Hai mieden, N.a.v. de unoxreclame: ik moest denken aan de heerlijke chinese tomtaensoep bij de chinees. Jammie, die is echt dik en zoetig. Maar, we hebben tegenwoordig echt wel een afkeer van de afhaalchinees, maar die soep is zo lekker. Dus wie o wie helpt mij om hem na te maken? (die van de unox ik denk ik niet lekker, die blikjes zijn ook niet zo lekker namelijk...)
Ik weet het recept niet helemaal uit mijn hoofd, maar ik geloof: Bouillon, suiker, appelmoes, gezeefde tomaten, tomatenpuree, vleesblokjes/kipfilet en groenten naar keuze.. Ik zal morgen het exacte recept eens zoeken. Moet alleen wel zeggen dat ik het recept van een Indische vriendin van m'n moeder heb, dus het is Chinees-Indische tomatensoep hihi..
Oh jaaa die lust ik ook wel. Ben normaal niet van de tomatensoep, maar de ECHTE chinese tomatensoep.. die lust ik wel
Ah fijn! Weet je ook of deze net zo smaakt als die van de afhaalchinees? Zo ja, dan krijg ik heul graag het recept
Ooooh ja, die van de Chinees... heerlijk!! Die uit zakjes/blikjes en pakjes is nooit zo lekker! Maar misschien komt die van de Chinees ook wel gewoon uit een blik... je weet maar nooit!
Recept Chinese tomatensoep amcsnijders heeft dit recept op 29 november 2003 toegevoegd. Dit recept is 4.467 keer bekeken, 30 x bewaard en staat in 1 kookgroep. Print recept Boodschappenlijst Na lang uitproberen is het me eindelijk gelukt de ECHTE Chinese tomatensoep maken. Bereidingstijd: 30-60 minuten Keuken: Chinese keuken Smaak: Zoet Techniek: Koken Soort gerecht: Soepen Uit eigen keuken: Nee (i) TIP: Leuke kookworkshop Barbecue als een pro! 25 september, Smulweb Kookcollege Ingrediënten voor 4 personen 1 liter water 1 pot Struijk kippenbouillon 1 ui fijngesneden 2 kippenbouillonblokjes 1 blikje tomatenpuree 7 eetl suiker 1 eetl (rijst)azijn 1 eetl ketjap 3 eetl appelmoes 2 theel. verse gember of 1/2 theel. gemberpoeder 3 eetl. lichte sojasaus eventueel een flinke scheut room culinair 1 kleine kipfilet 1 kopje gekookte witte rijst 1 kopje dunne gesneden preiringen Hulpmiddelen Wok of grote hapjespan. Voorbereiding Kook de kipfilet gaar in water waaraan zout is toegevoegd. Snijd de kipfilet in piepkleine blokjes. Haal de kipstukjes uit de bouillon en snijd eveneens in kleine stukjes. Bereidingswijze Doe 2 eel. olie in de wok en fruit hierin de gesneden ui met de gember. Voeg de volgende ingredienten toe: 1 liter water 1 pot kippenbouillon met kleingesneden kippenvlees 1 ui fijngesneden 2 kippenbouillonblokjes 1 blikje tomatenpuree 7 eetl suiker 1 eetl (rijst)azijn 1 eetl ketjap 3 eetl appelmoes 2 theel. verse gember of 1/2 theel. gemberpoeder 3 eetl. lichte sojasaus Aan de kook brengen en 3/4 uur op een heel zacht vuurtje laten ?trekken?. Proeven en eventueel nog wat suiker en/of zout toevoegen. Vuur hoog draaien en even laten inkoken. Voeg room, rijst, gekookte kipfilet en preiringen toe en laat nog 5 minuten op een laag vuurtje staan. Desgewenst wat allesbinder toevoegen.
Beetje vaag, maar heb de tekstgekopieerd van smulweb. Heb het recept eens gemaakt en smaakte echt net als de echt chin tomatensoep!
DAnk je giraf!! Het is fijn dat je hem zelf hebt uitgeprobeerd, dan weet ik meteen dat het de goede is. Straks sleep ik namelijk alles in huis en is 't 'm toch niet haha! Maar de ingrediënten van deze soep ga ik gelijk morgen halen!!!!!
Oeh, door dit topic krijg ik ook zin in soep, maar de ingrediënten niet in huis, dus ga maar aan een cup a soeppie. al is het nog geen 4 uur!
Dat recept ga ik ook een keer proberen. Heb alleen een stomme vraag. Moet je de soep nou 3 kwartier laten trekken of 3 tot 4 uur