Pijnlijke schoppen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sylvia29, May 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Toch maar eens vragen hier, ik ga woensdag ook weer naar de vk dus dan vraag ik het ook maar tsja, jullie hebben ervaring.

De baby is zo'n beetje de hele dag in beweging, ik heb weinig buik, en soms schopt het zo hard dat het echt voelt alsof ik van binnen uit opgerekt wordt, en dat doet pijn.
    Nu heeft iedereen in mijn omgeving zoiets van zo'n pijn kan het toch niet doen?
    Dus ook de vrouwen die zelf kids op de wereld gezet hebben, nou zijn die kids allemaal al ouder (mijn moeder, zijn moeder, de buuf van mijn moeder) dus misschien dat hun het niet herinneren als echt pijnlijk, maar ze kijken me behoorlijk raar aan, want schopjes zijn toch juist leuk?

Mijn moeder snapt het nu wel een beetje want die heeft vanmorgen voor het eerst een paar rake schoppen gehad (ijskoude hand op mijn warme buik leggen :D) en die zei ook wow...voorliggende placenta, buikspiertjes en speklaagje maar die schoppen komen wel aan zeg!

Afentoe gaat het er zo hard aan toe dat ik echt even mijn adem inhou en in elkaar kramp en er een AU of erger aan toevoeg.

Dus doet het bij jullie ook soms behoorlijk pijn?
    Het is trouwens niet constant zo hoor, laten we zeggen dat 7 van de 10 bewegingen gewoon geinig zijn en dan 3 van de 10 opeens heel erg pijnlijk en hard.

2. Luannie

Luannie Fanatiek lid

Nov 1, 2009
    1,241
    1
    0
    NULL
    nee, ik kan niet zeggen dat ik dat heb.. ik voel de kleine amper..
    Maar ik kan me wel erg goed voorstellen dat het heel hard kan zijn! en dus ook pijnlijk!

3. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Yep, heb ik ook, alleen vind onze meid het volgens mij leuk om die keiharde schoppen/klappen tegen mijn vagina van binnen te geven.
    Ik lig dan altijd ff stil in bed, want het dreunt behoorlijk na ;)

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier zijn ze af en toe ook heel pijnlijk maar ik heb helemaal geen vetlaag en achterliggende placenta. me buikwand wordt ook erg opgerekt.

Trek je niets aan van de rest jij voelt zelf wat ie voelt! ;)

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ja maar wonderbaby, je gaat je zo'n aanstelster voelen he :)
    Mijn schoonmoeder had volgens haar 3 schopbaby's en die voelde het helemaal niet als pijnlijk, en dan kijkt ze mij daarbij aan van hoe kan dat dan pijn doen?

Astrid dat inderdaad ook, als het de wilde 5 minuten heeft dan schopt het alle kanten uit, dan komt mijn maag opeens omhoog, en dan vliegt mijn blaas weer uit de kom, en dan vandaag opeens alsof het voelde dat het naar de uigang aan het trappen was, wat voelde alsof er opeens heel veel druk op gezet werd.

Luannie dat zei ik een paar weken geleden ook, ondertussen heb ik spijt van die uitspraak :D

Zelfs de hond vluchtte vanmorgen bij me vandaag na een paar rake schoppen van de baby, en dat is toch niet echt een watje haha.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Sylvia,

hier heb ik ook weleens rake schoppen te pakken gehad van ons kleintje hoor! Zelfs een paar keer dat mn vriend zn hand op mn buik had en dan doodleuk zeggen: sow he, voelde je dat??? :x

Heb het zelfs 1x gehad, toen lag die kleine al met zn koppie naar beneden en zn voetjes onder mn longen. Kreeg ik me daar toch een schop in mijn longen! Ik moest gaan zitten en even naar adem happen, want die sloegen even helemaal dicht! En verder de bekende voltreffers in de ribben, ook niet fijn.

Nu heeft Ukkie geen ruimte meer om flink uit te halen, maar zo af en toe gaat het er nog best wild aan toe daarbinnen hahaha. xxx sas

7. Luannie

Luannie Fanatiek lid

Nov 1, 2009
    1,241
    1
    0
    NULL
    sylvia maar wij zijn bijna even ver.. maar goed als ik dat lees dan mag ik blij zijn! :)
    Hoewel iets vaker en harder een teken van leven zou wel fijn zijn! ... hihi.. Ik heb ook een voorliggende placenta dus daar kan het bij mij vandaan komen, maar goed die heb jij ook :S

In iedergeval hoop ik dat je kleintje je een beetje heel houdt de overige weken :D

8. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Schopjes kunnen idd zeer pijnlijk zijn ja.
    Mijne flink laag aan het schoppen vaak waardoor is spontaan een dansje doe.
    Geloof dat mijn oma zelf eens met gekneusde ribben heeft gelopen dus reken maar uit hoeveel kracht er achter kan zitten.
    Waarschijnlijk omdat er bij jou "minder"ruimte is kan het harder aankomen of harder aanvoelen.Het is tenslotte altijd raak als het schopt.

Share This Page