Zwanger en groot gezin?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door silly29, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLkids

MLkids Niet meer actief

Een hele dikke proficiat!!!! Hoe ver ben je nu? Hoe zijn je andere zwangerschappen en bevallingen geweest?

Wow 7 kids, hoe doe je dat? Al het praktische dan he? Sport, vervoer, school, kleding, koken, huishouden, rekeningen, ruzies, vriendjes/vriendinnetjes etc..

Hoe oud zijn je kinderen als ik dat vragen mag?

Ik kan wel wat tips gebruiken met de 4e op komst:D!

2. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe

Leuk! Hier ook nr 7 on the way !

3. Intense

Intense Actief lid

11 sep 2012
    302
    0
    0
    Overijssel
    Van harte gefeliciteerd Oermama !!
    Gaaaaf nr. 7 !!!

4. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Een groot gezin lijkt mij ook super (5 kids)! Maar ik vrees dat dat niet kan qua geld. En dat heb je wel nodig toch?!
    Hebben jullie en/of jullie mannen allemaal zo'n topsalaris?

Onze dochter is nu bijna 8 weekjes en voorlopig hebben we het nog druk genoeg met haar om voor een tweede te gaan :D en ik wil eerst een lekkere zomer beleven zonder kwalen e.d.:p

5. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Nee gewoon modaal ongeveer.
    Waarom zou je daar een topsalaris voor moeten hebben dan?
    Ze komen niets tekort hier volgens mij ;)

6. mama15

mama15 Bekend lid

29 mrt 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    wij zitten onder mondaal en ook hier komen ze niks te kort
    vind ook dat geld geen rol speelt

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ff inbreken Hihi

Jullie zeggen geld speelt geen rol maar er zijn zoveel kosten momenteel en wij doen niet eens gek. Gaan niet op vakantie eten eigen merk krijg veel kleertjes voor mijn zoon van me vriendin haar zoontje.
    We willen dolgraag een 2e maar hoe. Ik vraag me echt af hoe grote gezinnen dat doen en wat wij dan verkeerd doen of verdienen we nou zo weinig hier ?
    Vind dit trouwens een super onderwerp zou oom zoooo graag een groot gezin willen met mijn man.

Groetjes paula

8. Intense

Intense Actief lid

11 sep 2012
    302
    0
    0
    Overijssel
    Ik denk dát je gewoon héél creatief wordt én je leert automatisch andere prioriteiten te stellen. Ik vond het juist economischer én makkelijk worden. Ik vind het bijvoorbeeld voordeliger om voor een héél koppel te koken dan voor drie man. Ik heb geleerd om zelf haar te knippen, honden te trimmen. Ik combineer nieuw met tweedehands is een sport van me geworden én de kinderen doen hier helemaal aan mee!! Erg leuk!
    Nee hoor voor een groot gezin hoef je níet een grote portomonee te hebben. Liefde, gezondheid, tevredenheid én gezelligheid kosten niets!

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Dit vroeg ik me ook al af!

Hoe doen jullie dit dan met werken? Werkt er een van beiden niet? De oppas is anders wel erg duur :$
    Maar wij kunnen niet van 1 salaris leven, dus ja voor mijn gevoel heb je toch echt centen nodig?:)

10. Intense

Intense Actief lid

11 sep 2012
    302
    0
    0
    Overijssel
    Hier géén oppas! Never nooit gehad ook! Ja voor en noodgeval. In principe ben ik thuis voor de kinderen, sinds een jaartje werk ik onder de schooltijden, én af én toe in de avond. Ik heb een eigen schoonheidssalonnetje (ik verdien géén compleet loon daarmee hoor) heb een boel onkosten. Maar gewoon om ook iets anders te doen én even Melanie ipv mama te zijn. Hier hebben de kinderen géén hinder van. Mijn man is leider werkplek beveiliging aan het spoor, gewoon een eenvoudig inkomen. Wij hebben alles prima op de rit maar hechten beiden níet aan luxe... Alles wát nodig is, dát komt er! We staan volledig op één lijn én zijn allebei zuinig waar het kan. Onze kinderen sporten ook gewoon allemaal we lezen de krant. Maar géén superdure vakanties én etentjes of efteling bezoekjes. Wél ieder jaar één abbo op de dierentuin én zwembad etc... Als je zelf tevreden bent, dan zijn de kinderen het ook.
    Wij slapen nooit slecht omdat er iets níet kunnen betalen. Oja we hebben behalve onze hypotheek géén schulden.

11. Intense

Intense Actief lid

11 sep 2012
    302
    0
    0
    Overijssel
    Ook erg belangrijk elke dag verse groente én fruit kan gewoon financieel. Goed plannen én níet te moeilijk zijn. Ik zeg altijd......we kregen ze níet allemaal in één keer. Je vergroeit er wél mee! Trouwens qua kleding zijn we voor onszelf ook zuinig én ik koop voor mezelf zelden iets nieuws of het moet flink in de sale bij henm zijn.....
    Vaak denken mensen véél te moeilijk

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    intense, bedankt voor je toelichting:D

fijn om te lezen dat het wel kan ookal heb je geen hoog inkomen. we zullen zien hier, eerst maar eens genieten van ons meisje:D

we leven nu trouwens ook al heel zuinig enzo maar er blijft toch weinig over om te sparen. ik maak zelf kleding dat scheelt ook enorm.

het lijkt me toch zo leuk ( ook wel druk en moeilijk soms hoor) een aantal kids:D:p

13. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ah ik heb echt super veel respect voor mannen en vrouwen met een groot gezin. Zo mooi.

Mijn oma had er 11 en haar zus 17. Vroeger was het niet zo gek.
    En in de Islamitische omgeving waarin ik leef ook niet. Ik heb vriendinnen die er al 8 hebben, sommige 7. Komen prima rond voor zo ver ik weet.

Succes voor de zwangere dames hier. Dit is pas mijn eerste dus ik kan er niet over mee praten maar ik ga wel ff een abbo hier nemen haha.
    x

14. oermama

oermama Actief lid

9 nov 2012
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Bedankt voor de felicitaties! Hier ook modaal inkomen. Nooit oppas (wel oma die af en toe een paar uurtjes op past.)
    Kinderen onder de 9 allemaal. Geen dure vakanties, maar Kamperen in Europa. Goedkope uitjes, zoals wandelen of picknicken in de natuur. Museumjaarkaart geeft veel gratis toegang, we krijgen vaak kleding en hebben eigenlijk alles wat ons hartje begeert, namelijk een gezond gezin, gelukkig huwelijk en fijn (huur)huis boven ons hoofd. Ik zou het voor geen goud willen ruilen. :)

Andere bevallingen gingen goed. 1 ziekenhuisbevalling (was achteraf onnodig en had ook liever thuis gewild) andere thuis, waarvan de laatste 3 bevallingen zonder VK (dat waren de meest fijne bevallingen)

oermama

15. mama15

mama15 Bekend lid

29 mrt 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    het is net zoals andere al aangeven
    improviseren is een optie en je groeit erin
    zo hebben wij 2 meiden en 2 jongens wat de een te klein is en nog goed uit ziet doet de ander nog een ronde mee
    ook onze kids zitten op sporten
    gaan 1 x zeker op vakantie
    uit eten wil ook nog wel eens lukken
    en sparen lukt ons ook nog al is het bv maar 60 euro toch kunnen we sparen
    ook hebben we een week budget voor boodschappen doen waar we ons netjes aan kunnen houden
    we hebben alles wat ons hartje begeert huisje boompje beestje en een leuk leven
    onze kids zijn heel gelukkig en zeer tevreden met wat ze krijgen
    het licht denk ik ook aan de opvoeding
    ikzelf werk ook niet ben fulltime moeder heb in het verleden wel part time gewerkt 15 uur de ochtenden en 15 uur de avonden dus een baan van 30 uur
    was toen afhankelijk van kinderopvang en werkte toen voor nop
    daardoor gestopt met werken want had geen meerwaarde nu ik niet meer werk houden we meer over klinkt stom maar het is echt zo

16. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees gezellig mee. Ik heb (nog) geen groot gezin maar zou ik wel graag willen. Nu zwanger van nr 3 maar denk eigenlijk dat het de laatste is. We hebben maar 3 slaapkamers, waarvan 1 heel klein. Verder werk ik, en dat zal ik ook wel moeten blijven doen want ik verdien veel meer als mijn man ooit gaat binnen brengen. Ik zie de combinatie werk en 4 kids echt NIET zitten, ben nu al druk druk druk. :(

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik heb nog eens nagedacht haha
    En als een van jullie partners dus werkt en de ander niet, verdient dus 1 partner het modaal. In ons geval gaat dat helaas niet op. mijn man verdient ver onder het modaal en ik al helemaal. Dus in dat opzicht verdienen jullie mannen beter dan de mijne :p maar dat komt vast ook door de leeftijd. mijn man is 25 nl.;)

18. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Heeft niet zoveel met leeftijd te maken denk, eerder met ervaring en opleiding. Mijn man is ook 25 en modaal inkomen redden we makkelijk

19. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    En nog zo'n vraag...wat besteden jullie per week of per maand aan boodschappen?

Ik werk wel 20 uur, mijn man werkt ook, maar ook wij verdienen niet veel hoor.
    Af en toe krijg ik het wel benauwd van alles wat zoveel duurder word... maar als ik dan weer denk hoe gezegend we zijn... als ik dat niet zou hebben en wel een hoop geld zou ik doodongelukkig zijn...dus :D

Maar onze meiden zitten nu op zwemles (al best prijzig) en als ze hun diploma hebben mogen ze op een andere sport (betaal nu al 40,- p/mnd voor zwemles per kind) vind ik best duur, als daar ook nog sporten bij moet van zeg 20,-/25,- p/mnd per kind.
    Maar we sparen wel voor onze kindjes, weliswaar 15,- maar we sparen ;)

Maar goed nogmaals, ik zou doodongelukkig zijn met veel geld en als ik dit allemaal niet zou hebben!

20. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Dit!

Verder ben ik ongeveer 120 euro per week kwijt aan boodschappen. Ik let op de prijzen, koop veel in de aanbieding. En ja, we hebben vers fruit en iedere dag groente. Ik werk een heel klein beetje, een zakcentje zeg maar, niets noemenswaardig. Mijn man werkt op een werf, dus in de zomervakantie mogen we een grote jacht lenen en hoeven we alleen de diesel te betalen en varen we naar de Friese meren, en slapen op de boot uiteraard :D. Voorheen kampeerden wij ook.

*Kleding: Veel H&M en tweedehands of in opruiming.
    *Sporten: Ja er sporten hier nu 3 van de 6 kinderen.
    *Uiteten: Ja soms lekker met z'n tweeën hoor.
    *Dagjes uit: Ja, er zijn zeker in het hoogseizoen hier best veel dingen te doen ( woon in redelijk toeristisch gebied ) en we bezoeken ook wel pretparken ( kaartjes kopen we op Marktplaats ;) )

Ik denk dat vooral creatief met geld zijn de clue is inderdaad, niet te hoge eisen hebben, en ja go with the flow :).

Mijn man heeft een poos in de ziektewet gezeten door een aangeboren afwijking, die pas op latere leeftijd naar buiten kwam, waardoor we 700 euro per maand in salaris achteruit gingen, en dan moet je wel héél creatief worden of zijn met geld! Maar we hebben het overleefd en zitten nu weer op redelijk inkomen, voor ons doen dan.

We hebben geen overbodige abonnementen, kijken eerst tweedehands wanneer iets stuk gaat in huis, checken ieder jaar de verzekeringen en energie maatschappijen.

Oppas: Nee, nooit gehad.

Oh ja, mijn dochter van 14 werkt voor haar eigen geld, ze heeft een grote krantenwijk en voorziet in haar eigen zakgeld zeg maar.

Deel Deze Pagina