Als ie van rauwe melk is zou ik t niet doen.. Van gepasteuriseerde melk kan t geen kwaad, net als alle andere kaassoorten
Nou ik heb het een tijdje geleden gegeten zonder er eigenlijk bij na te denken dus vandaar... het zat in een salade.
Dan zal het wel prima zijn hoor! De mozarella die ik eet is ook niet van rauwe melk gemaakt. Maak je maar geen zorgen
jahoor! Kan je gerust eten! Woon hier in Italie en we eten het allemaal! Ook mijn gyn. heeft er niets over gezegd!
Rauwmelkse mozarella wordt hier haast niet verkocht. Maar als je in een restaurant ofzo bent, moet je het voor de zekerheid dus wel ff vragen, want af en toe komt het dus wel voor... Maar gewoon die voorverpakte uit de supermarkt zijn volgens mij allemaal niet rauwmelks. En anders staat het op de verpakking. (rauwmelks of au lait cru)
dus als ik naar restaurant zou gaan en pasta met mozarella zou bestellen, moet ik eerst vragen of het met rauwemelk gemaakt is ?
Ik neem aan dat als het in de pasta zit het voldoende verwarmt is geweest om niet meer rauw te zijn. Het zelfde geld dan voor een pizza.
Idd mag je hebben. De mozarella die je hier in nederland in de winkel koopt is niet rauw. Soms staat er op dat ie gepasteureerd is en soms staat er niks op...en als er niks op staat is het sowieso goed. Ik heb het al paar keer gegeten. Heerlijk op een stokje met een sherrytomaatje en een blaadje basilicum
Maar maak je geen zorgen hoor. Het is goed om op zulke dingen te letten, maar achteraf is het gewoon helaas. Ik heb bijvoorbeeld nog wijn gedronken toen ik (achteraf) 3 weken zwanger was. Ach ja, niet goed natuurlijk, maar je kunt er niets meer aan doen. Als je trouwens een bacterie daarvan had binnen gekregen had je het ook wel vrij snel gemerkt!
Juist de echte Italiaanse buffelmozzarella is gemakt van gepast. melk, dat is nodig voor het bereidingsproces!