Zwanger en griepvirus ...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door NikkiF, 4 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo dames !

Ik heb een vraag voor jullie. Als we de berichtgeving volgen over de Mexicaanse griep dan krijgen we het toch wel benauwd. Het ziet er toch naar uit dat het in Nederland zal uitbreken en dat een vaccin pas in oktober aanwezig zal zijn. :( Begin november zal mijn bevalling zijn.

De twee dames die zijn overleden in Schotland en Madrid waren beiden zwanger, ook dat vind ik een eng idee. Daarbij komt dat ik Astma heb. 8)

Ik werk als juf op een basisschool. Nu nog 3 weken en we hebben 6 weken vakantie. 7-9 beginnen we weer, ik ben dan 31 weken zwanger. Mijn man en ik denken er nu over, omdat scholen brandhaarden zijn voor het uitbreken van een virus als dit, dat ik onbetaald verlof zal nemen de weken dat ik eigenlijk nog zou moeten werken na de vakantie, voordat mijn zwangerschapsverlof in gaat (4 weken). Kunnen jullie dit besluit ondersteunen of vinden jullie het overdreven ? :(

En hoe zit het als je het virus oploopt in de zwangerschap ? Mag je dan Tamiflu nemen ? Moet het dan vanzelf over gaan, als dat al kan ? Moet je dan de baby geboren laten worden en dan zelf behandeld worden ! :(

En het vaccineren, mag je de vaccinatie laten zetten als je zwanger bent ? Heeft dat geen gevolgen voor het kindje ? :(

Een heleboel vragen waar onze VK twee weken geleden weinig over wist, maar zij was een vervangster en niet een van de vast dames. Ik hoop dat jullie wat meer info voor me hebben. Ik denk dat meer dames hiermee zitten. En van googlen word je niet bepaald gerustgesteld ...

Alvast bedankt !

Groetjes,
    Nikki F

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi nikkiF,

Ik zou je heeeeel graag meer willen vertellen maar voor ons is het ook nog niet helemaal duidelijk hoe ze zwangeren willen gaan behandelen. Daar word druk naar gezocht.
    Zodra we meer weten zullen we een item op de site zetten.
    maar voor nu is er geen reden om thuis te blijven.

Imke

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Imke,

Fijn dat jullie er achter aan gaan.

Nu zal ik niet thuis blijven, maar na de vakantie, over 9 weken is de situatie misschien heel anders. Ik wil niet in paniek raken, maar wel mijn maatregelen treffen. Ik wil geen risico lopen voor 4 weekjes werken (waarvan maar 8 dagen in mijn klas).

Het is jammer en maakt onzeker dat er zo weinig te vinden is over het virus en zwangerschap.

Bedankt voor je snelle reactie.

Groetjes,'
    Nikki F

Deel Deze Pagina