Vanochtend werd ik wakker en maakte ik een ontbijtje voor mn kleine meid. Ik ging naast der zitten en toen ik opstond voelde ik wat vocht naar beneden lopen. Ik naar de wc gelopen en gecheckt, veel vocht vond ik het. Ander ondergoed aan gedaan en weer verder met mn ding gegaan.. Na een paar minuten weeer vocht verlies.. zelfs mn broek was nat! Nou heb ik wel eens last van afscheiding, maar dit was wel extreeem veel en ook nog eens erg waterig. Het was ook geur en kleurloos. Ik de verloskundige gebeld en kon gelukkig gelijk terecht. De verloskundige heeft eerst even het hartje gecheckt en die klopte goed. Daarna ging ze even down under kijken en zei ze "dit ziet er inderdaad niet goed uit" ik natuurlijk al geschrokken, maar zat nog met mn hoofd okee.. t zal wel goed zijn. ze zei "het ziet er verdacht veel uit op vruchtwater en afscheiding is het echt sowieso niet". Ik vroeg dus ook gelijk wat ALS het vruchtwater is.. wat dan? Zei vertelde me dat het dan niet goed kan aflopen omdat het kindje gewoonweg nog niet rijp is en de artsen ook niks meer aan het vruchtwater zouden kunnen doen. Ze wilde eerst alles afsluiten dus heeft ze me doorverwezen naar het ziekenhuis. Ondertussen vertelde ze me dat ik er echt vanuit moest gaan dat dit vruchtwater was en dat ik waarschijnlijk vandaag of morgen weeen zou krijgen en zou moeten bevallen. De artsen zouden wat vocht van me afnemen en onder een telescoop zetten en zo zouden ze kunnen beoordelen of het inderdaad vruchtwater is. Hierna ben ik naar het ziekenhuis gegaan. Bij het ziekenhuis moest ik al redelijk lang wachten (waarschijnlijk alleen voor mijn gevoel, maar een half uur was het zeker). Eenmaal aan de beurt zei dat vrouwtje ( ik weet niet eens of het een gyn of echoscopiste was) nou ga maar even liggen we maken eerst even een echo. Dus ze maakte de echo, alles zag er goed en mooi uit, ook was er meer dan genoeg vruchtwater. Verder heeft ze me helemaaaal niet down under gekeken, geen vocht afgenomen.. helemaal nikss.. ze zei dat het wel goed zat en ik me niet zo druk moest maken want waarschijnlijk had ik gewoon in mn broek geplast (alsof ik niet meer weet hoe urine ruikt en eruit ziet.. buiten het feit dat ik al naar de wc gegaan was) Dus ik vroeg, nou wat als ik vanmiddag toch nog vocht verlies, zou het noggg kunnen zijn dat het niet goed gaat.. ja ga daar maar niet van uit, maar als je inderdaad nog meer vocht verliest moet je maar even terug komen. Conclusie: Der is nog steeeds niet uitgesloten of het nou werkelijk vruchtwater was of niet.. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr t leek gewoon alsof ik bij de slager stond en de volgende klant geholpen zou moeten worden. He, dat moest er allemaal ff uit!
Wat naar zeg. En wat slecht ook van het ziekenhuis. Had je niet gezegd dat je verloskundige zei dat ze vocht zouden afnemen? Nu zit je nog in onzekerheid. Hoe is het nu? Nog steeds vochtverlies of gestopt? Sterkte en probeer volgende keer wat meer je tandvlees te laten zien en eisen dat ze het onderzoeken anders zit je nog zo in de stress. (is lekker makkelijk gezegd hoor, ik ben totaal geen held met dat soort dingen en doe ook nooit mijn mond open.)
Jeetje meid wat naar. Snap niet dat ze zo makkelijk deden in het ziekenhuis hoop voor je dat het geen vruchtwater is en dat de kleine spruit nog lekker lang in mama's warme buik blijft zitten. Mijn duimen draaien voor je!! Succes met alles. Groetjes, Brenda
Normaliter ben ik echt heel fel, tegen alles en iedereen, maar ik denk dat ik door de schrik gewoon even leeg was. Ze deden zo nonchalant dat ik me gewoon bijna dom voelde dat ik daar zat.. zo een gevoel gaven ze me. De assistente vertelde me al toen ik binnen kwam dat het heel druk was.
Wat naar zeg! Je gaat naar het ziekenhuis voor zekerheid (of het vruchtwater was of niet) en dan wordt je zo behandeld? Hebben ze gecontroleerd of het vruchtwwater was?
Pff wil je niet bezorgd maken maar wat een raar ziekenhuis...nu moet je maar "afwachten" ? heb je nog gelekt?? nou misschien was het toch niks maar kan je verloskundige niet gewoon wat van dat vocht opnemen en dan met een testje kijken of het vruchtwater is? ze hebben toch van die testjes ervoor.... nouja je hebt een echo gehad en het zag er goed uit dus misschien was het echt urine? en dan niet zo geconcentreerd.
Nee ze hebben dus geen vocht afgenomen. Alleen aan de hand van de echo hebben ze vast gesteld dat het geen vruchtwater was. Of in iedergeval, grote kans dat het geen vruchtwater is.. maar zekerheid, nopezzz..
ze kunnen vrij makkelijk zien of het vruchtwater is en als dat zo zou zijn had ze je zeker niet weg mogen sturen heb je je verloskundige hierna nog gesproken? als het wel vruchtwater is lijkt het me dat je bedrust moet houden en evt weeenremmers moet krijgen? het komt nu n beetje over alsof je idd een nummertje hebt getrokken bij de slager zou het hier zeker niet bij laten zitte hoor meid.. je ukkie moet nog heel wat weekjes blijven zitten !
De verloskundige had er niks voor, daarom stuurde ze me naar het ziekenhuis. Ik had verwacht dat ze er daar wat meer aandacht aan zouden geven, maar helaas..
anz87. Ik weet nou niet of de gyn of wat ze ook was (met alle respect) nou zoooooo zeker van der zaak was ofzo, maar bij mij bracht ze het dus gewoon zo over van ohhh niks aan de hand.. alsof het om een snoepje gaat ofzo. Achteraf denk ik ook van.. ik had moeten doordrammen maar ik weet ook weer hoe dodelijkkk irritant sommige artsen zijn en maar blijven doen alsof zij alles weten en jij niks. Dat was ook zo bij mn dochter, constant waren we weer in t zh omdat ze maar niet stopte met huilen.. ze wilden NIKS doen, totdat ik dus zelf ging surfen en met reflux en allerlei allergieen kwam. Zelfs toen zeiden ze .. kijk het maar even aan.. Ze willen tegenwoordig niet snel meer handelen vanwege de bezuinigingen..
Zo dat is schrikken inderdaad. Misschien slim om even de verloskundige erover op te bellen? ben ook wel erg benieuwd waar je in het ziekenhuis bent geweest zeg. Hopenlijk blijft het verder nu allemaal goed gaan.
he wat naar!!! en frustrerend ook! ik zou je verloskundige even bellen en het verhaal uitleggen en zeggen dat je je nu nog steeds heel onzeker voelt.. vind dit wel een groot risico om zo te behandelen...
Jemig, wat bizar! Heb je je verloskundige nog gesproken? Ik duim voor je dat je kleintje nog zo'n 26 weken blijft zitten.
Bedankt allemaal! Ja ik heb de verloskundige nog gesproken, zij heeft mij gebeld (vond ik wel heel netjes). Ik vertelde haar ook waar ik mee zat en zij vond het inderdaad ook een beetje raar. Ze zei wel, als het niet gaat moet je gewoon even van de week weer langs komen en doen we een extra controle. Daarnaast zei ze dat als ze in de baarmoeder genoeg vruchtwater zien dat ze er dan vanuit gaan dat er niks verloren is gegaan omdat je nog niet zoooo veel hebt. Dus het zou meteen duidelijk geweest moeten zijn.
Verlies je nu nogsteeds vocht? Als dat wel zo is zou ik even een beetje opvangen (boterhamzakje in je onderbroek) en laten testen bij de verloskudige. Als die echt niet die testjes heeft, wat ik een beetje vreemd vind maar ok, zou ik eisen dat ze het alsnog in het ziekenhuis testen.
nou vind het ook raar... ik zou er ook werk van maken als je echt vocht verloren bent zoeken ze maar uit wat dat was.. better safe then sorry.. stel dat het wel vruchtwater was.. en dat blijkt overmorgen ofzo.. dan sla je jezelf voor je kop dat je geen actie ondernomen hebt... of ben ik nu een paniekzaaier?
Klopt, jullie hebben gelijk. Nee de verloskundige heeft echt geen testjes, heeft ze me zo verteld. Ik verlies ondertussen (bijna) geen vocht meer. Hetgeen wat ik nu verlies ik vrijwel zeker gewoon afscheiding, heb ik wel vaker last van en het is niet zo enorm vloeibaar.
Toen mijn vliezen gebroken waren met 35 weken werd er ook nog een echo gedaan en zeiden ze dat er nog meer dan genoeg vruchtwater was en het waarschijnlijk een hoog scheurtje was,nou het kwam er uitzetten joh! En ik ben de volgende ochtend bevallen. Nu zeg ik absoluut niet dat het bij jou zo is en het is een heel ander termijn maar ik zou toch even er achteraan gaan, bel naar het ziekenhuis of naar de verloskundige dat je het gewoon graag zeker wil weten.. dat is in ieder geval wat ik zou doen. ze kunnen trouwens heel makkelijk zien of het vruchtwater is, met een soort wattenstaafje die zwart verkleurd als hij ermee in aanraking komt. Wil je niet bang maken hoor! We gaan er gewoon vanuit dat je kindje nog lang lekket in je buik blijft zitten!