Ben ik dik?

Discussion in 'Zwangerschap' started by lizzie84, Sep 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ben op het moment erg onzeker. Ik voel me verder erg goed, geniet van mijn zwangerschap en ben trots op mijn buik!

Tot dat mensen zeggen, ZO HE WAT BEN JIJ DIK GEWORDEN!!!

Slik en dan kan ik wel janken.

Ik ben zo'n 4 jaar geleden bijna 20 kg afgevallen en was dus altijd erg bezig met eten enz. En nu wordt ik weer dikker. Tot nu toe 5,5 kg aangekomen wat volgens de verloskundige erg netjes is gezien mijn postuur.

Hoe lossen jullie dit op. Ik heb even wat oppeppers nodig!

2. sonja77

sonja77 Lid

May 31, 2007
    37
    0
    0
    Helpdeskmedewerkster
    Gewoon zo'n reactie positief benaderen, iets in de trant van:

Ja, ons kindje groeit goed of, ja, vind je niet dat ik een mooie buik heb.

Gewoon supertrots reageren, dan valt het voor jou misschien ook wel mee.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

mensen weten niks beters te zeggen dan dat!

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ja kan er met je over mee praten.
    Meestal zijn het de mensen die nog geen kids hebben of al heel lang kids hebben.

Ik probeer zo te denken zolang de kleine het goed heeft probeer ik me er niet zo druk om te maken en als ik eenmaal bevallen ben ga ik er tegen aan om de kilo's die erbij gekomen zijn weer weg te werken.

Denk vooral aan de kleine en laat die mensen maar kletsen.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Mensen zeggen het tegen mij ook, maar dan bedoelen ze echt mijn buik en echt niet de rest. Misschien bedoelen de mensen die het tegen jou zeggen het ook wel zo?

6. Alida27

Alida27 Actief lid

May 11, 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Meid,

Geniet van je zwangere lijf,van je zwangerschap!
    Laat de mensen maar kletsen!

Ik woog voordat ik zwanger raakte 98 kilo ..
    Nu zijn daar enkele kilo's bijgekomen :) ,maar ik voel
    me helemaal in mijn element!
    En dat ik vaak te horen krijg: "Zijn het er zeker weten geen 2..",
    Doet mij genoegen... Men ziet dat ik zwanger ben!

En na 9 jaar vechten voor ons 2de wonderfrummeltje,is me dat
    heel veel waard!

Geniet er van meid!
    Wees trots op je lichaam!

Groetjes,Alida

7. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Ja ik krijg ook steeds zulke reacties!
    Jeetje wat ben jij dik zeg!
    En nou als ik jou zo zie haal je miep van de bakker die al 32 weken zwanger is nog wel in!Laat die miep van de bakker nou een enorm dik mens zijn.

En bedankt..

8. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Ik ben ongeveer 4 kilo aangekomen met 4 weken, dus volgens mij is het heel netjes hoor, wat jij bent aangekomen! Wees trots op je buik!

-x-

9. Niet meer actief

Meid ik kan met je meepraten ik heb hetzelfde.
    Ik ben ruim dertig kilo afgevallen en kreeg het ene na het andere complimentje, nu ben ik ruim 8 weken en krijg al een klein buikje.
    Enja de eerste opmerking kwam bij een oom van mij vandaan: Nou dat afvallen van jouw duurde ook niet lang he kijk nou je buik komt al weer aardig opzetten.
    Ik werd me toch link ik zei tegen hem, ach met een maand of 7 is mijn buik weer een stuk platter dat kan van jouw bierbuik niet gezegd worden! en ik ben opgestaan en weggelopen.

10. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Ik was voor mijn zwangerschap 25 kilo afgevallen. Geweldig maatje 38 vollop aandacht :D tijdens mijn zwangerschap vlogen deze kilootjes er weer bij :D plus nog een beetje extra :S ach ja nu wil ik de kilo's graag weer kwijt. Ik zou het fijn vinden om mijn oude figuur terug te hebben maar moet zeggen dat mijn kindje die extra kilo's doen verdwijnen uit mijn gedachten. Of je nou zwanger bent of niet iedereen mag er wezen en geniet van je leven, je kunt het maar 1 keer doen. en die mensen met opmerkingen hebben misschien wel weer wat anders waar ze de rest van hun leven mee zitten...:D:D:D

11. jeslin

jeslin Actief lid

Mar 19, 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    ja hier percies hetzelfde.
    Ik was voor deze zwangerschap 25 kg afgevallen en de eerste reactie toen we vertelde dat we weer zwanger zijn(we hebben een dochter van 4)was o en het lijnen dan?
    of dan is het lijnen voor niks geweest dan
    of o dan zal je nu alles wel weer aankomen
    ach als je maar niet zo dik word als bij de eerste
    en ga zomaar door.
    Wat ik nu zeg ach ik voel me goed geniet van de zwangerschap en straks zien we wel weer.
    Groetjes jeslin

12. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Meid, ze bedoelen waarschijnlijk je buik, en niet de rest. Als ze zeggen van: "Goh, je ziet het niet hè, dat je zwanger bent." Dan is dat ook niet leuk.
    Ik vind het trouwens erg netjes hoor, hoeveel je aangekomen bent. Ik was tegen die tijd al acht kilo aangekomen.
    Probeer te genieten van je zwangere lijf :D

13. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Oh wat fijn dat er mensen zijn die herkennen wat ik voel.

Ik ben ook erg trots op mijn buik en weet dat ik niet DIK ben maar een mooi bolbuikje.

Het zijn i.d. de mensen die of nog geen kinderen hebben of al een tijd geleden kinderen hebben gekregen of mensen die zelf dik zijn :confused: hebben vaak de grootste praat er over.

Op bepaalde momenten vind ik het moeilijk om er mee om te gaan. En die kilo's gaan er na de zwangerschap met flink sporten en letten op wat ik eet er wel weer af. Maar toch...

Ik weet het hormonen kunnen je erg onzeker maken.

14. Syl Rebecca

Jul 3, 2006
    56
    0
    0
    Ik vind het ook nog wel meevallen, die 5,5 kilo zaten er bij mij al aan toen ik net 14 weken was...

Volgens mij bedoelen mensen het als compliment, maar het komt er zo rot uit.

Het is me wel opgevallen dat mensen denken alles tegen je te kunnen zeggen.
    Ik kan heel veel van mijn vrienden en familie hebben (ook die kunnen te ver gaan), maar wanneer collega's zich met mijn gewicht gaan bemoeien, of gaan letten op alles wat ik eet, dan vind ik dat wat minder...

Hoe vaak ik niet van (vooral mannelijke) collega's heb te horen gekregen hoe groot mijn borsten nu zijn! Daar zit ik echt niet op te wachten, alsof ik thuis geen spiegel heb. Dat zouden ze niet in hun hoofd halen als ik niet zwanger zou zijn.
    Als ze straks weer verdwenen zijn, gaan ze dan tegen me zeggen hoe klein mijn borsten zijn?

15. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    Ik werk in een winkel en kreeg 4 dagen in de week wel 20 keer per dag te horen. Zo jij bent dik geworden, weet je zeker dat het er geen 2 zijn?!
    Je gaat je zo onzeker voelen. Ze bedoelen het waarschijnlijk allemaal wel goed of grappig, maar ik kon er niet om lachen. En dan zijn het ook nog mensen die zonder dat ze zwanger zijn nog dikker zijn dan jij met 7 maanden zwangerschap :D
    Ik kreeg ook steeds van mijn man te horen dat ik me er niks van aan moest trekken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
    En 5,5 kilo aankomen tot nu toe valt reuze mee hoor!

16. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    oh ja, mijn schoonvader maakte ook elke keer die opmerking tot ik een keer aan hem vroeg wanneer zijn 5ling geboren moest worden en toen was het over :D

17. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik hoorde de jeugd bij ons in het dorp ook al eens tegenelkaar zeggen, goh dat is echt een olifant..
    Tja ik was bijna uitgerekend maar dat zijn geen leuke opmerkingen.
    Of, goh jij moet ook bijna bevalen, moest ik nog 10 weken..

Mensen weten niet beter, alleen weten ze niet dat je er ook iemand mee kan kwetsen.
    Bedenk maar zo: Je krijgt een kindje.. zij niet..
    Je kindje heeft jou extra kilo's nodig.
    Straks na de bevalling komt het allemaal weer goed.

Groetjes Kalush

18. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

May 29, 2007
    635
    0
    0
    Ik word er ook gek van... ik wil helemaal niet horen dat ik dik ben. Zeg dat mooie buik of zo, of wat groeit het lekker. Maar niet wat ben je dik geworden. Ze snappen er ook helemaal niets van he?

19. Aurelie

Aurelie Bekend lid

Jan 31, 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Heerlijk om te lezen dat nog veel meer zwangeren in hetzelfde bootje zitten. Voel me niet meer zo belachelijk.
    Het zullen inderdaad de hormonen zijn, maar dat neemt dat vervelende gevoel niet altijd weg. ;)

Was voor mijn zwangerschap 10 kg afgevallen, maar ook voor mijn idee vliegen die er weer aan. Ben nu zo goed als 16 wk en het gaat deze week weer als een speer op de weegschaal (totaal ruim 4 kg aangekomen).

Ik zou ook willen dat mensen zichzelf de vrijheid ontnamen om zo maar bij elke zwangere buik opmerkingen te maken. Bij iemand die niet zwanger is, zeg je toch ook niet zomaar "zo jij bent lekker dik geworden".
    Maar laten we toch vooral genieten dat we zwanger zijn. Het is zo bijzonder en ben net op kraamvisite geweest en ik kan niet wachten totdat ik ons eigen lief klein mensje in mijn armen kan houden.
    Hormonen en onzekerheid zullen blijven, maar berichtjes van lotgenoten helpen mij in ieder geval weer om meer te focussen op het genieten.

groetjes, Aurelie

20. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Meid je bent echt niet dik!
    Mensen zegge soms gewoon maar iets, heb ik de indruk. ;)

Share This Page