Zwanger en heel bang

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Lemi, 12 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dank je, ik doe mn best maar het blijft moeilijk te geloven! ;)

2. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Heey Lotte,

Ik heb ook niet zo veel kwaaltjes,en dat maakt je dan ook nog eens onzekerder!
    En dat van die ovu.test,ja dat heb ik dus de vorige week ook eens gedaan,en er kwam meteen een dikke vette tweede streep,hij was er volgens mij nog eerder dan de test streep!!!! :D

Ik heb morgen mijn eerste echo,ik zei al tegen mijn man,ik durf volgens mij helemaal niet te kijken.....kunnen ze mij niet weg maken hahahahaha!!!!!

Probeer er toch een beetje van te genieten!!!!

Liefs Brigitte

3. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hey Lotte,

Ik heb de eerste 5 weken ook geen tot weinig symptomen gehad. Ik had wel af en toe wat last van mijn borsten maar echt niet iedere dag! Vanaf afgelopen zaterdag ben ik wel opeen super moe! Ik ben zaterdag middag gewoon in slaap gevallen overdag!!! Ik slaap echt nooit overdag! Echt heel raar! Misselijk ben ik ook niet echt, heel af en toe maar niet dat ik naar de wc moet rennen en moet spugen of zo.

Wat naar wat je collega dat heeft gezegd! Het is echt niet waar dat als je geen symptomen meer voelt dat het dan niet meer goed is!!!!! Misschien geloof je me niet maar het is echt niet waar! Alle vrouwen zijn anders en bij iedereen is het ook anders. Mijn moeder bijvoorbeeld wist meteen dat ze zwanger was omdat ze bij 4 weken zwangerschap van mij al heel de dag moest spugen! Nou ik heb nog niet één keer gespuugd. Een vriendin van mij is door beide zwangerschappen helemaal niet ziek geweest, nergens last van gehad, echt NERGENS! En zij heeft nu dus 2 gezonde kids!

Dus proberen om rustig te blijven (ik weet dat is makkelijker gezegd dan gedaan!) en probeer er een beetje van te genieten (ook dat is makkelijker gezegd dan gedaan :rolleyes: ).

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Brigitte:

Bij mij kwam die streep ook al voor de controlestreep haha. Spannend dat je morgen al je eerste echo hebt! Hou er wel rekening mee dat er dan nog amper iets te zien is he, of wist je dat al!?

@roosje:

Ik ben wel al steeds heel erg moe, maar niet elke dag. Ik heb wel elke dag behoorlijk pijn aan mn borsten als ik ze aanraak of zachtjes duw. De ene dag is het wel meer dan de andere dag. Misselijk ben ik af en toe, maar heel lichtjes.

Maar wat mn collega zei was dus dat als je eerst wel symptomen hebt en dan ineens niet meer dat je dan vaak een mk krijgt. Is dat ook niet perse waar dan? Als je sowieso al geen klachten had dan snap ik t wel, maar als je eerst wel klachten hebt en dan ineens niet meer bijvoorbeeld. Dat heb ik zelf nu niet hoor, maar was er benieuwd naar doordat ze dat zei.

Nog 12 dagen en dan is mn eerste echo, spannend hoor. Hoop dat ik t hartje dan al zie kloppen. Maken ze dan denken jullie een inwendige echo als t slecht te zien is? Vind t allemaal prima, als ik maar wat zie hihi.

Vanmorgen trouwens (ja, echt de laatste keer) nog een clearblue digitale test gedaan om te kijken of het aantal weken na de bevruchting klopt. Er stond 3+ dus dat klopt wel :) Zegt niks, maar toch maak ik me nu in ieder geval iets minder druk. Dus dan is het prima toch? hihi. Maar geloven doe ik het nog steeds niet, misschien na de echo???????????

Kussie

5. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hey Lotte,

Ik denk dat je een inwendig echo krijgt, je bent dan 7 weken toch? Ik krijg 4 mei mijn echo maar ik ben een weekje verder dan jij toch? Ik heb ergens gelezen dat je bij 7 weken altijd een inwendige echo krijgt omdat het allemaal nog zo klein is. Ik ben dus 8 weken dan en ik ga er ook vanuit dat het een inwendige echo wordt. Het maakt mij ook niet zo veel uit, lijkt me wel even raar om zo open en bloot te gaan liggen maar ja, als ik dan een hartje kunnen zien vind ik het wel prima :D .

Wat grappig dat je nog een digitale test hebt gedaan! Ik heb afgelopen donderdag dus nog een test gedaan omdat de vrouw van MvM er was en zij test ook altijd, 200% positief, is toch leuk om te zien hé!

We gaan gewoon samen aftellen naar de echo!

Liefs Roos

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai Roosje.

Toen ik de vk voor het eerst belde ging ze uit van de eerste dag van mn laatste menstruatie en dan zou ik dus 9 weken zijn als ik een echo krijg. Alleen weet ik wanneer mn eisprong was en ik ben dus eigenlijk pas 7 weken dan. Dus ik denk dat ze dan misschien met een uitwendige echo begint. Maar ik ga sowieso zeggen dat ik weet wanneer mn eisprong was, aan de telefoon vroeg ze helemaal niks. Misschien doet ze dan alsnog een inwendige echo.

Inderdaad samen aftellen! Mn collega heeft vorige week donderdag haar eerste echo gehad met 7 weken en 4 dagen en er was echt alleen een rijstkorreltje te zien haha. Maar ja, het is al fijn als je ziet dat er iets zit en hopelijk zien we het hartje tikken :D

liefs

7. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

Gefeliciteerd, geniet ervan! :)

8. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Snap dat je dat hoopte. Ik had ook wel verwacht dat je dan iets zou zien hoor, maar dacht heel weinig. Jammer dat er alleen een vruchtzakje te zien was. Was je hcg wel goed of krijg je dat nog te horen? Prikken ze dat altijd de eerste keer? Gelukkig mag je over een week al weer en dan zie je vast meer. Ben je na die bbz niet meer zwanger geweest? Gelukkig zit ie nu goed!

Met mij gaat ie wel, kan alleen niet wachten tot ik mn eerste echo heb. En ik hoop dat de eerste weken snel voorbij gaan, want dit is veel te spannend hihi

10. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hoi Lotte,

Hoe was je echo??? Ik ben heel benieuwd naar jou verhaal! Bij mij was alles goed. We konden nog niet echt iets zien maar het hartje klopt!!! En dat is het belangrijkste :D . Ons baby'tje is 1,28 cm groot en dat is helemaal volgens schema!

Laat je nog even weten hoe het bij jou is gegaan?

Liefs Roosje

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai hai.

Leuk dat je eraan denkt. Ik mag vanavond om 20:45 pas, dus moet nog even in de zenuwen zitten!

Was 1.28 op schema? Mn collega had met 7 weken en 3 dagen een kleintje van 1.33 en dat was ook precies op schema. Mag het tussen een bepaalde lengte zitten? Ik dacht dat het met 8 weken 2 cm was. Maja, als het maar goed is he hihi. Fijn dat het hartje klopt! Stelt je zeker wel gerust he!?

Ik ben echt heel bang en zit steeds allemaal nare dingen te bedenken nu...Dat het hartje het niet doet of dat het al een tijd niet meer leeft...Pfff, help....word helemaal gek! Komt ook omdat mn collega van de week voor de 2e keer een mk heeft gehad in de 8e week.

Hoop dat het bij mij ook te zien is en het hartje klopt, dat is het belangrijkste~!

Keken ze inwendig?

Ik laat het je nog weten hoe het ging!

ps: Verder al kwaaltjes erbij?

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ben ik weer!

Het was allemaal goed en de vk zei dat mn uitgerekende datum 15 december is. Ik snap er niks van haha. Ik weet namelijk dat ik mn ovulatie 29 maart had, maar zij zegt dat dat niet uitmaakt omdat het niks zegt over wanneer ik t eitje bevrucht is.

Volgens haar ben ik dus nu 8 weken zwanger en toen ze ging meten was t kleintje 1.16cm en dat kwam uit op 7w4d. Dat was verder goed zei ze.

Maar ik kan er dus niet tegen dat ik het niet meer snap, want ik dacht echt dat ik door mn ovulatie zeker kon weten dat ik nu 7w1d was! Haha, zo zit ik in elkaar...ga ik daar weer 5 weken over nadenken :p

Maar ja, dan lopen we nu dus echt bijna gelijk als het klopt :p Neem aan dat zij er wel verstand van heeft??? Wat denk jij?

13. Mir75

Mir75 Actief lid

15 okt 2006
    113
    0
    0
    Gefeliciteerd, ook met je goede echo!
    Genieten he!

14. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hey Lotte,

Super om te horen dat bij jou ook alles goed was!!! Wat een opluchting hé!!! Wel grappig want ik ben uitgeteld op 14 december dus lopen echt gelijk op!!! Ons kindje is dus 1,28 cm groot bij de echo (ik zou volgens de echo 7 wk en 5 dg zwanger zijn) en dat valt binnen een bepaalde marge zei ze dus ik kon ervan uitgaan dat ik 14 december ben uitgeteld. Bij mij is het reken sommetje heel makkelijk omdat ik altijd netjes een cyclus had van 28 dagen dus ze tellen bij mij vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Wel ingewikkeld als je een hele onregelmatige cyclus hebt gehad... Ik heb ook geen idee hoe je dan moet tellen...

Geniet er maar lekker van en we houden elkaar op de hoogte!

Liefs Roosje

15. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Ik heb trouwens wel steeds meer last van kwaaltje, zo ben ik eigenlijk de hele dag door misselijk (hoef gelukkig niet te spugen) en ik ben echt super moe!! Ik slaap ook slecht waardoor ik moe naar bed ga en moe weer op sta... maar je hoort mij niet klagen hoor, het hoort er allemaal bij zeggen ze!

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai Roosje!

Volgens de berekening van de vk was ik dinsdag dus 8 weken en volgens de echo 7w4d! Dus er zit echt maar 1 dag verschil tussen ons! Tegen mij zei de vk ook dat dit binnen een bepaalde marge is en dat het pas buiten de marge is als er een week verschil in zit. Gelukkig maar he!

Ik zie dat jij de 18e alweer mag! Hoe komt het dat je zo snel mag? Is dat gewoon gebruikelijk bij jouw vk? Ik mag 4 juni weer en dan krijg ik nog een echo, ik denk de termijnecho maar ik weet het niet.

Ik zit erover te denken om tussendoor een echo te laten doen, want ik kan niet 4 weken wachten :p. Volgens mij is dat niet heel erg duur en ik vind het gewoon fijn om tussendoor een keer te kunnen zien of alles wel oke is.

Zelf heb ik vooral ochtendmisselijkheid. Ik heb sinds vorige week een paar keer gespuugd 's morgens. Overdag ben ik af en toe alleen licht misselijk, vooral als ik te weinig eet. Verder ben ik ook heel erg moe, maar op mn werk gaat het me gelukkig nog aardig af. Loop heel veel de hele dag, maar dat leidt ook wel af! Mn borsten doen de ene dag meer zeer dan de andere, maar het is niet heel storend.

Krijg je al een beetje een buikje? Ik heb vooral 's avonds een hele dikke opgezette buik en mn broeken zitten wel al strakker. Die gingen al vrij snel strakker zitten.

Leuk om elkaar zo op de hoogte te houden! Geniet van je zwangerschap!

Liefs Lotte

17. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Lotte gefeliciteerd met je goede echo!!! En nu genieten he meid!!!

18. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hey Lotte,

Bij de verloskundige praktijk waar ik zit is het één en ander veranderd de afgelopen periode. Zo krijgt iedereen de mogelijkheid om bij 8 weken een 1ste echo te maken en bij 12 weken krijg ik weer een echo. Op 18 mei mag ik naar de vk voor een algemene afspraak dan word mijn bloedruk gemeten en gaan ze vragen stellen over familie aandoeningen en zo. Er zal ook geprobeerd worden of we zo het hartje kunnen horen maar ik ben dan pas 10 weken dus het kan ook zomaar zijn dat dat nog niet gaat lukken.

Ik heb niet echt last van ochtendmisselijkheid maar meer van avondmisselijkheid :( . in de ochtend gaat alles nog goed maar na het avond eten krijg ik zo'n opgeblazen gevoel en dan voel ik ook letterlijk mijn buik groeien... Ik zie verder nog geen buikje, ik heb van mezelf al geen strakke platte buik (ben ook niet dik of zo) dus ik denk dat ik het daarom nog niet zo goed zie.

Wel echt super leuk dat we zo gelijk op lopen, schept toch een band hé.

19. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai Roosje.

Ow okee, dus de volgende keer gaan ze proberen het hartje te laten horen. Leuk hoor! En ook wel spannend!

Ik heb bij een echocentrum een extra echo aangevraagd, dus ik mag over 11 dagen weer! Het schijnt dat je dan al de armpjes en beentjes kan zien en dat het dan lekker kan spartelen in je buik! Lijkt me wel leuk. Doe het ook om mezelf gerust te stellen, want anders mag ik (net als jij) bij 12 weken pas weer. Ik krijg dan 9 foto's mee en als ik wil kan ik voor 10 euro meer een dvd krijgen. Ik mag eerst kijken of ik het er al leuk genoeg uit vind zien en dan kan ik altijd nog een dvd krijgen :p

Ik heb 's avonds ook een hele opgezette buikt, zullen wel de darmen zijn ;)

Vind het ook echt leuk dat we zo gelijk lopen, kunnen we een beetje kijken hoe het verschilt en wat hetzelfde is! Schept zeker een band :D

Geloof jij het nu wel dat je zwanger bent? Ik nog steeds niet! Denk dat het ook komt uit zelfbescherming omdat het nog mis kan gaan...

Liefs en een fijn weekend

Deel Deze Pagina