Zwanger en groot gezin?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door silly29, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly29

silly29 Actief lid

22 dec 2009
    272
    0
    0
    Hoi

Wie is er zwanger en heeft een groot gezin...
    Ik bedoel met een groot gezin meer dan 4 of 5 kinderen?
    Ben wel eens benieuwd namelijk....
    Groetjes Silly

2. mamalucifer

24 nov 2012
    5
    0
    0
    werk en huisje
    enkhuizen
    hoi silly

ik heb een groot gezinnetje. ik heb 3 eigen dochters en 2 stiefzoontjes en zwanger. worden er dus 6.:$
    ach het geeft iig genoeg leven in de brouwerij. wel leuk hoor.:)

3. Damyar

Damyar Niet meer actief

Hier ook een groot gezin, 3 stiefkinderen, 2 zoons en zwanger

4. mama15

mama15 Bekend lid

29 mrt 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    hier ook een groot gezin
    hebben al 4 kindjes en nu zwanger van kindje no 5 maar dit is ook echt de laatste bij ons

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst

6. MLkids

MLkids Niet meer actief

Ik heb 3 kids en de 4e onderweg, allemaal vrij kort op elkaar (heel bewust!).

En jij Silly?

7. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb 6 kids en de 7de onderweg. Bewust gepland ook.

8. MLkids

MLkids Niet meer actief

Angelina, hoe doe jij het met het huishouden?

Mijn kids zijn nog klein, allemaal onder de 5 jaar. Ik hoef maar te poetsen en 5 minuten later is het een varkensstal, inmiddels heb ik al een houding aangenomen van: pff laat zitten, werk me uit de naad en over 5 minuten is het weer net zo'n troep en vuil.

Ik zou wel wat tips kunnen gebruiken van andere met een groot gezin!

En koken? Wij hebben nu maar een 4 pits maar daar ga ik het straks niet mee redden, of ik moet ergens jumbo pannen kunnen aankopen. Vlees braden is bijvoorbeeld nu al een crime want het past niet in de koekenpan en pitten over heb ik niet...

Leuk zo'n topic!!!! Erg leuk zelfs!!

Hoe zijn bij jullie overigens de reacties geweest op de zwangerschappen na het tweede kind?

9. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik ben net bevallen, en heb nu 5 kinderen :)

10. silly29

silly29 Actief lid

22 dec 2009
    272
    0
    0
    Hoi Hoi Meiden

Wat leuk al die reacties en toch nog veel grote gezinnen hier, erg leuk zeg...
    Ik heb zelf 5 kinderen
    2 jongens en 3 meiden en zwanger van ons 6e wondertje!!

Was aan de pil dus geheel onverwachts maar zeer zeker welkom in ons gezin!!!
    Groetjes Silly
    5 weken en 1 dag zwanger.

11. mama15

mama15 Bekend lid

29 mrt 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    daar zeg je wat het koken voor een groot gezin
    gelukkig heb ik wat pannen zodat ik het goed red met een 4 pits gasfornuis
    kwa de grote van het gezin worden wij wel eens bekeken alsof we alieëns zijn als we dan met het hele gezin winkelen of ergens anders heen gaan dan kijken ze je echt allemaal na
    ik heb me daar een hele tijd aan geirriteerd maar nu boeit het me niks meer
    het is mijn leven en ik moet het groot brengen
    nu op de school van de kids hebben ze natuurlijk ook wat te kletsen want wij zijn de enige met 4 kids en een 5de op komst
    ik heb wel al 2 pubers 1 van 13 en 1 van 12 en dan nog 1 van 9 en 1 van 7
    wij hebben ook bewust voor ons 5de kindje gekozen ml was namelijk gesterreliseerd en dat is ongedaan gemaakt
    de reden dat wij nog graag een kindje wilden is omdat wij op zeer jonge leeftijd ( 18 ) ouders zijn geworden
    nu zijn we wat ouder en wijzer en verstandiger ( hahahaha of dat zo is moet nog uit wijzen hihih ) en maak je een zwangerschap en het opgroeien van zo n kleintje heel anders mee
    m n andere 4 kids vinden het geweldig en zijn er ook echt mee bezig en ook dat vind ik heerlijk om te zien
    te zien dat ze alles beseffen en begrijpen

12. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik ben 2 maanden geleden bevallen van onze 5e.
    Wat leuk dat er nog meer moeders zijn met een groot gezin. Ik dacht dat die uitgestorven waren... ;)
    Mijn kinderen zijn 9,7,6,2 en 2 mnd.

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Hier geen groot gezin maar wil graag ff inbreken :)
    Wij hebben een zoontje van maart vreselijk lief en over algemeen makkelijk mannetje. Slaapt al vanaf de 5e week door. Stiekem willen mijn man en ik alweer voor de tweede mede omdat wij graag een groot gezin willen mocht het gegunt zijn natuurlijk.
    Ik persoonlijk vraag me zo af al een paar maanden is dit te snel?? Aan de andere kant als we daarna nog meer kindjes mogen ontvangen hoelang wachten is dan wijsheid.
    Zit er bij.jullie veel.tijd tussen de kindjes en hoe praktisch is dit?
    Vind dit zo moeilijk en het stomme is de grootste reden om nog niet te proberen voor mij is dat ik bang ben voor de reactie's van de buitenwereld.

Groetjes paula

14. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Hier ook een groot gezin wel een ongewoon gezin.
    1 pleegzoon van 16
    1 pleegzoon van 11
    1 dochter van 11 van mezelf
    1 stiefzoon van 9

En nu zwanger van dus de 5de.
    Tja koken ik heb grote pannen en redt het prima op een 4 pits gasfornuis en het huishouden tja ik denk al een aantal jaar oh laat maar heeft geen zin ik doe wel 2 keer per dag stofzuigen want anders wordt het helemaal een zooitje.
    Ik vind het wel heel erg gezellig hoor een groot gezin

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier (nog) geen groot gezin maar we willen dit beide wel heel graag dus ik lees stiekem even mee. Ook zou ik het super vinden km een tweeling ge mogen krijgen iedereen verklaarde me voor gek en zei; we spreken je na de bevalling en kraampjes nog wel..
    Maar ik denk er nog precies hetzelfde over :D

16. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Nog geen groot gezin hier, maar vind het wel leuk om te volgen en ervaringen te lezen. Wij zijn nu in de tweede ronde voor ons derde kindje en ze zitten redelijk dicht op elkaar, hoop dat het nu ook snel raak is, dan zijn het er straks drie in 3,5 jaar ongeveer. Zelf wil ik er tussen de 3 en de 5, maar denk dat er na de derde wel steeds meer praktische bezwaren zijn. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

17. mamalucifer

24 nov 2012
    5
    0
    0
    werk en huisje
    enkhuizen
    zo grappig als ik deze verhalen zo lees. en ik maar denken dat grote gezinnen zo aso en zo uit waren hahah mijn zus heeft er ook 7 en de andere zus van me 5, ik pas der al helemaal tussen met 6de op komst :)

vind dat ook wel een goeie vraag over huishouden. mijn jongste is 8 jaar en de oudste bijna 13, maar idd heb je net je huis geschrobt en aankant en je draait je om moet je flauwvallen van de bende die ze in 5 min maken.

ik heb de hoop op een net huis al opgegeven. HUIZE WELTEVREE LEEFT GEWOON ALS JAN STEEN!!!

groetjes lucifer
    5 weken en 5 dagen

18. silly29

silly29 Actief lid

22 dec 2009
    272
    0
    0
    Hoi

Er zijn toch heel veel mensen met een groot gezin lees ik, echt super leuk....
    Ik denk dat ik straks wel veel commentaar krijg als ze zien dat ik zwanger ben van de 6e spruit maar laat het gewoon links liggen.

Mijn kinderen zijn 10, 7, 6, 1 en 9 maanden oud.

Gr Silly

19. zwendel

zwendel Niet meer actief

Ik ben nu 25 weken zwanger van nummer 2 en mijn zoontje is nu 10 maanden dus het kan prima hoor. Veel mensen vinden het leuk en ja er zijn ook mensen die het raar vinden. Wij voelde ons er goed bij en zijn er gewoon voor gegaan. denk ook dat het voor iedereen anders is het is maar net waar je je goed bij voelt. Ons zoontje is ook gewoon ontzettend makkelijk dus dat scheelt denk ik ook wel

20. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Hier ook een bijzonder én een groot gezin. Alhoewel de oudste twee stiefzonen alleen regelmatig in het weekend bij ons zijn. Wij zijn dus fulltime ouders van 3 kinderen en parttime ouders van de twee tieners die zo nu bij ons zijn. Gezellig!

Gezinssituatie? Zie handtekening. :)

Deel Deze Pagina