Zwanger en groot gezin?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door silly29, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Hihi, zo grappig om te lezen dat sommige 5/6 kids al een "groot gezin" vinden! ;) Hier in ons dorp is 6 kinderen eigenlijk best "normaal" ;) (al is het niet mijn eigen streven) maar grote gezinnen hier zijn eigenlijk pas vanaf 10 kids.. Onze buurvrouw is een paar dagen terug bevallen van haar 13e kindje! En zij is nog maar 36 dus wie weet hoeveel er nog bij komen hahahaha!

*breekt weer uit*

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Woon jij in mijn dorp mss Hihi.

Groetjes paula

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    wat leuk zeg!! en ik denk altijd hoe doen mensen dat met 2 kids pfffhahaha

wou altijd 5 kids maar vond t zwanger zijn zo zwaar dat ik niet weet wat de toekomst ons brengt!

btw hoe meer kids hoe makkelijker de bevalling?!

4. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Kiraa en Paula, dan vraag ik me toch wel af in welk dorp jullie wonen, hoor. Bij ons is 2 heel gewoon en ben je met 3 al een uitzondering. ;)

Olifant vindt dit leuk.
  5. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Ik was het topic alweer vergeten, sorry :D

Het huishouden. Ja, gewoon. het is niet steriel maar wel opgeruimd, en ik doe iedere dag een rondje zodat het ook zo blijft. Grote klussen doe ik als ik zin heb ( ramen wassen bijvoorbeeld ) in het weekend als mijn man thuis is, of nog beter: Mijn man doet het :D.

Koken. Ik heb gewoon een vierpits gasstel, 2 hele grote pannen en gewone koekenpannen, gaat prima hoor.

Reacties na de tweede zwangerschap: Geen enkele negatieve reactie gehad, en ik zou mij er sowieso niets van aan trekken, het is ons leven en wat de rest vindt...Boeien. :p

Mijn oudste is 14 trouwens, en de nu nog jongste is 2.

Waar kopen jullie trouwens kleding voor de kids? Hoe organiseren jullie Sinterklaascadeautjes, wat is jullie budget per kind? Wat voor auto hebben jullie?

6. Intense

Intense Actief lid

11 sep 2012
    302
    0
    0
    Overijssel
    Hallo allemaal,

Wij hebben twee dochters, twee zoons én nu in geheel geplande én zeer blijde verwachting van de vijfde.

Inderdaad super leuke topic!!!! Ik zeg abbo!!!

7. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Even wat over het reilen en zeilen van mijn 'grote' gezin.
    Ik heb 5 kinderen, de oudste is ruim 9 en de jongste is 2 maanden.
    Vanuit mijn familie en vriendenkring heb ik alleen maar positieve reacties gehad, maar van 'vreemden' echt niet altijd. Aan de ene kant wil ik me er niet druk over maken, maar 't steekt soms toch wel een beetje...

Gelukkig redden wel het prima, en hoeven we ons geen zorgen te maken op financieel gebied.
    Qua kleding koop ik overal en nergens.. ;) Ik maak vaak leuke kledingcombi's van merkkleding en kleding uit 'goedkopere' winkels zoals Hema, H&M, V&D, Zara en ook gerust Zeeman en Wibra. Veel mensen kijken vreemd op als ik vertel dat ik ook gewoon in goedkopere winkels kom, want dat verwachten ze niet als ze naar de kledingstijl van mijn kids kijken. (ik hou nogal van klassieke kak kleding ;))

Voor Sinterklaas en verjaardagen heb ik wel een budget per kind, want anders kan je bezig blijven met kopen. Er is ook zoveel leuk speelgoed..! Voor verjaardag houden we zo rond de 75/100 euro per kind aan en voor sint zo rond de 20 euro.

Wij rijden in een Mercedes E station, waarbij er 2 kinderen op een extra bankje in de bagageruimte zitten.
    Op zich niet ideaal, maar mijn man weigert om in gezinsauto te gaan rijden, zoals een Opel Zafira of Volkwagen Touran oid. Hij is nogal een autofreak namelijk... Mij maakt het absoluut niets uit.

Op vakantie gaan vindt ik wat lastiger worden met meer kinderen.
    Veel accomodaties zijn niet geschikt voor grotere gezinnen. Familiekamers zijn vaak maar geschikt voor maximaal 3 kinderen.
    Gelukkig kamperen wij in de zomer en komen wij gewoon met een heeele grote tent aan op de camping. (de medekampeerders kijken hun ogen uit..:p) Voor onze wintersportvakanties huren wij altijd een 6 persoonshuis en gelukkig deed de verhuurder niet moeilijk toen we vertelden dat we in de toekomst met 1 persoon extra komen.

Voor het koken heb ik gelukkig een 6 pits fornuis met een extra grote oven. 't Zijn grote eters hier, dus de pannen hebben toch wel wat xtra ruimte nodig.
    Het enige waar ik wel eens tegenaan loop is de bergruimte die je nodig hebt met een groot gezin.
    Eigenlijk heb ik dat altijd te weinig, terwijl we toch in een redelijk groot huis wonen.
    Of we hebben gewoon teveel spullen, dat kan natuurlijk ook. :D

8. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Meiden, ik ben jaloers.
    Hoer nr. 4 op komst en al het aan mijn man ligt blijft het daarbij (verstandelijk bij mij ook, maar gevoelsmatig niet)
    Geniet lekker van jullie kids.

9. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Wow respect hoor dames! Ben zelf een beetje bang dat ik het misschien niet aan zou kunnen. Het lijkt me fantastisch hoor een groot gezin! Maar inderdaad alle praktische maren spelen dan ook door mijn hoofd. Wij krijgen nu nr 2 redelijk vlot na nr 1 en in mijn hoofd zit een plaatje met 3 kindjes :). Maar wat ik al zei, eerst even rustig afwachten tot nr 2 er is. Eens kijken of ik dat een beetje soepel aankan :).

10. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Even eigen vragen beantwoorden :D

Kleding: Kopen vooral H&M en we krijgen nogal wat kleding van anderen.

Sinterklaasbudget is hier 25 euro per kind, verjaardag 100 euro.

Auto: We hebben een Renault Megane Familiale, zelfde principe als de auto van Sannebc

Vakantie: Ook wij kamperen normaal gesproken ook met een grote tent, maar vanaf komende zomer kunnen we een groot jacht lenen bestemd voor 10 personen. Weer eens wat anders.:)

11. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Even stof van dit topic blazen, zou zonde zijn als het in een slop raakt ;).

Dames, hoe is het? Sinterklaas weer doorgekomen?:D

12. mama15

mama15 Bekend lid

29 mrt 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    wij hebben niks gedaan met sinterklaas kids geloven er niet meer in dus dan doen we met kerst wat extra
    idd even stof weg blazen

13. Intense

Intense Actief lid

11 sep 2012
    302
    0
    0
    Overijssel
    Ben blij dat deze topic er (weer) nog is......
    Ik zit toch wel een beetje......uhm behoorlijk te piekeren over het bekend maken van de zwangerschap.

Bij de vierde kregen wij al opmerkingen als (hou je vast):
    - Goh doen jullie nog wel eens iets anders (haald ..... hem er wel eens uit?)
    - Hoe denk je dat te gaan doen met de auto????
    - Sjemig jullie durven in deze tijd...!!!
    - Heb je je rijbewijs voor (stads)buschauffeur gehaald?
    - Ach ja, je had het nog niet druk genoeg hè !!!
    - Ohhh was dat wel de bedoeling ????
    Als ik eens zucht, klaag of gaap........
    - Tja jij wou een groot gezin !!!

Kan me nu al vreselijk opwinden over zulke opmerkingen en aangezien ik verbaal niet de sterkste ben weet ik nooit een passend antwoord terug te kaatsen !!!!

Zijn er meer dames die hiermee te maken hebben gehad en wat zijn jullie tips en adviezen hierin??

Voor mezelf heb ik dikke vette sch..t aan de buitenwereld maar zou zo graag een schitterende opmerking willen plaatsen die goed raak ik bij dergelijke personen, zodat ze weten dat het een zeer gewenste en geplande zwangerschap is en dat WIJ er dol maar dan ook dol gelukkig mee zijn !!

Bedankt voor het lezen en hoop op reacties

Groetjes Mel

14. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Hoi allemaal!

Leuk om dit allemaal te lezen.
    En inderdaad ook het praktische van; hoe het huishouden runnen, koken etc.

En Intense, ik herken het helemaal!
    Ik was 21 toen ik mijn 1e kreeg: (gepland!! Meer als een jaar voor bezig geweest)
    "oh, was het een foutje?"

Toen ze 10 maanden was, was ik weer zwanger (ook gepland!!)
    Nou toen was het natuurlijk helemaal raar, want waarom zou je dat nou doen?
    Weer die vragen van: was het wel de bedoeling?

En ja nu in verwachting van nummer 3, zo blij en gelukkig en dan is het zo jammer dat sommige mensen zulke domme opmerkingen maken. Inderdaad; zo jij durft in deze tijd... of nou dat was toch zeker niet de bedoeling...

Echt mensen moeten eens nadenken voor de iets roepen.
    Maar je mag niet eens zeggen dat je moe bent, want dit is wat je zelf wilde... naaajaaaa

Maar goed, ik vind het helemaal super die grote gezinnen.
    Bij ons blijft het bij 3 . Op financieel gebied hebben we het niet zo breed, ruimte in het huis is ook niet zo groot. En daarbij komt dat mijn zwangerschappen erg zwaar zijn (bekkeninstabiliteit)

Super leuk topic dat ik blijf volgen :D

15. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Wij hebben (nog) geen groot gezin, maar als het ons gegunt is willen we wel graag een groot gezin.
    Voorlopig zijn we eerst 'bezig' voor nummer 3, hoeveel er daarna nog volgen? We zullen zien

16. paula1984

paula1984 Niet meer actief

17. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Djeez wat een opmerkingen!

Gelukkig hebben wij daar totaal geen last van, "men" zal er best het zijne van denken, maar "men" is hier ook wel zo verstandig dit voor zich te houden :D

Verder hier wél Sinterklaas gevierd, en ik heb deze week het wintopic gewonnen hier een de site. Dus krijg een babysetje van Lief! :), Hartstikke leuk, kunnen we zeker gebruiken.

We hebben nog steeds geen naam voor BIB, leuke namen beginnen een beetje op te raken met zoveel kinderen blijkbaar haha :p

Het is sale bij H&M hé dames! Misschien nog wat nodig voor de koude dagen voor kerst?

Intense, ik weet zo even geen gevatte opmerking, ik zal er eens over nadenken ;)

18. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Heb zelf geen groot gezin, zou het wel willen. Maar laat eerst de eerste maar komen.

Kom zelf uit een gezin van 4 kinderen en inmiddels sinds een paar jaar 2 stiefbroers en 4 stiefzussen. De stiefjes hebben nooit bij ons in huis gewoont, maar met een verjaardag is het lekker druk.

Wat ik zelf nog wel weet van vroeger is dat mensen er moeite mee hadden als wij alle 4 meekwamen. Ze vonden 4 gewoon veel te veel, en als er een verjaardag was werden alleen mijn ouders uitgenodigd. Hierdoor zijn mijn ouders dus wel wat vrienden kwijtgeraakt, want mijn ouders vonden dat je kinderen bij je horen.

Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe jullie huishoudens eruit zien, zou wel een keer een dagje stiekem willen meekijken.

19. MLkids

MLkids Niet meer actief

Als je dan meteen je stoffer en blik, strijkbout en poetsdoeken mee brengt zou ik zeggen: Morgen afspreken?:D

20. oermama

oermama Actief lid

9 nov 2012
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben net zwanger van nummer 7! :))

Ik ben zo blij. Ik ga deze zwangerschap extra genieten,want het is de laatste. Mijn man en ik wilde een groot gezin en dat hebben we en we zijn zeer dankbaar met al onze kinderen!

oermama

Deel Deze Pagina