is dit schadelijk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door milly88, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milly88

milly88 Lid

12 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ga over 2 weken met verlof, heb staand werk, maar kan af en toe wel zitten.
    Echter zo een tientallen keren per uur moet ik weer op staan (werk in een winkel)
    Nu heb ik elke keer als ik zo vaak op moet staan steken in mijn buik.
    Al met al kan ik dus gewoon zitten op mijn werk, maar 20 keer per uur opstaan is de realiteit.
    Ik heb eind van de dag een harde buik, en dan dus een soort steek.

Wie kan mij vertellen of dit kwaad kan?
    Ik sta namelijk alleen, en mag ook niet eerder met verlof.

2. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik weet niet in wat voor 'n winkel je werkt, maar zou een (bar)kruk een idee zijn? Dan kun je toch steunen en leunen, maar hoef je niet telkens volledig op te staan.

Probeer in ieder geval buiten je werk om zo veel mogelijk rust te zoeken.

Als 't echt niet gaat meld je je ziek of neem je vrije dagen op.

Succes!

3. milly88

milly88 Lid

12 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    kledingwinkel dus ik moet steeds meelopen, dank voor de reactie.

4. Shampoo31

Shampoo31 Actief lid

14 sep 2013
    132
    0
    0
    Misschien een speciale buikband aanschaffen? Zou ik wel even overleggen met vk want het kan ook de boel verslappen omdat net ondersteunt maar als je het alleen op je werk draagt zal dat vast mee vallen. Ik heb er veel baat bij na ziekenhuisopname, alles was verslapt zo kan ik toch nog eens een stuk lopen etc.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En tuurlijk mag jij eerder met verlof als je het niet meer trekt. Je hebt rechtbop 6 weken voor de uitgerekende datum (ookal heb je in een eerder stadium misschien iets anders afgesproken) en als je vk het onverantwoord vindt verder door te werken heb je het recht om je tot je verlof ziek te melden (zwangerschapsgerelateerd).
    Ik zeg niet dat dit bij jou van toepassing is, maar ik lees te vaak verhalen van vrouwen die door hun leidinggevende klem worden gezet terwijl ze het eigenlijk niet meervtrekken.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat wilde ik idd ook net zeggen.
    Daarnaast heb je in je zwangerschap recht op 1/8 van je werktijd extra pauze! dit gaat niet ten koste van je vakantieuren oid.

Misschien is het een idee om straks halve dagen te gaan werken? en je voor de andere helft ziek te melden. Betekent wel dat je dan 6 weken vooraf met verlof gaat... maar aangezien je het nu al steeds zwaarder hebt....

Deel Deze Pagina