wat te zien op echo van vijf weken zws?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liz D, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz D

    Liz D Lid

    23 jul 2007
    60
    0
    0
    ik ben dus stipt vijf weken en heb vanavond eerste controle, beetje gek want hij gaat geen hartje zien kloppen. Hij zal wel gewicht controleren, suiker in urine, bloeddruk, en of het geen bbm is. Nog mensen die op vijf weken gingen?
     
  2. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hi Liz, gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik had ook mijn intake vroeg bij de VK. De eerste bijeenkomst is gewoon een informatieve bijeenkomst, waar zij je vragen stelt (over familie ziektes etc) en jij ook vragen kan stellen. Ook krijg je een verwijsbriefje mee voor je echo en bloedprikken. Het algemeen en informatief. Fijn dat je zo snel terrecht kon, normaal wachten ze een paar weken.
    Het hartje is nog niet te horen of te zien. Daar moet je nog geven geduld voor hebben.
    Fijne zwangerschap toegewenst!
    PL
     
  3. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Sorry, ik lees nu in het kopje een echo! daar is hooguit een vruchtzakje te zien maar ook niets meer dan dat. Een echo zo vroeg is wel heel raar hoor! Vooral omdat je maar recht heb op 2 echo's tijdens je hele zwangerschap is het zonde om er nu al een te hebben.
     
  4. Niet meer actief

    Wij zagen bij 5w3d het hartje kloppen.
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Weet je wel zeker dat je een echo gaat krijgen? Er valt nog weinig te zien dan namelijk, je kan beter 2 weken later een echo krijgen. Ik zou zelf niet zo vroeg een echo willen, het kan je alleen maar onzeker maken.
    Het ligt er aan of je verloskundige zelf echo apparatuur heeft, die van mij wel, dus geen verwijsbriefje, maar gewoon een afspraak maken voor de echo.

    groetjes,
    Snoopy
     
  6. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    bij mijn eerste echo was ik 9 weken en de kleine was 22 mm groot
     
  7. Liz D

    Liz D Lid

    23 jul 2007
    60
    0
    0
    ik denk niet dat ik een echo ga vragen hoor.
     
  8. Liz D

    Liz D Lid

    23 jul 2007
    60
    0
    0
    er was inderdaad niet veel te zien, de verloskundige zei enkel dat hij zag dat het niet bbm was dus da's toch ook al goed. volgende afspraak voor het hartje te zien is 17 augustus .
     
  9. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Bij was ook nog niets te zien, alleen een vruchtzakje. Het bleek dat ik toen nog maar 4 weken en 5 dagen zwanger was. Na 2 weken (6 weken en 5 dagen) was er een kleintje te zien met een kloppend hartje!
     

Deel Deze Pagina