hoi dames, Vanmiddag hebben we een mooi hartje gezien (dit was de eerste echo) Hetas even flink drukken om de baarmoeder te vinden omdat deze nog vrij achterin lag. Nu (nog geen 5uur later) had ik bij het plassen helderrood bloedverlies. Niet een paar drupjes maar mijn plas verkleurde ervan. Watbkan dit zijn?? Of is het raadzaam de huisarts te bellen.... Help ke aub want ben nu best wel bang... Marijke
Hoi, Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor!! Doordat de steel van de echo nogal ''tekeer'' is gegaan, is het zeer waarschijnlijk dat er één of meer adertjes gesprongen zijn bij je baarmoedermond. Dat kan helemaal geen kwaad, maar het is wel schrikken natuurlijk!! Als het bloeden nou heviger wordt en niet stopt, dan even aan de bel trekken, maar waarschijnlijk is het morgen weer over!! Groetjes Patricia
ja dit kotn echt van de in wendige echo indd een adertje je kan altijd even opbellen voor de zekerheid maar 99 procent een adertje!!
je hoeft echt niet te bellen hoor. Je hebt net nog een goede echo gehad en er is een adertje geraakt. Vervelend ( bloed geeft altijd stress is mijn ervaring, heb dit bij de eerste een paar keer gehad) maar verder niets aan de hand. je huisarts zal niets doen en zeer waarschijnlijk het zelfde antwoordgeven
Dank julli wel voor de reacties. Het maakt me erg onzeker.. Maar beter nog even afwachten. Kan ik de urine wel opvangen voor de mvm?? Weten jullie dat?
Als het niet veel bloed is kan je gewoon opvangen is mij verteld. Ik heb ook bloedverlies na een echo gehad, maar ik wist zelf dat het van een haematoom afkwam. Hoop voor je dat het bloeden gauw weer stopt. Geen buikpijn verder bij?
Was het een inwendige of uitwendige echo? Ik heb met 9.5 weken bij de vorige zwangerschap een uitwendige echo gehad waar ze zo hard bij drukte dat het echt flink pijn deed. Alles was mooi en goed (3 eerdere echo's ook) maar paar dagen later toch een miskraam. Ik had geen goed gevoel over de laatste echo maar ze hebben me verzekerd dat een echo nooit een miskraam kan opwekken.
Ik heb vorige week precies hetzelfde gehad.. het moet wel minder worden maar ik heb zeker nog 3 dagen last gehad van wat bruinige afscheiding . Als je t niet vertrouwd gewoon bellen!