Nog meer toekomstige halfbloedjes??

Discussion in 'Zwangerschap' started by Elisia, May 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elisia

Elisia Lid

Apr 15, 2010
    86
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben vandaag precies 5 weken zwanger en kan het eigenlijk nog steeds niet geloven... een heel gek gevoel!!!

Nou heeft mijn kindje een antilliaanse papa en een nederlandse moeder...Zijn er nog meer toekomstige halfbloedjes?? En gaan jullie je kindje straks 2talig opvoeden??

Groetjes
    Elisia

2. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    ik heb 1 dochtertje en ben nu weer zwanger.. en ze zij alle 2 half nederlands en half marokaans..

mijn man praat zo veel mogelijk marokkaans met ons kindje, en ik praat alleen nederlands met haar

3. andreams

andreams Bekend lid

Feb 19, 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Ons kindje heeft straks een Nederlandse mama en een Italiaanse papa :) En zal noodgedwongen tweetalig opgevoed worden, want zo goed is papa's z'n Nederlands nog niet :D Wij praten onderling ook Italiaans. Maar ook al zou papa z'n Nederlands al wel helemaal goed zijn, dan nog zou ik ons kindje tweetalig willen opvoeden. Hij of zij heeft immers wel allemaal familie in Italiƫ wonen.

4. anoniem1988

May 13, 2006
    32
    0
    0
    nb
    hallo,

ons kindje wordt half suri half ned.
    we gaan hem/haar ook tweetalig opvoeden.

gr

5. Elisia

Elisia Lid

Apr 15, 2010
    86
    0
    0
    Hey Heyyyy,

Leuk om reacties te krijgen!!!
    Wij gaan ons kindje ook 2talig opvoeden, dit wil mijn vriend heel erg graag....Zelf spreek ik nog geen papiaments wat ik dus nu ook ga leren!

6. anoniem1988

May 13, 2006
    32
    0
    0
    nb
    hey meid,

leuk dat jullie het kindje ook tweetalig gaan opvoeden.
    ik spreek zelf ook nog geen surinaams, ik ga op bol.com een werk/leer boek bestellen om de taal te leren. misschien is dat ook wat voor jou alleen dan wel in jou vriend zijn taal.

groetjes

7. onelove

onelove Actief lid

Mar 8, 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    wij krijgen een dubbel halfbloedje:D!!
    Ik ben half Ned half Surinaams
    en mijn vriend is half Ned en half Indo..
    Wordt dus een suri-indo!

Wij praten gewoon Nederlands en geven ws een Engelse naam.

8. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Leuke topic!

ik ben zelf half indo en mijn mannetje is half spaans.. dus wat krijg je dan??

ben in ieder geval heel benieuwd hoe dat er uit komt te zien!

9. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hier nog niet zwanger..

maar als wij een kindje krijgen wordt het half nl en half angolees:)

wij gaan ook 2talig opvoeden dus nederlands en portugees:):)

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Hier ook een halfbloedje in de buik! Ons kindje (jongetje) is van Griekse papa en nederlandse mama en ja, tweetalig gaan we hem opvoeden. Heb hier een beetje ervaring mee (met anderen en nederlandse les geven aan halfbloedjes) en zie steeds dat als je consequent NL blijft praten tegen je kind en de vader zijn taal, het moet lukken...Ik vind het ook wel spannend maar we willen het graag zo gaan doen!(wij wonen in G'land)

11. Elisia

Elisia Lid

Apr 15, 2010
    86
    0
    0
    Heyyy anoniem1988,

Ja dat is misschien wel een goed idee om te beginnen met een boek! Mijn vriend praat al veel papiaments tegen me en ik heb zelf 2 jaar in spanje gewoond dus ik spreek goed spaans hierdoor versta ik de taal aardig goed, maar spreken lukt nog niet.... Het is natuurlijk niet leuk als je kindje een taal spreekt die jezelf niet kan!
    Ben je geboren in 1988 trouwens??? Dan zijn we ook nog van dezelfde leeftijd ik namelijk ook :)

Groetjes,
    elisia

12. MamaJ

MamaJ Actief lid

Mar 22, 2008
    115
    0
    0
    Spaanse peper (of moet ik zeggen spaanse sambal)?!

13. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

Apr 27, 2010
    3,070
    0
    36
    Hier zitten we in ronde 2,
    ik ben half surinaams en manlief is vol Hollands

gr Denise

14. macaaney

macaaney Lid

Feb 6, 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    Ik ben nu 20 weken van een half nederlands, half somalisch kindje. Wij willen het ook tweetalig opvoeden. De broers en zussen van mijn vriend en hun kinderen wonen namelijk door heel Europa. Zelf probeer ik ook een beetje somalisch te leren, maar aan de manier van zinnen opbouwen is geen touw vast te knopen:p

15. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

Nov 3, 2009
    2,007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hoii :)

Hier nog niet zwanger maar als dat gebeurd word het ook een halfbloedje Ik ben zelf nederlands en mijn manneke spaans het kindje word dan 2talig opgevoed ivm met familie in spanje ;)

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier een pasgeboren halfbloedje :) ik ben Nederlandse en mijn man is Turks! En, voor zover ik dat objectief kan zeggen :p ons mixje is prachtig, ze heeft een bos donker haar en haar huidje is heel iets getint. Wij gaan haar ook tweetalig opvoeden en proberen dus nu al consequent te zijn met de goede taal tegen haar spreken. Wij wonen in Nederland, maar ik zal zeker proberen ook de Turkse kant te stimuleren, gelukkig hebben we Turkse tv en ik ga zeker Turkse boekjes en cd's etc kopen straks

Krijgen jullie mixjes ook 2 paspoorten? Ons meisje in ieder geval wel, daarom moeten we volgende week naar het consulaat...hoera....

17. Mimi85

Mimi85 Actief lid

Jul 13, 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine vent is half suri half iraans, we gaan hem 2 talig opvoeden. Zelf kan ik ook iraans spreken... (mijn man is iraans ik suri)
    Ik praat NL met de kleine en hij iraans.
    En ook hij krijgt 2 paspoorten en zelfs ik kan een iraans paspoort krijgen omdat ik getrouwd ben met een iraanse man. Wat een feest heh :p haha niet dat ik erop zit te wachten hoor.

18. fafje

fafje Niet meer actief

hai!!

Hier ook een mixje...de papa is marokkaans en ik ben indisch+moluks...dus een mengelmoesje!...Ik kan zelf niet vloeiend maleis praten...alleen wat woordjes maar heb wel alle indische gebruiken..dus dat leert ie van mama...maar arabisch gaat ie van papa en opa&oma leren!

Ben zoooo benieuwd hoe hij eruit gaat zien!!!

19. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Ik ben zelf een halfbloedje, half Arubaans en half Nederlands, mijn man is gewoon Nederlands. Maar wij gaan ons kindje niet tweetalig opvoeden, hier in huis wordt uitsluitend Nederlands gesproken omdat ik(en mijn man natuurlijk ook:p) dat gewoon het aller belangrijkste vinden. Mijn vader woont op Aruba en tijdens alle lange zomers die we daar gaan doorbrengen zal ons kindje wel een beetje van de taal meekrijgen.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik ben half nl en half indonesisch en mijn man is turks..

ook deze frummel zal dus gemixt zijn.. onze dochter voeden we ook tweetalig op en merk nu voornamelijk dat ze de 'makkelijke' woorden uit beide talen oppikt om te gebruiken ;) . Wel vind ze turkse tekenfilms leuker.

Trouwens enkel 1 paspoort en weet niet of ik/we wel een turks paspoort aan willen vragen.

Share This Page