Baarmoedermond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Draaikont, 14 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Klopt het dat je baarmoedermond steeds hoger gaat zitten naarmate de zwangerschap langer duurt?

2. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Dat gevoel heb ik wel. Toen iknet zwanger was, lag hij maar 3cm boven de ingang van mijn vagina. Ik was bang voor verzakking door eerdere totaal ruptuur. Afgelopen weken lag hij al hoger. Vanavond tijdens douchen nog eens gevoeld en nu kan ik hem niet meer voelen. Hier gaat dat dus wel op. We schelen een week dus zal vast kloppen. Is het je eerste kindje?

3. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Geen idee maar waarom ga je voelen aan je baarmoedermond?

4. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Dat vraag ik me ook af...hier vorige week inwendig onderzoek gehad ivm harde buiken enz en toen zei de verloskundige we doen dit liever niet aangezien het irritaties kan veroorzaken maar ivm al je klachten wil ik zeker weten of je baarmoedermond nog dicht zit...als hun het al zo min mogelijk willen doen begrijp ik niet dat je zelf daarna gaat zitten voelen.

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113

Ja is het eerst kindje voor mij!

Waarom voelen? Omdat ik zelf een control freak ben en ze het bij de vk niet doen.
    En ik als de dood ben dat ik vroeg ontsluiting o.i.d krijg.

6. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Sorry hoor draaikont je gaat toch niet aan je baarmoedermond voelen?! Het is niet voor niks dat ze dat bij de vk niet doen het kan de nodige infecties veroorzaken die dan weer voor problemen kunnen zorgen! Je bent pas 19 weken.. bespreek je zorgen met je vk wellicht dat ze tips of je zelfs door kan verwijzen naar een deskundige voor je 'control freak' gedrag en je zorgen.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Sorry hoor maar dat je er standaard infecties of ontstekingen van kunt krijgen is onzin ! Ik neem aan dat als je zwanger bent de penis van jullie man/vriend nog steeds naar binnen mag ? Of vingeren ...?
    De mannen zitten ook aan hun penis moeten ook plassen en stoppen hem er gewoon in hoor, en met klaar komen spuit het sperma tegen de baarmoedermond, dit zorgt echt niet voor irritaties of ontstekingen,
    Wanneer dit wel zo is ( wat inderdaad soms voor komt ) word door de verloskundige afgeraden nog intiem te zijn

Zelf heb ik ook altijd gevoeld, de gynaecoloog vond dit geen enkel probleem, alleen als mijn vliezen braken moest ik bellen en niet zelf voelen mijn man vingerde mij namelijk ook nog steeds tijdens zwangerschap en of het nu zijn vingers waren of de mijne dat maakt dan ook niet uit, ( had een laag liggende baarmoeder waar je zelfs tijdens de seks niet omheen kon)

8. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113

Ik krijg over een tijdje een meting!
    Maar goed dat was verder mijn vraag niet of ik het wel of niet moet doen....
    En wat betreft voelen denk ik eerder dat seks voor problemen kan zorgen.

9. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dat de vk het niet doet heeft een hele goede rede.

Als ik eerlijk mag zijn vind ik het niet gezond dat je er zo obsessief mee bezig bent. Geef dit aan bij de vk!

10. opnaarnr1

opnaarnr1 Actief lid

14 feb 2015
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Door eraan te zitten loop je juist risico op vroeg ontsluiting en dat wil hè echt niet bij deze termijn... Ik herken de controlfreakneiging, maar heb mezelf steeds voorgehouden dat mijn lichaam heus wel doet wat het moet doen en ik dat niet moet verstoren. Kan je die tactiek aanraden 😉

11. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik denk dat de vk bij mij niet doelde op infecties of ontstekingen maar inderdaad meer op het irriteren van de baarmoedermond met eventuele ontsluiting tot gevolg precies dat wat opnaarnr1 zegt...

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Toch vreemd dan dat penetreren en vingeren wel mag....

Mijn gynaecoloog heeft mij altijd verteld dat het geen probleem is zolang mijn vliezen niet gebroken zijn, of hij mij nu vingert of ik voel met mijn eigen vingers maakte niet uit is hoe de gyn het letterlijk zei,

De penis stoot er ook 4 keer in de week een aantal minuten tegenaan ;)
    Daarbij is het niet bewezen dat je er eerder ontsluiting door kunt krijgen

Maar door sperma juist wel.... Als je baarmoedermond al iets aan het verweken is kan sperma er voor zorgen dat net het laatste zetje gegeven word om de bevalling werkelijk in gang te stellen, dan zou je uit voorzorg ook geen seks meer moeten hebben ??

13. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Misschien dat het komt omdat het bij mij allemaal al wel behoorlijk geïrriteerd is...ik heb ook echt geen zin in vingers of wat dan ook :D ondanks dat zou ik het niet extra gaan zitten vervelen door zelf te gaan voelen...ik denk dat ik heel mijn baarmoedermond niet eens zou vinden aangezien deze behoorlijk gekanteld naar achter ligt ;)

14. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Weet niet of het zo is hoor maar ben er gewoon een beetje angstig voor! Ik doe sowieso niks tot ik die meting heb gehad.
    Maar kan me inderdaad dat 1 keer in de zoveel tijd voelen iets veranderd aan mijn baarmoedermond.
    Er zijn mensen die elke dag seks hebben terwijl ze zwanger zijn.
    Nou dan zal het kind er wel heel vroeg uitkomen!

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik snap dat het in sommige gevallen beter is niet te doen hoor !

Maar als je Googled op eigen baarmoedermond voelen zie je in verschillende forums dat vrouwen die het beroep verloskundige hebben ook stiekem zelf voelen ;)

Er zijn natuurlijk mensen bij wie het beter of verstandiger is het niet te doen, maar inprincipe als je seks kunt hebben en dat niet voor irritaties zorgt ....en als er gevingerd mag worden en je hebt geen zwakke baarmoedermond die vatbaar is voor ontstekingen of irritaties.... Dan is het geen probleem dat draaikont af en toe zelf even voelt.

16. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    En dan schiet je in de stress zodra je hem niet meer voelt?
    Waarom heb je een meting?

En die laatste zin van je schiet me beetje verkeerd.
    Dat is echt iets waar je niet vrolijk van word hoor.
    Of je moet zin hebben in een opname van meerdere dagen, meerdere keren de kinderarts naast je bed en na ontslag ook nog controles van je kleintje in het ziekenhuis. Een prematuurtje is echt niet fijn! Moet je niet mee spotten.

17. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik denk niet dat ze doelde op haar eigen kindje maar op het hebben van dagelijkse gemeenschap dat als dit een vroeggeboorte zou opwekken deze mensen dan wel een kindje zullen krijgen die heel vroeg komt ;)

Toch denk ik ook dat ts het een beetje moet proberen het los te laten, wat ga je doen als je inderdaad de baarmoedermond niet meer voelt? Ga je dan volledig in paniek want dan heeft het voelen geen meerwaarde!

18. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Dank je dat bedoelde ik er inderdaad mee te zeggen!

Nee ik schiet niet echt in de stress hoor.
    Zal ook allemaal wel loslopen.

Ik wilde graag een meting omdat ik in mijn verleden wat problemen heb gehad met mijn baarmoedermond. En toevallig zijn ze bezig met een tijdelijk onderzoek waar ik aan mee kan doen.

19. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Draaikont ik begrijp je onzekerheid wel. Mag ik je een tip geven? Gebruik een condoom om je vingers als je wilt gaan voelen. Niet dat je iets open haalt met je nagels. Een penis heeft geen scherpe randjes of iets.

Het is wel zo dat het niet verstandig is om van alles in je vagina te stoppen. Maar er te krampachtig mee omgaan heeft ook geen nut. Je vagina kan het klimaat prima op orde houden daar en een dikke slijmprop voorkomt dat de infectie bij de baby komt.

Je vroeg naar de stand van je baarmoedermond. Vraag het gewoon aan de verloskundige. Met de echo kunnen ze dat goed bekijken en in de gaten houden. Pas als je een korte baarmoedermond hebt is er paniek. In theorie gaat je baarmoeder eerst omhoog en uiteindelijk zakt hij weer naar beneden richting het einde van je zwangerschap. Wanneer er iets met je baarmoedermond is, dan merk je het echt wel. Het voelt dan ook geïrriteerd.

20. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113

Dank je wel! Ik heb over 1,5 week de meting. Dus dan zal ik het ook wel horen :)

Deel Deze Pagina