Hoi dames, ik had eens even een vraagje ons beebje is nog steeds niet ingedaald.. De eerste was ook niet ingedaald en kwam bij 41+1, eerst gebroken vliezen en daarna duurde het nog 19 uur voordat hij er was. ik vraag me dus af, duren bevallingen waarbij de beeb nog niet was ingedaald altijd standaart langer ? of heeft dat er eigenlijk niets over te zeggen? ik zou het me zo voor kunnen stellen omdat de baby dat stukje (van het indalen) ook nog extra naar beneden moet komen? Iemand ervaring hiermee? groetjes en alvast bedankt!
Mijn 1e was ook niet ingedaald. Uiteindelijk vanaf 6 uur regelmatige weeen (vanaf 4 uur af en toe), 7 uur gebroken vliezen, vanaf 9 uur weeenstorm en 12.25 mijn kindje in mijn armen. Dus 6,5 uur. Sneller dan gemiddeld (Wel iets vals gespeeld met de vacuumpomp)
ik denk dat het wel meevalt. Mijne is ook niet ingedaald, en als de vliezen breken moet ik de vlos bellen die dan komt controleren of hij dan wél is ingedaald. dus volgens mij kan dat echt ineens nog gebeuren. ook heb ik afspraken staan die mijn ontsluiting moeten vertragen (vorige keer ging nogal snel) en die zouden ze anders ook niet gemaakt hebben denk ik.
Mijn dochtertje (eerste kindje) was alleen maar BIBI en zelfs dat niet altijd. Maar mijn vliezen braken eerst, toen 50 minuten niks, toen meteen flink weeën en anderhalf uur na de eerste wee is ze geboren. Dat is inclusief 12 minuutjes persen. Dus het zegt niets
Haha ok dat hoeft dus niets te betekenen mooiso haha @marieke Ow jeetje ging dus erg snel bij jou, hopelijk deze x niet al te snel dan!
Bij de 2de gebeurt het vaker dat de baby pas indaald als de bevalling is begonnen. Die van mij is ook nog niet ingedaald.
Mijn tweede was ook niet ingedaald.... was er binnen 6 uurtjes. Is ingedaald op het moment dat de vliezen braken... daarna heeft de bevalling geen half uur meer geduurd
indalen zeg volgens mij niet veel hoor. fynn was met 32 weken volledig ingedaald maar mooi dat de bevalling 47 uur heeft geduurd (en dan heb ik ook nog een infuus gehad ook)
Ik zou me theoretisch kunnen voorstellen dat de ontsluiting minder snel gaat bij een niet-ingedaald kind, omdat het hoofd dan wellicht wat minder druk op de baarmoedermond geeft. Maar ik heb er eerlijk gezegd nog nooit over gehoord dat het in de praktijk ook zo zou zijn. Tweede (en volgende) kinderen dalen relatief vaak pas in tíjdens de bevalling, maar worden meestal veel sneller geboren dan eerste kinderen. Mijn kindjes waren allebei ruim van tevoren ingedaald. Eerste bevalling vanaf eerste wee: 20 uur. Tweede bevalling vanaf eerste wee: 9,5 uur.
@bri ja dat wat jij zegt dacht ik dus ook, van dan krijg je vast niet snel ontsluiting enzo omdat het hoofdje er niet op drukt maar gelukkig heeft het er dus eigenlijk niet veel mee te maken en hoef je dus niet persee een lange bevalling te hebben als je kindje nog niet is ingedaald !
Bij mijn jongste kind had ik al volledige ontsluiting, terwijl hij niet was ingedaald en de vliezen waren nog heel... Ondanks dat, duurde de hele bevalling niet langer dan een uur of 3.. De eerste was wel ingedaald en dat duurde een uur langer (maar dat was meer vanwege het persen..)