Beste verloskundige, Ik ben nu 34 weken en 5 dagen zwanger en al vanaf dat ik de baby begon te voelen (ca. 19 weken), voel ik haar maar op één plaats, namelijk rechtsboven in mijn buik. (Vanaf navelhoogte tot ribbenboog) Alleen daar voel ik echt schopjes. Onderin mijn buik heb ik de laatste tijd af en toe een vrij onprettig, stekend gevoel, mijn VK zegt dat dat met het indalen te maken heeft. Natuurlijk heb ik ook aan mijn VK verteld dat ik de baby echt maar op één plek voel. Zij gaf toen aan dat mijn placenta tegen de buikwand aanligt en dat dat de beweging van de baby dempt. Blijkbaar ligt de placenta dan onderin mijn buik. In eerste instantie vond ik dit aannemelijk. De baby was immers nog niet zo groot dus dat alleen de voetjes boven de placenta uit konden schoppen, klonk logisch. Maar nu zei de VK tijdens de laatste controle dat de armpjes en handjes van de baby aan de linkerkant van mijn buik lagen. Ik kan dat zelf ook voelen aan de buitenkant van mijn buik, maar ik voel er geen beweging. Ik maak me hier zorgen over; de baby is nu toch al best groot en sterk dus ik zou haar toch ook aan de linkerkant moeten voelen, waar haar armpjes liggen? Het zou fijn zijn als u uw mening hierover wilt geven.
HOihoi, Ik kan heel goed begrijpen dat het je toch niet lekker zit. Het kindje is inderdaad nu groot en krachtig genoeg om door de placenta heen te kunnen trappelen. Ik denk dat je kindje heel rustig is en dat het zich daarom niet zo laat voelen. Als je je toch zorgen maakt, geef dit dan aan bij je verloskundige. zij kan je naar het ziekenhuis sturen voor een hartfilmppje bij de baby en een echo. Gewoon voor de zekerheid ne jou geruststelling Imke
Bedankt voor uw reactie! Ik moet komende week weer naar de VK en zal deze keer duidelijk aangeven dat ik me wat zorgen maak. De vorige keer bracht ik het meer in vraagvorm, misschien dat de VK anders reageert als ik gewoon zeg dat ik me zorgen maak. Het gekke is dat het kindje verder niet rustig is. Ik zie bovenin heel vaak een voetje voorbij komen en echt van die bulten op mijn buik. Maarja, het is mijn eerste zwangerschap dus misschien doen rustige kindjes ook wel je hele bovenbuik bewegen, dat weet ik niet