Hey dames... Ik vroeg me af....zetten jullie voordat de kleine er is al iets op bijv facebook in de trent van... Leuk dat jullie willen feliciteren, maar mogen we eerst zelf het grote nieuws erop zetten?? Ik kwam het bij iemand tegen en dacht er eens over na... Is dat raar of hebben jullie ook zoiets van..ik wil zelf de 1e zijn. Gewoon even benieuwd
Als je denkt dat mensen je voor zullen zijn (zijn vaak maar een paar mensen die dat zouden doen) die kun je dit best van te voren zeggen lijkt me.
Ik zou dat zelf niet doen, maar vind het niet persé raar. We geven wel aan aan visite dat eventuele foto's van de kleine (nog even) niet op fb gezet mogen worden. Die keuze willen we zelf maken.
Ik heb mijn ouders en schoonouders van tevoren geinstrueerd dat ze pas wat op Facebook mochten zetten als wij dat ook hadden gedaan. Verder kun je uitzetten dat mensen op je wall kunnen posten. Dat helpt ook enorm. En wij waren vrij snel met posten.
Ik wilde het eerst ook op m'n FB zetten, maar uiteindelijk niet gedaan. Nadat ik bevallen ben alleen aan beste vrienden en naaste familie gezegd en die hebben sowieso gewacht tot ik het zelf op FB had gezet.
Wij hebben het gewoon gezegd tegen de familie, helaas plaatste uiteindelijk iemand van wie ik het niet verwachte voor ons een berichtje op mijn tijdlijn. Baalde ik wel van. Nu heb ik het op Facebook zo ingesteld dat berichten die op mijn tijdlijn worden gezet door niemand anders gezien worden. Daarmee kun je dit dan voorkomen.
O das ook wel handig, wist niet dat dat kon. Heb er zelf opzich niet zoveel moeite mee, maar idd foto's plaats ik liever zelf!
Ik heb om dit soort redenen ook uitgeschakeld dat mensen iets op mijn 'wall' kunnen zetten. En zelfs wanneer ze me ergens in taggen moet ik eerst goedkeuring geven voor het op mijn eigen pagina komt.
Ik heb een paar dagen terug ook de optie uitgeschakeld dat anderen iets kunnen plaatsen bij mij en tags moet ik altijd zelf eerst goedkeuren. Ga het verder niet op fb zetten.
Hier bij mijn directe familie en vrienden is 't gewoon duidelijk dat je zoiets aan de ouders over laat. Helaas toch een tante die op de tijdlijn van mijn vader iets postte, waardoor andere familieleden het dus ook wisten, maar die feliciteerden ons via priveberichtjes ipv op mijn tijdlijn; het lek bleef dus beperkt
Bij ons in vrienden/familie kring gaat er vaak ff appje rond dat t pas door verteld mag worden als t op FB staat zodat iedereen die persoonlijk bereikt wil/moet worden t uit eerste hand hoort. Gaan wij ook doen! Gewoon doen wat jij fijn vind, tis jullie grote nieuws!!
Ik vind het juist overdreven als mensen per se zelf het eerste willen posten. Tuurlijk, directe familie en echt nabije vrienden informeren we direct zelf. Maar wat kan mij het schelen als een paar uur later een oud klasgenoot op fb leest dat mijn tante mij feliciteert met de geboorte... Niet zo krampachtig hoor, de tamtam gaat toch wel!
Hier hebben wij het uiteindelijk niet zelf kunnen vertellen op facebook omdat iemand mn man al had gefeliciteerd via facebook, en toevallig was hij die dag daarna jarig dus iedereen kwam ook nog eens speciaal op zijn Facebookpagina. Dus iedefeen wist het al voordat wij iets hadden kunnen zeggen, helaas. Directe familie hadden we zelfs nog ingelicht daarover, maar diegene had het via via gehoord.. Heel jammer vind ik zoiets!
Ik heb dit vlak voor de bevalling er ook op gezet, ik had een rijmend zinnetje maar het kwam er inderdaad op neer dat wij het grote nieuws graag zelf als eerst op fb wilden zetten. Iemand anders hoeft dat gewoon niet te doen vind ik.
Ik heb het mijn directe kring waar ik veel mee om ga al verteld. En erbij gezegd dat ik het gewoon nog niet op Facebook wil.. ik moet ook alles eerst goedkeuren als t op mn wall komt. het gaat mij niet alleen om als eerste te zijn.. maar ik ben zelf een beetje moe van al die zwangere vrouwen op mn Facebook die dagelijks posten over hun zwanger zijn. Ik wil binnenkort ergens een statement gaan maken dat dat gepost niet nodig is, maar uiteraard is het wel leuk dat wat verdere familie/vrienden die ik anders niet spreek het nieuwtje te delen. Voor mijn originele post wil ik nog ongeveer twee weken wachten tot mn buik nog iets duidelijker is en dan een foto posten met iets als... ben naar de kapper geweest.. maar waar de buik wel overdreven aanwezig is.. en dan maar wachten wie wat durft te zeggen over de buik
Hier bij mijn.zoontje ook even aan de mensen die we persoonlijk wilde inlichten gevraagd even te wachten met fb. Zodat we iedereen die we persoonlijk wilde vertellen ook gebeld hadden. Maar toen gewoon tijd afgesproken, zovan na 13:00 ofzo. Daarna vond ik het wel best haha. Deze keer zullen we dat weer zo doen. Foto's zet ik er nu zelf al niet op en familie weet dan ook dat ik dat niet prettig vind
Ik zet het tegen die tijd ook uit. Bij mijn zoontje belde ik m'n moeder op zodat ze naar het zkh kon komen. Die belde haar zus dat ze eindelijk oma was geworden en die knalde het meteen op mijn fb. Lief, maar heb mijn moeder meteen laten bellen dat ze het eraf moest halen omdat ik er nog niks op wilde. Nam ze gelukkig goed op.
Rare mensen, als je niet eerstelijns vriend of familielid bent om zomaar iets op je pagina te posten. Hier gelukkig niet in de vriendenlijst!