Hoi, Heb er al het een an ander over gelezen, maar het stelt mij juist niet gerust. Wil het daarom even een beetje van mij afschrijven. Ik moest vanmorgen naar de verloskundige. Het ging altijd goed. Alles gaat echt prima. Maar nu was mijn bloeddruk erg hoor. Of mijn bevalling is in aantocht.(wat ik dus echt hoop) of ik heb zwangerschapsvergiftiging. Nou moet ik dus nog een week aanmodderen, en kan pas volgende week mijn urine laten testen op eiwitten. Ik schrok best van de gevolgen die je kunt hebben van zwangerschapsvergiftiging. Ben dan nu ook best onzeker, en voel me niet prettig. Ik ben de hele zwangerschap positief geweest, tot vandaag dus. Heb helaas niets aan manlief, want die is al een beetje overbezorgt zeg maar. Maar nu kan ik moeilijk positief gaan doen, terwijl ik zelf nu ook best onzeker en een beetje bang ben. Sorry dames voor mijn gezeur. Sommige hebben ergere dingen dat begrijp ik, maar wil even mijn hart luchten misschien helpt het iets. Liefs britt
Waarom kan je pas volgende week je urine laten testen? Dat is een van de eerste dingen die ze doen als je een "te hoge" bloeddruk hebt. Even kijken of er eiwitten in zitten. Daar horen ze geen week mee te wachten. Ik kan je niet gerust stellen, heb helaas de gevolgen van zwangerschapsvergiftiging zelf meegemaakt. Maar ik zou als ik jouw was vandaag of je vk bellen of je huisarts en eisen dat ze je urine nakijken. (En wat is een veel te hoge bloeddruk bij jou?) En de gevolgen voor je kindje zullen nu echt wel meevallen, je "mag" bevallen. Sterkte Daphne
Kan me voorstellen dat je daar even van schrikt hoor, zou ik ook hebben! Hoop voor je dat het allemaal mee valt en dat het gewoon de kleine is die besloten heeft om te komen! Succes! Liefs Jessy
Mijn bloedruk heeft ze twee keer gemeten: 131/87 en 138/88. Hopelijk kondigt de bevalling zich aan. Maar heb ook de sympthonen gelezen. Daar heb ik ook wel last van gehad af en toe: Tinteling in de vingers/sterretjes zien en gespannen buik. Die van mij is de hele dag en nacht keihard. Dev vk zegt dat ik gelijk moet bellen wanneer ik misselijk wordt/hoofdpijn krijg of sterretjes zie. Denk inderdaad dat ik toch maar moet bellen en een urinecheck moet eissen zoals daphne zegt. Ik laat het vaak op zijn beloop met het idee het komt wel goed. Maar nu beging oik toch onzeker te worden. Bedankt voor jullie reactie. Liefs britt
Een onderdruk van 88 is idd normaal gesproken geen reden om je bijvoorbeeld door te sturen naar gyn (doen ze pas bij 95 en hoger). Maar die urine test, ff plassen in een potje en een staafje erin... Dat kan je zelfs volgens mij door de assistente van je huisarts laten doen. En als dat je gerust stelt... niet twijfelen gewoon bellen! Nadeel van de symptomen is dat het ook "normale' zwangerschapskwaaltjes kunnen zijn... (dat dacht ik dus bij mezelf)
Volgens mij valt je bloeddruk nog wel mee. Ik heb zelf een meter thuis zodat ik het zelf in de gaten kan houden. In het boekje staat dat 140/90 de grens is tussen normale en verhoogde bloeddruk. Maar....ik ken iemand waarbij een zwangerschapsvergiftiging genegeerd is en daarbij is het dus bijna mis gegaan. Oftewel, het is zo belangrijk nu dat het goed gaat met jou en je baby en ik zou dan ook zeker bellen dat ze de urine veel eerder gaan testen. Het is jouw gezondheid en jouw lijf!
Ja, normaal gesproken komt er pas actie bij een onderdruk van tussen de 90 en 95. Dus op zich hoef je je geen zorgen te maken. Maar als je dat wel doet zou ik gewoon je vk vanmiddag nog bellen en vragen of je naar de gyn mag voor testen (als ze dat zelf niet kan doen). Je nog dagenlang op zitten vreten van spanning komt je bloeddruk niet ten goede.
ik ben net terug uit het ziekenhuis had ook een te hoge bloeddruk en dat is pas vanaf 90/95 met div klachten die ik ook allemaal had maar het bleek geen vergifteging te zijn alleen mijn bloeddruk was steeds hoger zat op 105 en oplopend en nu met medicijnen weer naar huis gestuurd want geloof me in een ziekenhuis wil je niet liggen tot je eind ! maak je niet te druk daar word het alleen erger van en ik liep al 4 weken met knallende hoofdpijn rond en het kon eerder geen kwaad wel rustig aan doen ! misschien is het idd je bevalling ! vanavond volle maan he ! ik heb hier ook hoop hahah
BEDANKT voor alle toch wel geruststellende reacties. Heb de huisarts vanmiddag nog gebeld, en die kon niet een zwangerschapsvergiftiging test doen omdat ze dat neit kunnen controleren in het bloed? Vond beetje vreemd antwoord, maar zij stelde mij ook gerust. En jullie ook wel. Inderdaad achteraf heeft de vk ook gezegd dat het bij een onderdruk van 90 wel opassen geblazen wordt. Ga wel mijn bloeddruk in de gaten houden bij huisarts, want de vk is voor mij een half uur rijden, en rijden vind ik niet fijn, wordt ik erg misselijk. Het zit vast allemaal goed! Gelukkig voel ik mij nu niet meer zo onzeker. Daar be ik erg blij mee. Liefs britt