijk zou niet gaan vliegen met die termijn. Anders is als je bv op kampeer vakantie gaat hier in de buurt (Benelux, Frankrijk of Duitsland) met eigen vervoer. Dan ben je toch wat vrijer om te gaan en staan waar je wil en kan je in nood altijd naar huis op je eigen gemak. Dat zou ik zelf wel aandurven. Kijk sowieso aan hoe je zwangerschap verloopt. Wie weet krijg je wel enorme bekkenklachten en kan je geen stap meer zetten... wat ik niet hoop voor je (aan den lijve ondervonden helaas )
Ik zou het zelf niet doen... Ben 2 x hoog zwanger geweest tijdens hittegolf hier in nederland en werd daar echt niet vrolijk van... Daarbij als je met de auto ver weg gaat lijkt dit me ook zeer onprettig op die termijn!
Ik ben met 32 weken zwangerschap nog 2 weken op vakantie geweest naar Thailand. Reistempo aangepast, ging prima.
Ligt echt helemaal aan jezelf en hoe je je voelt. Ik ben bij mijn zoontje met 32 weken nog naar Texas gevlogen en met 35 weken terug(10 uur).Ging echt prima maar ik heb dan ook de hele zwngerschap nergens last van gehad.
Het is een busvakantie in Spanje. En het is een appartement. Met een zwembad vlakbij en het strand ook dus heel veel lopen zou het toch niet worden. Mijn vader betaald de vakantie en die heeft als het goed is wel een annuleringsverzekering afgesloten maar dit weet ik dus niet zeker.
Persoonlijk zou ik het dan niet doen. Het ligt eraan waar in je Spanje, maar je zit al snel 16 uur in de bus. Rond die termijn in mn vorige zw (28 sep uitgerekend) begon ik last te krijgen van vocht. Zo lang in de bus zitten zonder je benen omhoog en regelmatig lopen, zou niet iets zijn waar ik op zat te wachten. Aan de andere kant is de reis maar twee keer en daar tussenin kun je lekker aan het zwembad uitrusten. Lief trouwens van je vader dat hij heeft geboekt!
Tja het is niet rampzalig (ervan uitgaande dat de zwangerschap goed verloopt). Is het een optie om de reis te vervroegen? Dat lijkt mij wel prettiger..
Het gaat mij eerder er om dat ik niet ineens in Spanje ga bevallen haha. Over anderhalve week heb ik de 2e echo als die nog goed is dan zal ik aan mijn vader vragen of de vakantie wat vroeger kan. We gaan met het hele gezin dus moet er rekening worden gehouden met wie wanneer vrij is en wie er vakantie heeft op het moment . Lastig allemaal. Kwam een dag nadat de vakantie geboekt was erachter dat ik zwanger was haha. Lekkere timing allemaal Ik denk dat ik anders de vakantie maar af zeg. Ik durf het toch niet helemaal aan zo kort voor de bevalling.
Wij hadden hetzelfde probleem, alleen dan hadden wij een vlucht geboekt. Van de 40 annuleringsverzekeringen zijn er maar 6 die een zwangerschap zien als reden van annulering! Wij hebben de gehele reis a 3000 gewoon kunnen betalen, maar wel kunnen annuleren. Kijk dit dus goed na!
Absoluut niet aan beginnen! Je bent 36 weken zwanger en dan nog 2 dagen in een bus zitten (incl. de nacht). Ik kon met die termijn niet eens meer goed in mijn eigen bed slapen. Laat staan een hele nacht in een rijdende en wiebelende bus zitten. Bedenk ook dat je door een zwangerschap sneller vocht vast gaat houden. En je benen dus hoog moet houden. Dat gaat niet echt in een bus. En met een grote buik heb je weinig tot geen bewegingsruimte in zo'n krappe bus. Verder heb je geen eigen vervoer en zit je dus vast aan het schema van de bus. Ook ben je in het geval van problemen niet zomaar even weer in Nederland. Ook vraag ik mij af wat je hoogzwanger daar gaat doen. In de volle zon zitten mag niet. Hoge temperaturen zijn veel zwaarder als je zwanger bent (en ook onverstandig). Bedenk ook dat een gemiddelde reisverzekering niet volledig dekkend is bij zwangerschap en bevalling in het buitenland. Zeker niet als er sprake is van een prematuur kindje waar extra verzorging (en dus een langer verblijf en hoge kosten) aan verbonden zijn. De meeste vrouwen willen met 36 weken het rustig aan doen. En lekker in hun eigen omgeving alles op orde maken. Ik zou de vakantie dus afzeggen. Het is voor de rest van het gezelschap ook niet leuk als ze iedere keer rekening moeten houden met jou. En zelf ga je op een vakantie misschien sneller over je grenzen heen.