Mijn dochtertje is erg aanhankelijk.. zou ze wat merken van de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sanjor, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Mijn dochtertje is heeeeeeeelll erg aanhankelijk.. Alleen maar mama hier en mama daar..
    Misschien heel toevallig.. Maar het is sinds ik positief heb getest (en ook al paar dagen ervoor)...

Zou ze iets merken/voelen??
    Ze is net 2 jaar...

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dat kan..geen idee eigenlijk.

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dat kan! Hier kregen we van oom en tante te horen met 6 wkn zwangerschap dat nichtje van 3 's nachts wakker was geworden van een droom dat ik een baby in me buik had! We hebben het nog lachend weggewuifd omdat het toen nog een geheimpje was!
    Met 11 weken hebben we het bekend gemaakt en we moesten allemaal aan dat moment denken!
    Kinderen kunnen erg hoogsensitief zijn, ze kan wel zeker iets aanvoelen!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij hebben het meteen verteld maar hier kan ze nog niet praten (17 maanden) en ze gaat mee naar de vk. Jouw meisje is al 2 dus die beleeft het nog meer denk ik! We zeggen ook steeds dat ze grote zus wordt. Ze krijgen vast al veel mee.....

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Als ik zeg dat ze grote zus wordt zegt ze "nee grote zus" hahaha
    En het is ook altijd "nee baby buik" :p

Ik ga haar idd wel elke keer meenemen naar de vk.
    Moet nog voor de eerste afspraak bellen. Dus zal nog wel even duren.
    Misschien dat ze het snapt als me buik dikker wordt :)

6. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Zou kunnen. Niet omdat ze iets weet, maar omdat jij je anders gedraagt. Onbewust waarschijnlijk. Kinderen zijn niet zozeer hoogsensitief, ze reageren alleen nog meer zonder te filteren op non-verbale uitingen. Wij volwassenen leren dat af, zij weten nog niet beter.

7. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Mijn dochter is elke dag bezig met beebie in buik hihi.
    Ze is bijna 17 mnd. Ze geeft uit zichzelf kusjes op de buik en aait over me
    buik en wil de heletijd me blote buik zien. Zo vertederemd hihi.
    Ze is heel lief voor baby's en der poppen krijgen regelmatig de fles van der en ook kusjes. En dit doet ze allemaal zonder dat wij het vragen.
    We betrekken der heel erg bij de zwangerschap en ook met het nieuwe kamertje maken wou ze helpen met schroefjes aangeven aan papa hihi. Echt genieten

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    Zoon hier ook extreem aan mama geplakt sinds zwangerschap. En nu na 30 weken nog steeds.

9. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Hier ook een dochtertje van 18 maanden, die erg aanhankelijk is naar mama!Ze ziet dat ik een dikke buik heb en zegt ook "baby?" En geeft kusjes op me buik!Zo schattig!Ik vind het moeilijk om in te schatten wat ze op deze leeftijd precies begrijpen, of ze nu echt beseft dat er straks een baby bijkomt, maar probeer haar wel zoveel mogelijk bij de zwangerschap te betrekken!

10. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Mijn dochter merkt het zeer zeker ook, en ook vroeg al. Haar hele gedrag werd anders, aanhankelijker, maar daarna ook juist extreme buien an mij uitproberen. Ook zij heeft een tijd geroepen: geen baby . Maar nu het duidelijk zichtbaar is, en met het kamertje maken wordt ze er blij van. Nu wordt het steeds leuker. Ze is wel heel jaloers, dus ben erg benieuwd ! Succes hè, komt goed hoor!

Deel Deze Pagina