Zwanger en Hij wil een abortus

Discussion in 'Zwangerschap' started by Patty20, Jun 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patty20

Patty20 Lid

Jun 8, 2008
    38
    0
    0
    Student
    Helmond
    Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag heb ik een zwangerschaps test gedaan, hieruit bleek dat ik zwanger was, mijn vriedn reageerde geschokt.. dit was niet gepland ! we wonen allebei nog thuis , hij werkt fulltime en ik zit volgend jaar in mijn laatste studie jaar. ( ik ben 20 hij is 24 )

Hij wou eerst dat ik het weg liet halen omdat hij vind dat we er nog niet klaar voor zijn en dat we er financieel nog niet klaar voor zijn. Nadat ik te kennen had gegeven dat ik het niet weg wou laten halen, hebben we vele gesprekken gehad, we wouden het houden !

Hij begon er blijder over te worden, had het vrienden verteld en zijn ouders reageerde gelukkig ook heel positief. Hij zij nog tegen mijn collega's vanmorgen : we gaan het zkr doen maar hoe weten we nog niet.

Toen hij dit zei was hij in de veronderstelling dat ik 7 weken zwanger was, omdat mijn laatste menstruatie op 20 april was.

Nu had ik vanmorgen de verloskundige gebeld om de situatie uit te leggen en om te weten waneer ik was uitgerekend, omdat ik een hele onregelmatige cyclus heb! Ik kon meteen langskomen voor een termijn echo, mijn vriend is meegegaan.
    Tijdens de echo kwamen we erachter dat ik eigenlijk pas 4,5 week zwanger was en er was alleen een vruchtzakje te zien. Dus we weten nog niet eens zeker of de zwangerschap ook daadwerkelijk doorzet.

Ik was natuurlijk een beetje teleurgesteld, maar mijn vriend reageerd meteen met de reactie : Nu halen we het zeker weg! het bestaat toch nog niet echt, er was alleen een zwart gaatje te zien.

Ik ben kapot, ik wil deze zwangerschap uitdragen ( Als hij dus doorzet ) maar mijn vriend wil het weglaten halen.

Wat moet ik doen? ik wil zijn leven niet vergallen maar ik heb al eens een abortus laten doen toen ik 15 was en toen gezworen dat nooit meer te doen. ik wil het houden, maar alleen gaat het me niet lukken, en mijn ouders staan er niet positief tegenover.

Help
    :cry:

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Meid, wat een ontzettende rot situatie.
    Maar als jij geen abortus wil, moet je het absoluut niet doen. Het is jou lichaam!
    En natuurlijk gaat het je alleen wel lukken, er zijn genoeg vrouwen die het kunnen dus jij ook!
    Maar wie weet, als jij gewoon blijft volhouden dat je dit kindje echt wil....wennen je ouders en je vriend er misschien wel aan.
    Succes en kop op

3. Patty20

Patty20 Lid

Jun 8, 2008
    38
    0
    0
    Student
    Helmond
    Ja maar ik wil hem niet dwingen om dit kind op te voeden, hij moet het ook willen, ik wil zijn leven niet vergallen... :(

Tis gwn zo moeilijk...

4. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Op de echo was dan nog geen embryo te zien, maar dat zit er natuurlijk wel. Ook al is het nog heel klein. Misschien als je vriend zou weten hoe het er nu al uit ziet... Laat hem eens het plaatje zien van de zwangerschap van week tot week. misschien doet het hem wat.
    als je het kindje wilt houden, moet je er echt voor vechten hoor! Het zal je echt wel lukken! En als je het houdt, zal je vriend zijn verantwoordelijkheid toch wel nemen?
    Heel veel sterke!

5. Patty20

Patty20 Lid

Jun 8, 2008
    38
    0
    0
    Student
    Helmond
    Op die site staat dat het klein maar zichtbaar is, maar op de echo zagen we echt alleen een vruchtzakje, verder niks...

6. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Meid, dat zegt echt niks. Op een echo kunnen ze nou eenmaal niet altijd alles zien. Op de site hebben ze het over als je het embryo in je hand zou kunnen houden, dus buiten je lichaam. Het is nu echt nog milimeterwerk! En nu zit er in een paar dagen echt al veel verschil! In een week wordt het embryo wel 2 keer zo groot! Dat gaat dus echt hard. Ook al is het nog praktisch onzichtbaar, het is er wel.
    Succes!

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    meid als jij het wil houden, dan moet je er voor gaan hoor.
    T is moeilijk, maar je komt er echt wel.
    Ik denk dat als je het om hem weg laat halen heel veel spijt gaat krijgen, zeker omdat jij het wel wil houden.
    En als je ergens voor iets gaat, dan komt het allemaal goed hoor.

sterkte meid.
    en betreft je echo, bij mij was met 6 week nog niks te zien en met 7 week een klein beebje met kloppend hartje.

8. Maaike23

Maaike23 Lid

Mar 28, 2008
    20
    0
    0
    Lieve Patty!
    Heel veel sterkte in deze moeilijke situatie! Er bestaat een stichting (VBOK) die helpt bij ongewenste zwangerschappen! Misschien kun je even kijken op hun site misschien dat hun jullie verder kunnen helpen!

9. Patty20

Patty20 Lid

Jun 8, 2008
    38
    0
    0
    Student
    Helmond
    Ik vind het gewoon moeilijk om te weten dat hij het gewoon echt niet wilt, ik ben er niet op uit om iemand zn leven kapot te maken. Maar ik wil ook niet dit kleine leventje kapot maken...

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je moet het echt niet weg laten als je daar niet achter staat! Echt waar meid, het komt allemaal wel goed! Mijn vader wilde mij ook niet toen mijn moeder zwanger raakte van mij op haar 22e en zij heeft het toen helemaal alleen gedaan. Ze roept nog steeds dat het haar gelukkigste tijd van haar leven was. Ze kreeg van alle kanten hulp binnen de familie en van haar vrienden en ze was gewoon met heel weinig al heel gelukkig. Ik ben echt nooit wat tekort gekomen :)

En aangezien jouw vriend eerst wel te kennen heeft gegeven er voor te gaan, zal hij denk ik echt niet bij deze beslissing blijven. Maar haal het niet weg alleen maar omdat je zijn leven niet wilt verpesten. Dan helpt hij toch niet mee? Jij kunt zonder hem ook heel gelukkig worden met je kindje :)

11. Patty20

Patty20 Lid

Jun 8, 2008
    38
    0
    0
    Student
    Helmond
    Maar zal hij dan niet de rest van zijn leven mij kwalijk nemen voor desze beslissing?

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Lijkt me sterk. En als dat wel zo is, dan heeft ie pech hoor! Mijn vader had er in ieder geval juist spijt van dat hij vanaf het begin niet gewoon een vader voor me is geweest. Hij heeft het mijn moeder nooit verweten (maar mijn moeder mijn vader overigens ook niet!).

Je moet echt doen waar je zelf achter staat. En als jouw gevoel zegt dat je het niet wilt laten weghalen, moet je dat echt niet doen. Maak de keuze voor jezelf en laat het niet afhangen van je vriend. En probeer er nog eens goed met hem over te praten en geef aan dat jij het graag wil houden.

13. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoi patty,

als jij dit kindje wilt houden dan moet je dat zeker doen.
    en ik denk dat als je vriend het kindje straks ziet (of op een latere echo of als het geboren is) dat hij echt een trotse papa zal zijn.
    het isi natuurlijk schrikken als je vriendin opeens zwanger is en hij heeft door dat lege vruchtzakje zoiets van...dat is nog niks, maar het is natuurlijk al wel wat maar met 4,5 week is dat op de echo nog niet zichtbaar omdat het heelerg klein is.
    vanaf de 6 weken dan kun je het beter zien en kun je het hartje zien kloppen.

en heel lief dat je steeds aan je vriend denkt omdat je zijn leven niet wil verknallen, maar denk ook aan jezelf.
    kun jij verder met het idee dat je ee kindje dat je graag wilde weg hebt laten halen? ik denk dat je daar heel veel spijt van gaat krijgen en jou vriend gaat echt wel van dit kindje houden.
    het is voor hem nu alleen nog niet echt.

ik zou als ik jou was kijken wat je zelf wil en jou gevoel zegt houden.
    doen dan!
    je komt er echt wel! maar denk dat je vriend wel blijft.
    toen hij dacht dat je 7 weken was wilde hij uiteindelijk ook wel proberen er wat van te maken.
    wat maken die 2 a 3 weken uit?
    komt allemaal goed.

liefs mejon

14. Patty20

Patty20 Lid

Jun 8, 2008
    38
    0
    0
    Student
    Helmond
    ja ik vraag hem dat ook steeds, wat maken die 2 a 3 weken nu uit? en dan reageert hij : ja toen dacht ik dat het al was.. maar nu was het een leeg zakje het kan ook een miskraam zijn enz.

15. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Vervelend dat je vriend er zo over denkt.

Misschien is dit niet echt het antwoord waar je op zit te wachten, maar jullie zijn samen verantwoordelijk voor dit kindje. Gewenst of ongewenst. Jullie zijn oud genoeg om sex te hebben, dus vind ik dat in elk geval hij ook voor de consequentie's moet opdraaien.

Sorry dat ik het zo zeg, maar ik ben een beetje tegen abortus.

Heel veel succes, hoop dat je de juiste beslissing neemt.

16. DeesjePietje

Jun 2, 2008
    15
    0
    0
    Huismoeder
    Hoi Patty,

Wat een vervelende rot situatie! Maar je moet doen wat jou het beste lijkt, het is jou lichaam!
    En wat betreft het 'vruchtzakje' en de veronderstelling dat het nog niks is is zeker niet zo!
    Want bij iedereen die ooit een babytje heeft gekregen en nu zwanger is is het ook zo begonnen dus het is wel degelijk WAT! Het mooiste wat er is!
    Probeer het aan je vriend uit te leggen.
    Laat je zeker niet beinvloeden door negatieve reactie;s ook al zijn het van de mensen die het dichts bij je staan, jij moet er uiteindelijk mee kunnen leven, mocht je wel of niet het kindje willen houden!
    Ikzelf heb ooit 1 keer een abortus gehad toen ik 15 jaar was maar dat was een onmogelijke situatie, ik heb mezelf gezegd dat ik als het enigzins zou kunnen opvoeden zelf ik dat nooit meer zou doen! Zoals jij ook zegt.. Je hebt nu de mogelijkheid om het kindje te kunnen krijgen en tuurlijk zullen er dingen op je pad komen die misschien niet zo leuk zijn maar je bent sterker dan je denkt en het idee dat er een 'mensje'in je groeit......
    JE kan het! En als je over 8 maanden je babytje in je armen houdt kan je je niet voorstellen en ik denk je vriend ook niet dat je hiermee hebt gelopen..... Echt heel veel sterkte!

GRoetjes

17. valhalla

valhalla Niet meer actief

En hij maakt jouw leven niet kapot als je het nu -voor hem- laat weghalen?

Het is voor jou wel iets anders dan voor hem. En inderdaad, een embryo van vijf weken is in aanleg al zo compleet, laat je beslissing alsjeblieft niet afhangen of je het wel of niet op een echo kan zien. Als je bij een andere vk was met betere apparatuur had je misschien wel wat kunnen zien en zou ie het wel willen houden?

18. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Als je het niet weg wilt laten halen moet je dat niet doen!
    Je weet nooit hoe het in het leven loopt, dus om alleen rekening te houden met ZIJN denkwijze is lief maar kun je denk ik beter laten. Misschien ben je volgend jaar wel verliefd op iemand anders, of over 10 jaar.. maar JIJ bent degene die met het rotgevoel blijft lopen van een abortus voor de rest van je leven. En STEL nou dat je over 10 jaar verliefd wordt op een man die al een kind heeft, dan zou je toch zeker willen dat jij je kindje had gehouden!?

Als je vriend bij je blijft.. neem hem dan mee naar de 10 weken-echo.. je zult zien dat hij blij verrast is als een minimensje ziet spartelen.

En je ouders, die draaien wel bij zodra de baby er is hoor, geen zorgen. Alleen opvoeden kan jij ook! Je vriend hoeft de baby niet te erkennen en zo val je hem er ook niet mee "lastig".

Mocht er iets misgaan de komende weken, dan alvast sterkte!

19. Patty20

Patty20 Lid

Jun 8, 2008
    38
    0
    0
    Student
    Helmond
    Ik weet gewoon niet of ik dit kind alleen een goed leven kan bieden, Ik hoop dat jullie gelijk hebben als jullie zeggen dat hij wel bij zal draaien, maar hij klinkt zo vastbesloten. Ik wil hem gewoon geen pijn doen. mijn hart klopt voor hem, en ik weet dat als ik deze beslissing neem dat hij daar maar mee moet leren leven, maar ik wou zo graag dat hij er ook blij mee was :(

20. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meid,

het is zeker mogelijk dat he gewoon zwanger bent hoor, want ik bleek ook een heel stuk korter zwanger te zijn dan ik zelf dacht, en toch is het nu een gezond trappelend kindje! Ik vind eerlijk gezegd de reactie van je vriend ook een beetje vreemd... Je wil een kindje of je wil het niet, maar waarom zou je zo'n verschil maken tussen die paar weken?!?
    Ik zou in ieder geval NOOIT het kindje voor iemand anders weg laten halen! Je moet doen wat voor jouzelf het beste voelt, anders heb je straks de rest van je leven spijt! Er zijn altijd wel oplossingen te bedenken. En volgens mij draait je vriend wel bij als hij er eenmaal aan gewend is.

Groetjes Cossy

Share This Page