Verlof bij couveusekind

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Giegel1989, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giegel1989

Giegel1989 Actief lid

17 jul 2012
    350
    0
    16
    Opticien
    Drenthe
    Hallo,

Onze zoon is tien weken te vroeg geboren. Hij is dus geboren voordat mijn verlof in ging. Mijn verlof is de dag na zijn geboorte in gegaan. Alleen nu hebben wij woensdag tijdens een gesprek met één van zijn artsen te horen gekregen dat hij misschien tot acht weken na de uitgerekende datum in het ziekenhuis zal moeten blijven.

Dit betekent voor mij dat ik alweer twee weken aan het werk zal moeten zijn op het moment dat hij thuis komt. Ik kan mij niet voorstellen dat dat de bedoeling is... Ik maak mij hier op het moment ontzettend veel zorgen over en ik hoop dat u mij duidelijkheid kunt geven over waar ik recht op heb.

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Giegel1989,

Helaas heb je geen recht op verleng verlof als je kindje in het ziekenhuis ligt. Het verlof duurt standaard 16 weken, en wordt uitsluitend verlengd wanneer je later bent bevallen dan je uitgerekende datum.

Actuele informatie over de WAZO vind je hier.

Mogelijk heb je recht op zorgverlof of ouderschapsverlof. Overleg dit met je werkgever of kijk voor meer informatie hierover op de website van de Rijksoverheid.

Ik wens je hoe dan ook een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina