Super! Het grote babytopic! 1 baby in deel 1...alle andere in deel 2 Miss kun je/iemand even'n linkje plaatsen voor't oude topic op slot zit? Ik zit op tel. en kan dus niet knippen en plakken Miss ook de laatste lijste meenemen!
Phoe, spannend zeg. BABY-topic. Kan het me nog steeds niet voorstellen, dat wij straks echt een baby hebben. Jullie wel? Het blijft echt spannend met jullie he? Stitch, ga jij al bevallen of laat je toch Biancah voor? En Biancah, je vliezen zijn dus gebroken? Dan zal het inderdaad vast niet lang meer duren. Zolang laten ze toch niemand lopen met gebroken vliezen? Of rekken ze het nog omdat je nog geen 37 weken bent? Offf, Rensje, ga jij in dit 2e deel er met de primeur vandoor? Ik ben trouwens nog lang niet klaar, Sas. Vandaag is mijn moeder geweest en hebben we alle gordijnen beneden gewassen en de hele beneden verdieping een grote beurt gegeven. Heerlijk! Nieuwe plantjes gekocht (oude waren allemaal dood) Volgende week komt mijn moeder helpen met de bovenverdieping een grote beurt te geven. En dan heb ik voor mezelf nog een hele klussenlijst. (zoals administratie weer eens ordenen, kasten opruimen, keukenkastjes schoonmaken, naamslinger maken etc.) De babykamer moet ik ook nog inrichten. Qua kommode inpakken en wieg en ledikant opmaken dan. En de ziekenhuistas staat nog niet klaar. Nee er is werkelijk nog zat te doen voor mij. Maar ik ben dan waarschijnlijk ook een van de laatsten die bevalt... Ik heb dan nu 2 verlofdagen gehad, maar ik ben nog even hard aan het werk als dat ik op mn werk deed. Ik heb eigenlijk ook besloten dat ik morgen een 'vrije' dag neem. De auto staat alleen met een lekke band, dus ik kan geen kant op En thuis ga ik toch maar weer poetsen ofzo. Nou, ik ga maar eten koken. Manlief moest weer overwerken, dus komt pas om half 8 thuis Had zo gehoopt dat hij er op tijd zou zijn en dat we dan nog even in de tuin bezig konden. Maar het is alweer donker helaas. Trouwens, hoezo nesteldrang... Ik wil nu ik verlof heb ineeeens alles schoon, opgeruimd en afgemaakt hebben. Hebben jullie er ook last van?
Owja, Amona, dat wilde ik nog vragen nu je het over je man had. Is het toch nog gelukt voor hem, dat werk waar ze de proefperiode verlengt hadden? (misschien had je het al verteld hoor, maar was het even vergeten)
Vind het ook heel spannend wie de eerste zal zijn! Rensje, hoe is het met jou? Biancah, wat ik me nog afvroeg, lijkt vruchtwater echt zo op afscheiding? Mijn afscheiding is nl. regelmatig waterdun. Vroeg me al af hoe ik het verschil zou herkennen.. Stitch, hoe is het bij jou? Wiedeltje, nog een hoop te doen dus! Hier ook vorige week pas alles gedaan. Moet wel zeggen dat het rust geeft dat alles klaar is nu ook wel een gek gevoel! Herken heel erg wat je zegt.. Zo gek dat we straks een kindje hebben! Kreeg vanochtend smsje van bekende van zw.yoga dat ze gisteren is bevallen! Ze liep een weekje voor op mij.. Nu wil ik ook!! Hihi.. Verlof, hier in t begin ook superdruk geweest.. Kan ook steeds meer rust nemen.. Wiedel, zijn er geen andere dingen die je kan doen, behalve poetsen?
Isis, wat goed, jij kunt wel knippen en plakken met je tel *jaloers* Wiedeltje, krijg nu af en toe iets meer opruimdrang inderdaad...maar't is echt met vlagen Kan ook nog niet geloven dat we allemaal écht een baby krijgen, bizar he! Oh die baan...tsja vrij deprimerend dus niks meer gemeld Met pijn en moeite heeft ie de baan gekregen.. soort 0 u basis en geen minimumloon hier dus voor't dubbele zouden wij nog niet eens ons bed uitkomen... vandaar de anticlimax! Toch aangenomen omdat ie werkervaring hier nodig heeft... ook leert ie nu véél sneller Duits dus het heeft ook voordelen. Toch hopen we dat ie dan na een halfjaar ofzo een echte baan zal vinden met daarbij horend salaris Fijne avond allemaal!
Het is hier weer redelijk rustig, heb nog steeds het gevoel van menstruatiekrampen. Af en toe een flinke piek, maar daar blijft het ook bij... Ow ja, en die opvliegers! Heb vandaag een shirt met korte mouwen aangehad, maar heb net maar weer gedoucht en een big shirt aangedaan.... Was hartstikke nat van het zweet, getsie! Dus wie er nu eerst gaat, geen idee, maar ik offer me graag op Wat nog te doen voor baby komt, spiegel ophangen op zoonliefs kamer, lijstje ophangen in de hal, tuin op orde en SCHOONMAKEN! Allemaal dingen die ik niet kan/mag doen... Dus ons lijstje is aardig afgewerkt Schoonmoeder blijft voorlopig nog de was doen, dus dat is ook fijn.... Ben al wel bezig geweest met de voorbereidingen voor kraambezoek..Heb 'al' 6 rollen beschuit gehaald en een pak blauwe en een pak roze muisjes, suiker , koffiemelkpoeder en 2 pondspakken filterkoffie (drinken normaal nespresso, maar 0,35 cent voor een kopje koffie vind ik te duur voor alle kraamvisites) Nu ga ik mijn voetjes eens lekker laten verwennen
@Isis: Jij had/hebt natuurlijk ook nog dat jullie net verhuist waren en daar druk mee was. Het is nu dus allemaal een op orde en naar je zin? Maar hier, echt het enige wat ik kan verzinnen is poetswerk. Als ik nou een auto had... Dan kon ik wel naar de drukkerij rijden en de proefdrukken + enveloppen ophalen. Dan zou ik de enveloppen vast kunnen schrijven. Of ik zou naar mijn collega kunnen rijden en de mallen voor de naamslinger halen. Stevig karton en ik zou dat kunnen knutselen. Of ik zou naar mijn nicht kunnen (die is zondag uitgerekend) en we zouden samen een relaxdagje kunnen doen. Of ik zou gezellig bij mn schoonouders een bakje koffie kunnen doen. Of ik zou kunnen winkelen en dan heerlijk ergens neerstrijken voor een bakkie thee met gebak. Maar helaas, de band is lek en die moet toch echt eerst gemaakt worden voor ik iets van deze dingen kan ondernemen. Ja, ik vind het nog vreselijk onwerkelijk dat we straks echt een kindje hebben. Eentje die je ziet bewegen, geluid maakt, waar wij voor mogen zorgen, die er altijd is (niet dat het na een oppasdagje weer weggaat bijv.), die op ons lijkt, die straks in het wiegje slaapt wat wij gekocht hebben, die ik straks aan mijn borst te drinken geef, die ons als pappa en mamma ziet, zoals wij onze ouders zagen en zien en nog wel meer zulke gedachten springen dan door mijn hoofd. @Amona: Jammer dat het zo moeizaam gaat met dat baantje. Wel fijn dat hij zijn duits daardoor zoveel sneller kan leren. En het is inderdaad goed voor zijn werkervaring. Het staat toch beter op een cv als je elk baantje, hoe stom ook, aanpakt, dan dat je thuis zit. @Stitch: Irritant he, die zweetbuien. Dat heb ik dus ook elke nacht een paar keer. Vreselijk. Vandaag toevallig geen last van gehad, maar vorige week wel elke dag. (en toen werkte ik nog, bahbah, wat voel je je dan vies)
Hey meiden. Sorry maar vind t steeds moeilijker om overal op te reageren. Dus sorry dat ik voornamelijk ego ben. Bij mij zit er een scheur in. Dus echt gebroken is t niet. Maar ik heb achteraf wel herkent dat t vruchtwater was. Het was waterig. Ik dacht echt dat t afscheiding net wat urine en/of zweet was ofzo. Ja t rook wel wat zoetig, naar ik dacht als t echt vruchtwater is merk ik dat toch duidelijker. Naja blijkbaar dus niet. Was wel vermoeden maar wist t niet zeker. Maar t heeft geen kleur. Dus als je twijfelt gewoon ff naaten kijken meis. Ben overigens net de slijmprop verloren. Hadden ze gezegd dat dat kon gebeuren na dat gewroed van gisteren. Heb wel wat krampen moet ik zeggen. Dus we wachten weer af.
Uitgerekende datum: 14 november Zonnestraal77 (35) 1e kindje, jongen! 15 november Stitch85 (26) 2e kindje (KS) 16 november Lolalo (33) 2de kindje 18 november Fleur84 (28), 1e kindje, jongen! 19 november Isis857 (26) 1e kindje, zh-bevallig, jongen! 20 november Sumshine (28)2e kindje jongen! Sas 26 (30) 2e kindje meisje! Rensje (33) 2e kindje Fionn (25) 1e kindje 21 november Minimuisje (29) 2e kindjeJongen! 22 november xnicolle (27) 1e kindje 23 november Biancah 1e kindje, jongen! 24 november LadyT (29) 1e kindje 28 November Wiedeltje (21) 1e kindje 30 November Coortje (26) 3e kindje Amona (27) 1e kindje Geboren: Liefde88 (23), Jayce! (30 w 2 d) __________________
Hallo iedereen! Sjongejonge het is duidelijk dat er hier een paar gaan strijden om de eerste/tweede plaats! Ik zal het iig niet zijn. Vandaag liggingsecho gehad en volgens vk had ie het nog hartstikke naar zijn zin. Vruchtwater genoeg, placenta zag er goed uit... Hij is gedeeltelijk ingedaald iig! Oh, en hij had z'n handje voor z'n gezicht dus hele gezichtje maar even gezien maar vooral kunnen genieten van z'n kinnetje en lipjes! Hij bewoog z'n mondje op en neer, prachtig! Volgend vk m'n mans kin, haha. EN hij heeft al flink wat haar, jippie! Ben zo blij dat alles er goed uit ziet. Maar denk dat ie nog wel wat weekjes blijft zitten. Daarna met m'n moeder de stad ingegaan en daar nog een heel lief jasje en luierpakje gekocht. Was alleen in eerste winkel al moe van het lopen en heb heel veel moeten zitten. Weer rugpijn, harde buiken etc... Dus ik ben weer een omaatje! Sorry voor het egoberichtje maar mijn meeste dagen zijn gewoon niet zo ongelooflijk interessant @zweten: niet zweten, wel warm, vooral snachts. @schoonmaken: er is zoveel dat ik nog wil schoonmaken maar dat gaat gewoon niet meer! Ik wil m'n man ook niet vragen want die doet al zoveel, en m'n moeder woont redelijk ver weg dus als ze hier is wil ik haar niet aan het werk zetten. Daarom denk ik maar: het kindje zal er geen last van hebben. Maar goed, als ik kon dan onthaarde ik de gordijnen, maakte achter de koelkast schoon, lapte de ramen, etc!
nou we kunnen wel effe poolen haha!! ik zet mijn geld op biancah! haha... Nou bij mij kijken ze dus bewust niet inwending omdat onze gyn het niet wil oproepen zo.. maarja bij jou was geen keus natuurlijk. Ik heb soms ook wel getwijfeld hoor of dat ik urine of vruchtwater verloor.. maar bij mij is continue genoeg vruchtwater te zien op de echo. Hier wel veel knakjes en bubbels vanuit mijn buik. meis de slijmprop, ik denk serieus dat het bij jou niet lang meer duurt... je lichaam geeft best wel wat seintjes af. Ik gok op het weekend. Fion, je mag lekker ego zijn hoor is helemaal geen probleem. We ervaren volgens mij best wel veel hetzelfde. Fijn dat je ukkie het nog zo goed doet, hij/zij komt wanneer ze zelf wil toch?? Amona, sorry meis ik maakte een grapje maar in 1x dacht ik ook oja wij waren toen 1 van de eerste met die harde buiken.. tja en liefde.. dus jij hebt ook al het nodige gehad. sorry meis was ik effe vergeten.!!! Even over de lijst er staan volgens mij 3 dames op die nooit mee kletsen ofwel?? coortje?? LadyT?? Lolalo?? misschien hebben ze wel meegeklets maar zijn die overgegaan naar dat andere november topic?? tenminste ik spiek daar weleens of dat er meiden zijn bevallen en volgens mij schrijven hun daar mee. We kunnen ze eraf gooien, maakt het weer wat overzichtelijker... of is dat een beetje bot???
Uitgerekende datum: 14 november Zonnestraal77 (35) 1e kindje, jongen! 15 november Stitch85 (26) 2e kindje (KS) 16 november Lolalo (33) 2de kindje 18 november Fleur84 (28), 1e kindje, jongen! 19 november Isis857 (26) 1e kindje, zh-bevallig, jongen! 20 november Sumshine (28)2e kindje jongen! Sas 26 (30) 2e kindje meisje! Rensje (33) 2e kindje jongen! (zh bevalling) Fionn (25) 1e kindje 21 november Minimuisje (29) 2e kindjeJongen! 22 november xnicolle (27) 1e kindje 23 november Biancah 1e kindje, jongen! 24 november LadyT (29) 1e kindje 28 November Wiedeltje (21) 1e kindje 30 November Coortje (26) 3e kindje Amona (27) 1e kindje Geboren: Liefde88 (23), Jayce! (30 w 2 d)
@zweten, niet zweten hier.. Wel erg warm met vlagen! Fionn, leuk shoppen met je moeder! Wel rustig aan hè.. En fijn dat alles goed was bij de VK! Fleur, thnx voor t kopiëren Wiedel, ja klopt dat we druk waren met verhuizen en verbouwen. Gelukkig is nu alles redelijk op orde. Wanneer wil jij beginnen alles klaar te maken? Hier, was gister en vandaag rustig.. Vanavond is t weer helemaal mis! Ben nu aan t timen.. Maar even aankijken.. Lekker handig nu we net visite hebben..
oja en nog effe ego! het is eigenlijk best rustig in mijn buik op dit moment. Kleintje schopt regelmatig tegen mijn ribben auw auw... Verder wel soms een best harde buik die een beetje doortrekt maar als ik er nu vanaf 12.00 uur 5 heb gehad is het veel. Dus ik mag vandaag absoluut niet klagen. Morgen moet ik om 10.00 in het zh zijn en vind het best wel spannend. Ik hoop zo dat onze kleine man goed gegroeid is en dat de groeiachterstand niet meer is geworden. duimen jullie mee.............!!
ojee isis, denk dat we elkaar hier allemaal afwisselen!!! succes meis en rustig aan he... en anders lekker die visite naar huis sturen je moet even aan jezelf denken hoor.
Geeft niet hoor Rensje!! Die harde buiken..kan er inmiddels mee leven (lees: bank hangen ) dus qua voorwerk mag ik momenteel echt niet klagen moet zeggen dat zoveel bank hangen/zitten toch wel verschil maakt, vanavond bijv. bijna 3u met'n vriendin zitten Skypen, maar zat in die stoel niet zo relaxed als normaal op de bank of in bed, dus voel me daarna ook gesloopt... jullie dus met kindje(s)...respect!! En, helemaal eens met de lijst. Als iemand terugkomt, kan zo weer toegevoegd. Bianca, slijmprop verloren!!! Denk dat't niet lang meer duurt mes! Megaspannend!! Wiedeltje, zo herkenbaar van alles willen en om welke reden dan ook niet kunnen doen!! Isis, aan't timen geslagen!!! En?? Verder even vergeten wat er gezegd is!!
hi meiden, deel 2!!!! Ja hierin gaat het gebeuren Spannend! @Biancah, het komt echt dichtbij nu voor jou! Hebben ze bij jou oik n uitstrijkje gedaan ivm streptokokken? Gaan ze morgen bij mij doen, was in dat zkh standaard. Net ff wat over opgezocht, had er nog nooit van ghoord. Vandaag bij de ha geweest ivm nog zo erg hoesten. De score is 2 gekneusde ribben... Heb nu extra x inhaler en een penicellinekuur. Gelukkig was mijn moeder er vandaag en heeft ze de badkmr voor me gepoetst! En mrg dochter naar het kdv. Lijkt me heerlijk een (schoon) moeder die geregeld komt helpen!! Die van mij (s.moeder) woont op Terschelling dus dat is niks