Zwanger en hardlopen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MFE, 4 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ladies,

Vraag aan de dames hier die ervaring hebben met hardlopen tijdens de zwangerschap; tot hoeveel weken hebben jullie dit vol kunnen houden?? Snap dat dit per persoon verschillend is maar ik ben benieuwd. Ik ben pas na mijn eerste zwangerschap begonnen met hardlopen en ik ben nu bijna 15 weken en opzich gaat het prima. Ik loop korter en minder snel maar het gaat goed. Ben heel benieuwd hoelang dus nog.... ☺

2. Stakato

Stakato Niet meer actief

Ik heb tot week 28 hardgelopen. Ik ben gestopt omdat me dat beter leek voor mijn bekkenbodem. Echt fijn liep het ook niet meer, voelde alsof je met een hele volle blaas aan het hardlopen was. Tot week 22 liep ik trouwens nog prima!

MFE vindt dit leuk.
  3. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ohh dat is goed zeg! Tot 28 wkn! Ik weet dat er punt komt dat ik zal moeten stoppen... moet er nog niet aan denken!!!

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier rond 26/27 weken gestopt. Ging pijn doen. Toen gewoon gaan fietsen.

MFE vindt dit leuk.
  5. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik deed niet aan hardlopen, maar aan body attack heb tot week of 34 volgehouden
    :) zo lang jij je goed voelt lekker blijven doen

6. Stakato

Stakato Niet meer actief

Doe je nog iets anders aan sport? Ik deed bootcamp, dus hardlopen was slechts onderdeel van het sporten. Ik heb met orecies 37 weken voor het laatst gebootcampt (aangepast uiteraard). Ik kon me tijdens mijn zwangerschap ook niet voorstellen dat ik zou moeten stoppen, maar met 37 weken vond ik het wel mooi geweest. 17 dagen daarna ben ik bevallen.
    Ik ben nu 6 weken geleden bevallen en hardlopen wordt echt afgeraden tot 3-4 maanden na de bevalling. Ik mis het sporten nu wel heel erg, zo erg dat ik me maar ga opgeven voor zo’n na-de-bevalling sportclubje. :$

7. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ja kan gelukkig tot heel lang door sporten, de vorige keer tot 39 weken zwangerfit gedaan dus daar stap ik nu ook weer op over als hardlopen niet meer lukt :) Thanks vj reactie!!

jolien 1986 vindt dit leuk.
  8. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb bij de eerste tot 38 weken bootcamp gedaan, met ook best wat hardlopen erin. Ben bij de eerste vijf weken na de keizersnede weer begonnen. Dat kon ook alleen omdat het een keizersnede was geweest en mijn bekkenbodem intact was. Bij de tweede en derde normaal bevallen en geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om met vijf weken te gaan sporten.

9. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43

Thanks! Weet je nog wanneer je bij de tweede en derde weer bent begonnen? Ik ben bij de eerste na 6 weken weer naar zwangerfit geweest, dat was prima maar qua hardlopen lees ik overal weer verschillende dingen voor na de bevalling... al lijkt me het goed om voorzichtig te zijn ja ivm de bekkenbodem. Na vorige bevalling was ik heel snel herstelt, dus heb goede hoop

10. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Pas wel op met hardlopen ná je bevalling. Officieel kun je dat zelfs beter 9 maanden niet doen is mij verteld door fysio. Dit ivm je bekkenbodem die tijdens de bevalling echt een flinke klap krijgt. Incontinentie enzo zit je vast niet op te wachten...

Sporten kan wel gewoon, zelf 3 weken na bevalling al weer gaan sporten. Maar hardlopen is volgens mij best wel uit den boze

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik moest met 7 wkn al stoppen ivm enorme pijn aan mijn bekken (onderrug en liezen) na het hardlopen. Had er met gewoon lopen totaal geen last van, enkel met hardlopen.

MFE vindt dit leuk.
  12. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Bij de tweede met een week of twaalf en bij de derde niet meer... ben yoga gaan doen toen ze zes maanden was. En dat doe ik nog steeds.

AmyW en MFE vinden dit leuk.
  13. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hier tijdens de zwangerschap ook flink door blijven sporten. Crossfit t/m 38 weken. Maar hardlopen en springen mocht ik rond de 20 weken echt niet meer doen. En nu mag ik pas weer gaan hardlopen na 6 maanden en springen na 9 maanden. Dit allemaal ivm je bekkenbodemspieren. Je kunt je blijkbaar wel heel fit voelen maar na een paar maanden er pas last van gaan krijgen.
    Ben wel alweer snel gaan sporten na 5 weken en nu ook het gewicht weer flink omhoog aan het opbouwen maar dit wel allemaal onder begeleiding.
    Google maar eens op power mama. Vond ik heel waardevol.

MFE vindt dit leuk.
  14. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Ik heb hardgelopen tot 22 weken. Ik baalde dat ik ermee moest stoppen maar het ging echt niet lekker meer.. Ik ben toen gaan zwemmen wat ik heerlijk vond! Na goedkeuring van de gynaecoloog ben ik twee maanden na de bevalling weer begonnen. M'n conditie viel vies tegen en ik moest eigenlijk weer helemaal opnieuw beginnen.

Deel Deze Pagina