12 weken, ontwikkeling hersenen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door milanijhuis, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milanijhuis

22 jun 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en ben super onzeker en verdrietig. Hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen. Ik ben moeder van een zoontje van 2.5 en ben nu 12 weken en 3 dagen zwanger. Dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Ik heb een keizersnede gehad bij mijn zoontje en daar een niche (holte in mijn baarmoeder) door gekregen. In de Vu ben ik hier 2x aan geopereerd en na 1.5 jaar eindelijk weer zwanger. Heel erg blij natuurlijk. Nu heb ik bij mijn eerste echo al een rot start gehad. Ik wist dat ik zwanger was en moest op controle voor mijn niche. Ik was 5 weken, maar toch maar alvast een echo. De arts (een professor) zei dat ik een lege vruchtzak had. Dikke pech. Ik zelf googlelen en kwam er achter dat dat ook zo is bij 5 weken. een week later een kloppend hartje. Zo'n grove fout. Zo een verdrietige week. Een week later begonnen de bloedingen (had ik ook bij mij zoontje). Niks aan de hand, alles echo's bleven goed. Ook nog een voedselvergiftiging opgelopen (geen listeria). Weer een echo, toen zagen ze een rare plek, dat bleek achteraf gewoon ontlasting. Weer een aantal dagen super zorgen. Nu heb ik net een nekplooimeting laten doen. De nekplooi zag er goed uit, net zoals de rest van het kindje. Super bewegelijk en alles in aanleg. Behalve de hersenen. De hersenen zijn goed gescheiden en ook even groot. Dus geen ongelijkheid. Geen rare plekken ofzo te zien. Ze ging overleggen met een andere echoscopist en moet over 2 weken terug komen. Ze zei dat de hersenen meer een vlindervorm moest zijn en iets groter. Ook zei ze dat ik nog maar 2 weken moest wachten met vertellen. Het kan over 2 weken gewoon prima zijn of anders... tja, daar kon ze geen antwoord over geven. Ik heb mij suf gegoogled maar er is echt helemaal niks te vinden hier over. Al helemaal niet over 12 weken. Als er als iets over de hersenen te vinden is, gaat het over de 20 weken echo en dan dat ze niet gelijk zijn of dat er een plek te zien is ed. Heeft iemand dit ook gehad en wat kwam er uit? Kan het een paar dagen later er helemaal anders uit zien? Ik maak mij echt helemaal gek. Vannacht niet geslapen en alleen maar gehuild. Hoop dat jullie verhalen hebben en kunnen delen.

liefs mila

2. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Lieve mila, ik kan je niet helpen met verhalen, of ervaringen. Maar vind het heel erg voor je dat je nu weer zo in onzekerheid zit... :(
    Wilde je gewoon even heel erg veel succes en sterkte wensen, ik duim voor je dat alles gewoon goed komt!

3. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mila,

Wat een vervelende dingen heb je voor je kiezen gehad zeg!! Ik heb geen ervaring met te kleine hersenen maar ik vind altijd wel dat ze wel iets nauwkeuriger mogen zijn met hoe ze dit nieuws brengen. Als het nog niet duidelijk is wat en of er überhaupt iets is met de beeb waarom dan al zulke uitspraken doen over het nog even 2 weken voor je te houden? Heb je over 2 weken weer een echo of ??? Kan het niet gewoon zo zijn dat je ukkie binnenkort een groeispurtje maakt met de hersenen? Ik kan me voorstellen dat je echt verdrietig bent! Hele dikke knuffel voor jou!

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Jemig zeg, wat een achtbaan zitten jullie in, heftig! Ik weet niet waar dit op zou kunnen duiden, maar ik zou juist wel steun zoeken bij je omgeving en het wel vertellen. Het wordt echt niet erger of minder erg als het straks toch foute boel blijkt te zijn. En als het wel goed zit, heb je in elk geval steun gehad van je omgeving. Misschien kun je ook bellen of ze nog een keer extra willen kijken? kan me voorstellen dat dit geen doen is, zolang wachten. Of een second opinion ergens? Welk ziekenhuis zit je? Heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed is, dikke knuffel!

5. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Wat een slordig gedoe allemaal! Snap dat je daar steeds onzekerder van word. Ik denk dat ze bij alles wat afwijkt van de norm even verder willen kijken omdt als ik t goed heb kindjes met 12 weken allemaal op dezelfde manier groeien. En de hersenen zijn natuurlijk een zeer belangrijk deel. Maar aangezien dat ziekenhuis al eerder rare uitspraken heeft gedaan zou ik mss een second opinion ergens zoeken

6. milanijhuis

22 jun 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lieve reacties allemaal. Ik was echt helemaal ingestort vandaag. Dit gedoe was allemaal in de vu in Amsterdam. Had hele goede ervaringen na alle gezeur rondom mijn niche ( na keizersnee) maar de verloskunde afdeling is echt drama!!! Ik heb naar het wkz gebeld. Ik kon gelijk vanmiddag terecht. Ze hebben een echo gemaakt en zelf het hoofd er naar laten kijken. Wat blijkt...?! Alles goed. Gewoon niks geen zorgen. Is toch niet normaal? Ben nu zo enorm opgelucht. Ik kan er eindelijk van genieten en het gaan vertellen. Ben heel blij dat ik een second opinie heb gedaan. En nu stap ik helemaal over naar het wkz.

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh wat fijn!!! En wat goed dat je een second opinion hebt laten doen en dat je zo snel terecht kon. Pffff hey, zelfs ik ben opgelucht en ik ken je niet eens :)

8. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo wat een grove fouten van het VU zeg!! Vind het te schandalig voor woorden. Goed dat je second opinion hebt aangevraagd en dat alles goed gaat met de beeb, wat zal je opgelucht zijn. Nu weer hop terug op de roze/blauwe wolk en genieten!!

9. Mamaliev

Mamaliev Actief lid

29 sep 2014
    138
    0
    0
    Wat een hel!! Ik zou serieus een klacht indienen! Gewoon kort en krachtig. Belachelijk!

Fijn dat alles goed was!

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jeetje meis, wat heftig allemaal en wat een fouten.. :( Wel ontzettend fijn dat het goed blijkt te zijn, maar jeetje.. Dikke knuffel voor jou.

Deel Deze Pagina