Zwanger en griep

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kimmiehj88, Feb 10, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmiehj88

Nov 28, 2012
    89
    12
    8
    NULL
    NULL
    ik ben 11 weken zwanger en heb de griep goed te pakken..vanmorgen naar de huisartsenpost geweest, verhoogde ontstekingswaarden maar niet genoeg voor een kuur. Het kon gelukkig geen kwaad voor de kleine!

Dus uitzieken maar..holadiee

2. SkyA

SkyA Fanatiek lid

Dec 10, 2017
    1,566
    1,079
    113
    Female
    Ik had het vorige week ook, gelukkig was het na 1 dag heel veel overgeven weer gedaan!
    Heb ook niet van medicatie genomen, gewoon veel geslapen...

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Herkenbaar. Vorige zwangerschap 2 keer buikgriep gehad, vreselijk. Deze zwangerschap ook griep gehad. Hoop dat het daarbij blijft. En die kleintjes kunnen veel hebben hoor. Gewoon goed uitzieken.

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Als je koorts hebt moet je dat wel onderdrukken met paracetamol, consequent 4x per dag 2 pillen totdat de koorts weg gaat. Koorts is niet goed voor een baby

5. Kimmiehj88

Nov 28, 2012
    89
    12
    8
    NULL
    NULL
    Advies was 6 x daags 2 en evt voor nacht dan nog extra 2. Dit doe ik ook trouw, want dat maakt het nog dragelijk..

Ik sliep al slecht sinds ik weet dat ik zwanger ben, maar met griep en vooral veel snot en zere keel/neus, word het niet makkelijker.
    De week zit er bijna op, dan schijnt het beter te gaan...

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ik denk dat ze 6x1 paracetamol bedoelde ... Ik had namelijk niet genoeg aan 4x2 maar 2 gyns, de verloskundige en de huisarts vonden allemaal dat ik niet naar 5x2 mocht.
    (vanaf 16 pillen per dag kan er leverschade ontstaan, 50 pillen is pas dodelijk)

Over snot gesproken, je mag wel de neusspray met xylometazoline hebben.

Ik hoop dat je je snel beter voelt!

7. Kimmiehj88

Nov 28, 2012
    89
    12
    8
    NULL
    NULL
    Domdom; niet goed getypt/uitgelegd!

Ik bedoelde inderdaad 6x1 en doe er dan vaak 2 tegelijk..met een maximum van 8 per dag! En vind dat ook net te doen, maar heb wel t idee dat het beter gaat..daar houden we maar aan vast!

dank je voor de neusspray tip!

1981Mama likes this.

Share This Page