Zwanger en hond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleintje88, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Laat mijn hond gewoon uit terwijl de kleine slaapt, lijkt me juist handig en vooral met erg vies weer. Doe de deur dan wel op slot, wij wonen in een dorpje en hier zijn erg veel mensen die dat doen. Sommigen brengen zelfs de kinderen naar school.
    Zou er alleen wel bij nadenken de droger uit te zetten.
    Ik zie het gevaar niet zo....

2. Johanna82

Johanna82 Lid

5 nov 2007
    27
    0
    0
    Zoals het nu lijkt, lijkt het bereik zeer goed. (We hebben het nu 1 keer uitgetest). Wij wonen zelf ook in een woonwijk.
    De baby is er nog niet...haha vandaar dat ik nog niet veel meer info kan geven.

We hebben het toen als volgt getest:
    Ik thuis en mijn vriend is een stuk gaan rijden in de auto. Zelfs toen (in de auto) was het bereik zeer goed te noemen en dan kun je een aardig eindje lopen met je hond.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben. Kijk anders ook even op kieskeurig.nl daar staan ook een aantal reviews over deze babyfoon.
    Alecto DBX-83 babyfoon vergelijken? KIESKEURIG vóór u koopt

3. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Dank je voor de info Johanna! En natuurlijk voor de link.

Haha, zelfde situatie als wij hier ;)

4. Johanna82

Johanna82 Lid

5 nov 2007
    27
    0
    0
    Ben zelf ook zeer benieuwd hoe het straks allemaal gaat. Maar door het werk van mijn vriend zal ik regelmatig perioden alleen zijn met baby en hond....Dus vandaar de keus voor deze babyfoon, dan hoef ik niet altijd mijn baby wakker te maken om de deur uit te gaan.

5. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Same here, ik twijfelde alleen vanwege het meeluisteren. Maar ja, het zijn ook wel 3000 kanalen :)

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Wat een goede tip. Ik wil ook zo'n babyfoon.

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Mijn buren gingen uit eten met de alecto 83 hier in het restaurant in het dorp, ging prima schijnbaar. Zou zelf nooit zo lang wegblijven van mn kind als ie alleen thuis is.. maar zo even 5 minuten met de hond moet wel lukken denk ik.
    Vind het zielig om de kleine helemaal uit bed te halen, in de wagen, naar buiten voor 5-10 minuten en dan weer terug.. dus ik zou als het echt moet de kleine wel eventjes alleen durven te laten.. denk ik.. :)

8. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik vond het ook echt heel vervelend om haar alleen thuis te laten. Liep met de babyfoon aan de overkant van ons huis heel de tijd ons huis in de gaten te houden. Heb trouwens op de babyfoon een briefje geplakt met mijn adres erop en tel.nmr van mijn vriend en dat er een baby alleen ligt voor het geval er iets gebeurd. Maar nu vind ik het niet meer zo eng. Je went er dus echt. aan's morgens om half 7 als Nica wakker word laat ik de honden in de tuin plassen en pas als we aangekleed zijn gaan ze met haar in de wagen naar buiten. Als het echt stort regent dan wacht ik nog wel eens tot ze haar ochtend slaapje doet en dan ga ik alleen met de honden.
    En zoals ik al eerder schreef, mijn honden zijn gewend 's avonds om 19:00 uur voor het laatst naar buiten te gaan. Dan kan ze nog mee of ik wacht dus tot ze slaapt. En als je overdag gewoon een lekkere lange wandeling maakt kunnen ze 's avond echt best wel alleen even plassen en poepen in 5 minuutjes.
    groetjes,bar

9. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    goeie vraag. wij hebben ook een hond.
    overdag is het geen probleem, maar ik werk in de avonddienst, hij zou dan de kleine rond 19.00 mee moeten nemen. en dan rond 23.00 ben ik thuis, dan kan hij de hond weer doen en kan de kleine thuis blijven.
    ik ga altijd om 15.30 weg en hij komt om 17.30 thuis.
    onze hond gaat er altijd 4 keer pd uit.

10. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hier niet zozeer het probleem met uitlaten 's avonds. Maar meer voor overdag als het echt kl*te weer is. Nemen jullie de kleine dan mee in de wagen met regenscherm? Want onze hond moet toch wel overdag minstens één/twee keer een half uur of langer eruit, anders is hij de strontvervelend en wordt hij helemaal gek, en ik ook ;)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja gewoon met een regenscherm op de wagen inderdaad.

Maar ik ga nu echt voor de babyfoon omdat we toch tegenover ons een uitlaatplaats hebben. Dan kan ik gewoon het huis zien en de baby horen. Lijkt me ideaal.

12. happymama

happymama Niet meer actief

ik laat de kleine s ochtends toch altijd even alleen met de hond uitlaten.
    ik zorg dat ik altijd mijn tel bij heb en een briefje waarop staat dat ik tuis een kleintje heb liggen mocht er iets met me gebeuren .
    vond t wel moeilijk om ze alleen te laten maar t kan gewoon niet anders . want wij wonen nu nog op een app en om dan alles mee naar beneden te halen is zo'n hoop werk .
    maar vanochtend heb ik ze wel mee genomen in de draag zak dat vond ze heerlijk en viel ook meteen lekker in slaap

13. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Hi

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik deed dit als volgt. Je neemt een kleintje niet altijd mee. Als het echt bar en boos is loop je ook neit echt prettig. Mijn man is altijd een week van huis en dan moet ik het alleen doen. Ik loop dan wanneer die kleine slaapt een rondje langs de vijver en nu de flat (ben inmiddels verhuisd).

DOE WEL EEN SLEUTEL EN EEN BRIEFJE IN JE ZAK!!!! dat er een kleintje alleen ligt voor het geval dat.

Er zijn mensen die zelfs boodschappen gaan doen dus die paar minuten hoef je je echt neit schuldig over te voelen. Als je thuis bent hoor je die kleintjes ook neit altijd gelijk huilen dus als het niet t elang duurt moet het kunnen

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik dacht toen de kleine nog niet geboren was dat ik hem nooit alleen thuis zou laten. Tijdens zijn ochtendslaapje of voor dat hij 's morgens wakker wordt laat ik nu altijd de hond uit. Ik doe dan een kort rondje en ben na een minuut of 5 ook weer gewoon terug. Als het echt regent en de kleine is wakker, dan neem ik hem mee in de draagdoek met een paraplu. Blijven we allebei droog en heb ik geen natte kinderwagen in huis staan.

15. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Nou ben benieuwd of ik het durf om mijn kindje dan alleen te laten. Voor een klein rondje moet het wel lukken denk ik ;)
    En wij hebben helaas ook niet een uitlaatveld hier in de buurt, al maak ik mijn hond niet blij als ik een half uur op hetzelfde veldje rondhang ;)

bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina