Zwanger en griepprik verstandig?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sunshine92, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik vind het wel heel raar dat de ene huisarts zegt dat het wel kan en de andete arts zegt weer van niet.

2. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Dat vind ik dus ook, mijn VK en mijn HA raden het echt af, vooral de laatste 3 maanden van de zwangerschap. Of als je andere medicatie al niet goed in te stellen zijn als je zwanger bent, zoals bij TS. Ik heb zelfs een verbod gekregen om hem te laten zetten, terwijl ze mij normaal proberen te verplichten ivm mijn astmatische bronchitis.
    Mijn huisarts zegt er zit toch een stofje in wat niet goed is voor de ongeboren baby. Ik laat hem liever gewoon niet zetten dan.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw

Hier moet ik m vanwege schildklierziekte mijn immuunsysteem is echt 0 dus het zal wel goed zijn :)

4. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Zoals ik tegen TS zei, je moet doen waar je, je goed bij voelt, dat is eigenlijk het belangrijkste. Voel jij je er niet goed bij, heb je grote kans dat je ongelooflijk ziek word. Heb je er een goed gevoel bij dan zal je nergens last van hebben. Leuk spelletje dat je lichaam met je speelt. Maar jij had hem sowieso al gehaald toch?

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een maand geleden ofzo werd er op het Belgische journaal dan weer juist werd opgeroepen om vooral je prik te komen halen als je zwanger bent. Ik moet nog even langs de huisarts maar mijn zus (zelf arts) raadde het me wel aan.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb m inderdaad al gehad, maar als er enge onderzoeken zouden zijn had ik ook wel overwogen om het niet te doen denk ik.

7. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Ik heb het ook aan de schildklier ik heb er geen en mijn internist heeft het afgeraden omdat ik niet goed ingesteld kan worden slik al 200 euthyrox ipv 100 Voor de zwangerschap terwijl 25 genoeg ophoging moet zijn

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Het is normaal dat je 50% omhoog gaat met je medicatie zodra je de positieve test in handen hebt hier slikte ik 150 en slik nu 250 over 2 weken weer bloedprikken.

Maar ook dat verschild blijkbaar per internist/arts..

9. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Ja alleen bij mij maken ze zich zorgen omdat m'n tsh dus nogsteeds te hoog is dus ik zal ng veel
    Meer moeten maar idd verschild veel
    Per internist ben net over na n ander omdat mijn oude me liet lopen met een tsh van 6,84

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Oei tsh nu nog te hoog?
    Ja belachelijk he.

11. Mikhna

Mikhna Lid

4 jul 2011
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    De vk in het ziekenhuis heeft het nagevraagd voor me en ze beveelt het juist aan. Vooral omdat ik ook nog diabetes heb, is het voor mij aan te raden om griepprik te halen.

Ik zal het nogmaals aan mijn eigen huisarts vragen, maar ze klonk wel overtuigend.

12. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Ja hij valt binnen de " normaal" waarde mij tijdens de zwangerschap wil de internist m Max 2.0 hebben en hij is nu 3.1 morgen weer prikken dus zij zegt nog te hoog als
    Die er nu niet onder de 2.0 zit krijg ik 25 mg extra weer

13. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    #33 mano82, 28 okt 2013
    Laatst bewerkt: 28 okt 2013
    Hier (in BE) raden ze inderdaad ten zeerste aan de griepprik te halen.
    Ik heb aan enkelen advies gevraagd, 2 artsen en mijn pa (gewezen arts) raden het aan, vriendin en collega die net bevallen zijn raden het af.
    Tja, ik heb de raad van de dokter gevolgd...
    Stel dat ik deze winter de griep zou krijgen (voel dat mijn immuunsysteem niet even sterk is, heb tegenwoordig nogal snel een verkoudheid), dan zou ik me heel schuldig voelen geen griepprik gehaald te hebben.
    Bij mijn eerste zwangerschap (6 jr geleden) was hier nog geen sprake van, ook nooit aan gedacht toen, het is pas de laatste jaren dat artsen het aanraden omdat de griep in sommige gevallen complicaties kan geven bij de baby. Beter voorkomen dan genezen...

14. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

Het licht er denk ik aan wat het geval is, ik heb vandaag gehoord dat m'n medicatie eindelijk een beetje goed aan wil slaan ik zou me juist schuldig voelen als ik m wel haal en daardoor weer niet goed ingesteld tsh heb en de kans op antistoffen groter word en de kleine straks ook een auto immuun ziekte heeft, dan heb ik liever een griepje , ik eet verder gezond en ben nooit snel ziek

15. bonita09

bonita09 Actief lid

23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    mijn huisarts heeft me aangeraden om de griepprik te nemen, juist omdat ik zwanger ben. ik twijfel nog wel of ik 'm ook daadwerkelijk ga nemen. heb eigenlijk sowieso nooit echt griep.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Is wel hoog ja in een zwangerschap mag de tsh max 1.0 zijn.

17. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

In de folders staat 0,5 tot Max 2.0 en de internisten zeggen dat ook allemaal behalve me oude internist, op internet staat het ook, ik zit nu op 2.3 en ben met 50 mg meer van 6,84 naar die 2,3 gegaan en ze hogen nu niet meer op omdat ik zo'n verschil gemaakt heb met die 50 mg zijn ze bang dat als ze met 25 ophogen dat ik rond de 0,3 kom en dat is weer onder de normaal
    Waarde dus dat is niet goed, die kans loop ik zelfs al met 12 mg ophoging , we laten het dus zo en ik voel me prima wil niet weer een risico nemen , de internist had het erover, dat 0,3 teveel minder kans op schade geeft dan ook maar iets te weinig omdat de behoefte per persoon verschilt waar die zich goed bij voelt :)

Deel Deze Pagina