Hallo, Ik ben gister voor controle weer naar de verloskundige geweest... En toen vroegen ze of ik de kleine al voelde schoppen. Ik moest neej zeggen omdat ik dat nog niet gevoeld heb. Nu zei ze dat er wel redenen waren waarom ik hem/haar nog niet gevoeld had , namelijk omdat mijn placenta voor ligt en de baby heel erg laag ligt en in stuit ligging ligt... Maar als ik de baby binnen nu en 2 weken nog niet gevoeld heb moest ik bellen.... Daar maak ik me nu zo'n zorgen om.... Het laat wel erg lang op zich wachten toch ? En nog een klein vraagje.... De vk heeft met een berekening uitgerekend toen ik de 1ste kwam dat ik op 10 juli uitgerekend ben. Dan ben ik nu dus 21 weken en 2 dagen zwanger... Met de termijn echo kwam eruit dat ik 5 dagen korter was dus uitgerekende datum 15 juli , dus dan zou ik nu 20 weken 4 dagen zijn... Nu schilt het maar 5 dagen , maar de vk gaat nog steeds van die 10 juli uit... en bij echo's zeggen ze vaak dat ik een paar dagen minder ben... Waar moet ik nu vanuit gaan ? Want schilt toch bijna een week.... Meestal houden ze toch de termijnecho aan ? Gr marloes
Hoi marlous, Bewegingen worden meestal voor de eerste keer gevoeld tussen de 18-22 weken. Als de placenta voorligt dan moet je kindje eerst door een dikke boterham heen trappen voor dat je het voelt. Je kindje moet daarom wat groter en sterker zijn voordat je het voelt. Maak je geen zorgen hoor! Het komt echt wel. Als de termijnecho niet meer dan 7 dagen verschilt dan met de uitgerekende datum aan de hand van de eerste dag van de laatse menstruatie dan houden ze de eerste dag van je laatste menstruatie aan. Verschilt het meer dan 7 dagen dan word de uitgerekende datum aan de hand van de termijnecho aangehouden. Groetjes imke
okeej heel erg bedankt voor de snelle reactie! Nou we wachten dus maar gewoon rustig af in plaats van met zenuwen... Die schopjes komen er nog wel En ja dan houden wij ook maar 10 juli aan... die 5 dagen maakt ook niets uit... Alleen vroeg het me eigen af omdat vaak bij de echo's ons kleintje toch een week jonger is ... Gr marloes