pff, schimmelinfectie, geraak er niet vanaf

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karine26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Hey,

sinds ik zwanger ben heb ik constant last van een schimmelinfectie. Het was de eerste ooit, maar ik ben duidelijk aan een inhaalmanoeuvre bezig. Nu reeds drie tubes gyno dactarin versleten, maar eens ik stop, komt de schimmel onmiddellijk terug. In bad gaan kan ik niet meer, te lang douchen ook niet, want dan heb ik er met zekerheid weer eentje zitten. Ik kan toch niet mijn ganse zwangerschap de zalf gebruiken? Lijkt mij ook niet gezond. Iemand tips om de schimmel weg te krijgen? of alternatieve zalfjes/....?

grtjs

2. Dana

Dana Niet meer actief

geen alternatieve zalfjes, wel een paar do's en dont's.

nooit met zeep wassen, zet de sproeier erop en spoel met lauw water ipv het te wassen.

gebruik geen vaginale zeep of wasgel of wat dan ook, ook dat verstoort de zuurgraad en geeft meer kans op schimmel. lactacyd is echt troep.

gebruik katoenen onderbroeken en draag je (spijker)broeken niet te strak. het is belangrijk dat je daaronder wat "lucht en vrijheid" hebt zeg maar :D afknellen of ondergoed dat niet van katoen is kan dus ook een schimmel veroorzaken.

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ook hier steeds bah de vk rade nou aan om zo'n vagina tablet te vragen bij ha dit zal ik volgende week doen
    die zalf al 2x gebruikt dan 2 weken vrij en dan begint het weer

ik zelf heb de eerste keer gekregen vorig jaar maart gebruikte een x lactacyd en andere inlegkruisjes met geurtje direct mis
    is erg vervelend al heb ik gelukkig weinig jeuk maar vooral hele vieze brokkelige afscheiding sorry voor detail

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik krijg het in periodes dat we veel seks hebben gehad of als ik inlegkruisjes met "een geurtje" heb gebruikt.
    Misschien jij ook??

5. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Bedankt;), wel nog wat tips dat ik kan gebruiken. Maar ik was nooit met zeep, seks kan niet meer door lage placenta en ik draag katoenen ondergoed.... het blijft steeds terugkomen!!!

De jeuk valt bij mij ook nog wel mee, maar idd, aan de afscheiding merk je het meteen....

Welke vaginale tablet bedoel je juist Fokje?

xx

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    tsja weet de naam niet meer v.d week als ik bij de ha kom zeg ik het even dat werkte beter volgens vk dan die zalf

7. Lovie

Lovie Actief lid

21 feb 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi, had er ook 3 kuurtjes opzitten in het begin vd zwangerschap.
    Toen na de laatste kuur weinig seks gehad en sporadisch met condoom, plus dat mn VK aanraadde om tijdelijk zoveel mogelijk suikers te vermijden want daar voelt een candida zich goed bij.

Dit heeft goed gewerkt en heb geen schimmel meer gehad (gebruik nu gewoon weer suikers hoor, ben zowat verslaafd aan chocomel en vruchtensapjes)

Hoop dat het werkt voor jou, tis zoooo vervelend!
    Succes!

8. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ik krijg van de ha canesten gyno 3. 3 nachten een tablet inbrengen en ik ben er vanaf. (soort bruiscanule) Daarnaast nog canesten creme smeren. Bij mij helpt het goed.

9. Lovie

Lovie Actief lid

21 feb 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in het begin vd zwangerschap ook 3 kuurtjes versleten incl. die tabletten.
    Na de laatste kuur even minder seks gehad en dan sporadisch met condoom gedaan.
    Ook had mn VK de tip om tijdelijk zoveel mogelijk suikers te vermijden want daar voelt een candida zich te goed bij.
    Dit heeft echt geholpen want ik heb geen schimmel meer gehad sindsdien, en gebruik nu wel weer gewoon suikers hoor.
    (ben zowat verslaafd aan chocomel en vruchtensapjes)

Hopelijk helt het bij jou ook.
    Succes, het is zooo vervelend!

10. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik heb er ook al last van gehad, maar misschien eens vragen om een andere zalf? Ik kreeg van mijn huisarts Miconazolnitraat j-c mee, en was er na een paar dagen smeren vanaf... Tot nu toe ook nog niet nogmaals gehad...

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je heb idd een soort van eitjes doe je vaginaal moet inbrengen 3 dagen achter elkaar bij mij werkt t super! Heb er wel alleen last van gehad voor nn zw hoor zo ongeveer 3 kwart jaar lang en kwam elke maand of elke 2 maanden terug pff..

En heb je helemaaal geen sex meer gehad?
    Jij kan nl je vriend besmet hebben(en daar hoeft ie niks van te merken) en zo krijg jij t ook weer...hij kan ook gewoon die zalf even een paar keer opsneren die jij nu gebruikt :)

En misschien idd als je maandverband of inlegkruisjes gebruikt voor die afscheiding kan t ook alleen maar erger worden..

Verder als je naar de wc ben geweest heeel goed van voor naar achter vegen.. Neem aan dat je dit wel doet..
    Maar voor de zekerheid..;)

12. Inlegkruisjes zijn eigenlijk ook niet goed, gaat broeien en verhoogt de kans op schimmels. Het is lastig zonder, ik gebruik ze zelf momenteel ook, alleen omdat het even nodig is. Maar zonder is echt beter!
    Lactacyd helpt bij mij wel. Je hebt een speciale variant met een andere (lagere) Ph waarde die je gerust tijdens de zwangerschap kan gebruiken.
    En je kan natuurlijk 'de tabletten' bij de HA vragen. Deze werkt vaak wel, alleen het tuutje mag je niet gebruiken om de tablet in te brengen als je zwanger bent.

Succes ermee!!

13. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    @Sam: nee, nooit meer seks gehad. Heb van in het begin wat kleine bloedingen door een lage placenta, ik zal hem dus niet besmet hebben. het komt duidelijk van mezelf en de hormonen.

Maar de tip van de suikers is wel goed, ik eet denk ik wel wat suiker, misschien dat de schimmel daar inderdaad goed op teert. zal het zoveel mogelijk proberen vermijden.

En de canesten capsule eens navragen binnenkort bij mijn gyneacoloog. Is wel vooral aan de buitenkant, zal mss dan ook weer geen oplossing zijn, maar wie niet waagt...

Pff, is zo vervelend en vooral redelijk vies. Ben al blij dat het weinig kwaad kan voor baby tje zelf. hormonen doen wat men ons he :)

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn 1e zwangerschap heb ik ook bijna heel mn zwangerschap een schimmelinfectie gehad. Na de zoveelste kuur tabletjes kreeg ik een grote tube miconazol gyn mee en de boodschap te smeren tot de baby er was! Dat onderdrukte 't voldoende, na de bevalling heb ik er geen last meer van gehad.

15. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    hoi,
    Net een week geleden heb ik het ook gehad. naast de zalf heb ik ook de drie eitjes drie dagen moeten inbrengen en toen was het over. De eerste twee dagen brandde het erg maar de derde dag merkte ik een groot verschil.
    Nu is het over....alleen nog twee weken zalf smeren. Zonder die eitjes kom je er volgens mijn verloskundige niet vanaf. naar vragen dus!!! sTerkte

16. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    mmm, die eitjes werken duidelijk net iets beter. Ga ik zeker naar vragen! zal blij zijn als ik er nu eindelijk eens vanaf geraak. Bedankt allemaal voor de tips!!!

17. puckie

puckie Lid

12 jan 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb ook lang last gehad van terugkeerdende schimmelinfecties. Heb toen al mijn ondergoed op 60 of 90 graden gewassen en tegelijkertijd die zalf gesmeerd. Daarna bleef het weg. Waarschijnlijk zit het nog in je ondergoed...?
    Succes ermee!

groetjes

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nog in je ondergoed????? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
    Ik heb zelf ook altijd die eitjes gehad en die werken perfect.

19. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Draag idd katoenen ondergoed en verwissel dat ook regelmatig (dus bv 's middags en 's avonds!), geen inlegkruisjes (als je veel afscheiding hebt, kun je beter een keer extra van ondergoed wisselen). Was je ondergoed idd ook goed, katoen kun je heet wassen.

Verder kan lactacyd met pH 3.5 geen kwaad, maar het is ook niet nodig, zeker niet als je eitjes of zalf hebt.

Wat verder ook goed kan helpen zijn tarwezemelen; gewoon een paar lepels door yoghurt en dat eten, kan je in de supermarkt vaak bij de zonnatura-producten vinden.

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Pff die eitjes, als je die gaat gebruiken alvast een tip: leg ijsblokjes en maandverband in de vriezer!
    Heb ook telkens terugkerende infectie. Eerste keer eitje gebruikt nergens last van, 2e keer... kon 3 dagen niet meer zitten vanwege de brandende jeuk!
    Toen heb ik ijsblokjes in een plastic zakje gedaan, die in een washand en die in mn onderbroek :D

Maar het is wel helemaal over nu!

Enne zonder ondergoed slapen werkt bij mij ook altijd goed!

Deel Deze Pagina