Gewoon vrijen voor zwangerschap tijdens verre vakantie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Druif, 8 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Dag dames,

ik weet zeker dat ik nog niet zwanger ben en daarom hebben we voor volgende maand nog maar een verre vakantie gepland.

Zijn er in die weken redenen om even condooms te gebruiken? Is het onverstandig om in een warm land zwanger te raken.

Ik heb inentingen als dtp en hepatitis overigens al lang gehad, dus dat kan geen probleem zijn.

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Je hebt gewoon groen licht hoor. Vakantie is een super goede gelegenheid, dus er gewoon voor gaan hoor...

Lonneke

3. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Dank voor de snelle reactie Lonneke.

Als ik het goed begrijp zijn de hygiene- e.a. maatregelen waarmee je rekening dient te houden bij een zwangerschap niet echt van toepassing als je probeert zwanger te raken? Dus voor onhygienisch bereid eten bijvoorbeeld, hoef ik niet bang te zijn? En zeer hoge temperaturen ook niet?

4. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Om de temperaturen hoef je je niet zo druk te maken. Ik zou gewoon heel goed oppassen met rauw voedsel (bv vlees, rauwkost, rauwe kaas...), geen water uit de kraan, wel heel goed drinken, ook mocht je evt. wat last van je darmen krijgen (wat wel vaker gebeurd op vakantie: ander eten, ander ritme...).

Lonneke

5. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Wat fijn om te horen, we gaan er lekker op vakantie voor! Dankje!

Deel Deze Pagina