Hoi hoi, heb ff een vraagje. Ben nu bijna 12 weken zwanger en heb al een aantal weken last van een vrij slechte eetlust. Nu ben ik nooit echt een grote eter geweest, maar het is nu toch wel erg extreem. Dat je smaak verandert als je zwanger bent weet ik, maar zo ongeveer alles staat me tegen. Vooral "vettig" gefrituurd eten en vlees. Groente en dan vooral salades hang ik me nu voor. Als gevolg van mijn slechte eten ben ik dus op 2 weken tijd van 59,5 kg afgevallen naar 55,5 kg. Dat zijn 4!!! kilo's. Hopenlijk kunnen jullie me helpen een oplossing hiervoor te vinden. Alvast bedankt.
Hoi Michelle, Het is een veelvoorkomende zwangerschapsklacht, misselijkheid, gevoeliger voor geuren, overgeven... Probeer door de dag heen steeds kleine beetjes te eten. Neutrale dingen zoals crackers, beschuit, biscuitjes vallen vaak wat beter. Salades zijn ook prima. Misschien wat stokbrood erbij... Vla en melk zijn ook neutrale voedingsmiddelen, heb je dat ook al geprobeerd? Je hoeft nu niet persé warm te eten. Wat niet gaat, gaat niet. Probeer ook echt voldoende te drinken, ca. 2,5 liter. Je kunt gerust kleine slokjes nemen, het rustig aandoen. Vermoeidheid en stress willen de misselijkheid wel verergeren. Zorg in ieder geval dat je voldoende aan je rust komt. Een groot moeders tip tegen misselijkheid is gemberthee, gembercapsules. Het klinkt natuurlijk niet aanlokkelijk, maar wil wel helpen. Lonneke