Blijf maar buikpijn houden??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amigo1985, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Hallo meiden,

Sinds afgelopen week blijf ik ontzettend veel last houden van buikpijn.. Het zijn echt steken en heb continue het buikpijnachtige gevoel.. Ik heb er het meeste last van als ik gewerkt heb.. Na 2 uurtjes voel ik het dan opkomen en het trekt dan niet meer weg, ik ga dan door de pijn krampachtig lopen en iedere stap die ik zet doet me pijn.. Ik werk in de horeca waarbij ik veel moet lopen, waardoor het moeilijk is `het even rustig aan te doen`.. Ik heb vorige week op zondagavond de vk gebeld, omdat ik niet meer wist wat te doen.. Zij gooide het op bandenpijn.. Maar ik vraag me echt af of het dit wel is.. Ik slik nu elke dag 4 paracetamols (op aanrade van de vk) om de pijn een beetje te onderdrukken.. Als ik thuis kom van het werk, ga ik even rustig op de bank liggen en dan trekt het binnen een uurtje langzaam weg.. Is dit echt bandenpijn??

Ik bel morgen nog maar een keertje na de vk want ik heb er echt geen fijn gevoel bij.. Ik vraag me af of iemand dit herkent en of de helse pijn erbij normaal is? Ook had ik vandaag een beetje groenachtige afscheiding, iemand een idee of dit oke is?? Tis me echt een raadsel wat het precies is, gister met tranen in de ogen gewerkt en ben een uurtje eerder kunnen gaan omdat ik het echt niet meer trok..

Iemand een idee of ervaring ermee??

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    #2 Minyaweth, 14 feb 2010
    Laatst bewerkt: 14 feb 2010
    Gezien je zwangerschapsduur lijkt bandenpijn mij ook het meest voor de hand liggend. Dit kan echt verschrikkelijk veel pijn doen.

Echter kan het ook mogelijk zijn dat je een gevoelige(r) baarmoeder hebt en heb je misschien toch al last van harde buiken. Het komt vaker voor dat vrouwen vroeg in de zwangerschap al harde buiken krijgen.

Groene afscheiding...? Geen flauw idee? Misschien een kleine vaginale infectie? Is je urine al getest?

Was jij niet diegene die samen met jouw partner een horeca zaakje had? Zo ja, misschien toch even overleggen met elkaar of jij misschien minder/korter kunt gaan werken.

Bel morgen inderdaad maar even je VK. Dit lijkt me ook niet prettig.

3. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    #3 Amigo1985, 14 feb 2010
    Laatst bewerkt: 14 feb 2010
    Bedankt voor je snelle reactie! Je hebt denk ik iemand ander voor je, ik heb geen eigen zaak, mocht ik willen :).. Ik wacht morgen wel even af wat de vk zegt en anders neem ik even contact op met de bedrijfsarts want mijn 8 uurtjes red ik zo niet, misschien dat ik even naar 4 uurtjes kan en als het beter gaat dan weer fulltime.. Kan dat dan al harde buiken? Toevallig gister voor we na bed gingen, liet ik nog even mijn buikje zien aan vriendlief en die was echt goed hard, viel me op, verder niet bij nagedacht omdat ik dacht dat je dat pas later in de zwangerschap kreeg..

Ow ja en de urine breng ik morgenvroeg ook even weg, even laten controleren op een blaasontsteking, denk het haast niet, want heb geen pijn met plassen..

4. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het met Minyaweth eens. Ik denk dat het toch ook bandenpijn is. Ik ben zelf ook iemand die er heel veel last van heeft/had.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Haha dan heb ik je inderdaad verward met iemand anders... (hoezo zwanger :p)

Harde buiken kan zeker wel vroeg in de zwangerschap. Ik had ze ook al met 11 weken zwangershap. Dit is dan wel mijn tweede zwangerschap, maar volgens mij kan het ook best al als het je eerste zwangerschap is. Als je een gevoelige(r) baarmoeder hebt heb je ze zo te pakken ;)

Ik zou even de huisarts bellen morgen en je laten controleren op een blaasontsteking (pijn bij het plassen hoeft niet!) en vaginale infectie. Mocht hij niks kunnen vinden de VK weer bellen :)

Succes!

6. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Halen ze een vaginale infectie uit de urine?

7. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

het klinkt als een vaginale infectie
    kun je ook last van je buik van krijgen

groene afscheiding lijkt me zowiezo niet de bedoeling

dus arts bellen!!!

spinnekop

8. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    De afscheiding was niet gras groen, maar wat normaal een beetje geelig was zag er nu een beetje groenig uit.. Vond het ook al zo raar, ik bel morgenvroeg de ha..

Thanks voor de reacties!

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik herken die pijnen die je beschrijft. Alleen heb ik die al vanaf het allerbegin van m'n zwangerschap. Soms komt het op en soms is het ook 3 dagen weg of veel minder...het is een zeurende pijn en nu komt er ook een stekende pijn bij in m'n liezen en aan de zijkant van m'n onderbuik. Dit is duidelijk bandenpijn!!

deze pijntjes horen erbij en zijn niets om je zorgen om te maken (volgens mijn gyn en ik ken ook veel vrouwen die het hebben gehad)

Ook ik heb een keer een soort licht groenige afscheiding gehad. Ik laat eens in de 6 weken bloed en urine nakijken en er was niks aan de hand. het was ook maar een keer na het plassen. Daarna is het niet teruggekomen. Ik zou het toch even melden bij je vk of gyn!!een schimmel is niet fijn en ook niet goed om mee te blijven lopen net als blaasontsteking, die je overigens in een zwangerschap vaak niet erg voelt...

Succes enne, idd lijkt het mij bijna noodzakelijk minder te gaan werken! Zolang lopen, staan en lichamelijk werk is niet goed in een zwangerschap, dat ga je niet volhouden vrees ik...

10. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb in mijn vorige zwangerschap ook al heel vroeg pijnlijke harde buiken gehad! (hoop het nu niet te krijgen.., pff wat was ik onzeker) ik heb van het begin van de zwangerschap tot 28 weken niet gewerkt en thuis alleen de lichte klusjes mogen doen.. met 28 weken kreeg ik weeen, een tijdje in het ziekenhuis gelegen en toch weer naar huis gemogen.. en ik mocht alleen opstaan om te plassen en me te verplaatsen van bank naar bed en andersom!
    uiteindelijk met 37 weken ingeleid ivm zwangerschapsvergifteging

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb het zelf ook heel erg vroeg gehad ik dacht dat het helemaal mis ging zoveel pijn deed het zelfs als ik gewoon op de bank of bed lag deed het zelfs pijn.Maar alles is gewoon goed gegaan:D

Deel Deze Pagina