hoge bloeddruk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fall, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fall

fall Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik heb al voor mijn zwangerschap af en toe last van een te hoge bloeddruk. Nu weet ik van mezelf dat wanneer ik een bloeddrukapparaat zie mijn bloeddruk stijgt. De dokter dacht aan witte jassen hypertensie. Wat ik zelf ook denk. Hoogst bloeddruk was voor zwangerschap 160/105
    Mijn laagste bloeddruk is 130/70 dus dat is acceptabel.
    Nu was ik gister bij de verloskundige, en ik was wat gehaast en ontzettend zenuwachtig voor de echo, achteraf had ze beter mijn bloeddruk kunnen meten na de echo. Daar was mijn bloeddruk 140/73. De verloskundige maakte daar geen probleem van, maar ik wel.
    Ik ben dik 12 weken zwanger dus ik heb nog een heel eind te gaan. Zouden jullie contact opnemen met de arts en of de verloskundige? Of zal ik eerst nog 4 weken afwachten, voor de volgende afspraak.

2. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Als je je zorgen maakt, vraag dan een verwijzing naar een cardioloog.

Mijn gyn had mij doorgestuurd omdat bloeddruk 16/10 was, maar ik heb wittejassenhypertensie, is nu al 2 maal vastgesteld door de cardioloog (op basis van een 24-uursmeting)

3. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    T gaat om je onderdruk... En de laatste 2 zijn.prima hoor ... :)

4. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    lijkt me ook prima nog.
    vooral in het eerste trimester.

hellp oid is nu nog niet aan de orde.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Die bloeddruk is uitstekend hoor! Die bovendruk komt door de spanning, de onderdruk is vooral waar het om gaat. Geen zorgen!

6. zolang je geen klachten verder hebt vind ik dat een hele nette bloeddruk hoor.. ik zou hier niet voor bellen iig..

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Prima bloeddruk zeker in begin van je zwangerschap. Gaat inderdaad om je onderdruk en 70 of 73 is niet (heel) hoog

Deel Deze Pagina