Zelf heb ik er geen probleem mee, een shit zu trekt al nauwelijks aan de riem en anders stelt het nog niks voor.. Maar mijn nichtje heeft ook een grote sterke hond en die gebruikt zoiets HONDENSPUL Dé webwinkel voor de actieve hondenliefhebber en dat werkt echt supergoed. Hij is wel slim, want als je hem een andere riem om doet is er niks aan te houden en ga je alle kanten uit. Het werkt goed, als hij namelijk trekt, gaat ie juist de verkeerde kant uit met de riem. Dus hij weet dat als hij rustig loopt hij er eerder is en dan zit de riem ook gewoon los om zijn lichaam. Miss is dit wat voor tijdens de zwangerschap, want zo kunnen ze niet eens trekken aan de riem, hoef je er ook niet bang voor te zijn. Ze hebben er trouwens echt geen last van, want ze gaan alleen de verkeerde kant uit. Het is niet zo'n riem met stekels ofzo.. Gr. Carlien
Mijn hondje plakt trouwens de hele dag aan mij vast, terwijl het normaal een hond van de baas is.. Dus denk toch wel dat ze het merken.. Baasje is nu weleens jaloers Gr. Carlien
hier ook hoor, maar alleen als ze wat zien (poes of hond), ik laat ze ook apart uit maar verder mocht ik op afstand al wat zien ga ik het ontwijken en anders pech meestal lukt het wel alleen het onverwachts trekken dat is soms erg vervelend. Wij hebben 1 van onze honden pas een half jaar en zijn het hem al aan het afleren want in het begin was er geen houden aan, dus je kan het afleren maar daar gaat veel tijd in zitten je hebt ook wel gentle leader's (riemen) die zitten om de snuit zodat je hem/haar kan wegtrekken als hij wat ziet maar ik zelf heb het niet nodig.
Hoi Carlien, Bedankt voor de site, ik heb idd zo'n riem liggen, alleen past tie het niet meer in het verleden trok me reu meer dan nu, dus heeft wel erg veel geholpen, die kleine van 7 maanden past het nog niet helaas. Dus of een nieuwe aanschaffen dan maar. maar wat ook helpt, zijn lijn onder zijn rechte poot doen, dan wilt tie dus ook wat minder trekken heb ik gehoord. Maar alle advies is welkom hoor,.. weet nu gelukkig dat het geen kwaad kan voor de baby en ja baasje is hier ook lekker jaloers haha,..ze hangen erg aan me en dus niet meer bij baasje hahaha,.. geniet ervan!
Hoi Rica, ja heel irritant als ze onverwachts trekken he,.. En ja er gaat idd ook bij mij veel tijd in zitten met die kleine om dat af te leren. maar goed, het komt wel goed Die riemen die jij bedoelt vindt ik zo zielig, die gebruik ik liever zelf ook niet. Die kleine laat ik het liefst los lopen, want los luistert ze meer dan aan de riem. en die Reu, ja ik denk dat ik maar die riem weer ga aanschaffen die je onder hun poten bevestigd, dan trekken ze totaal niet. Iig, geniet ze van je zwangerschap.
Hier 3 amerikaanse staffords ten tijde van mijn vorige zwangerschap had ik er nog 4, tot 1 maand voor de bevalling dus elke dag 2 rondjes lopen per x (4x per dag) als mijn man er niet was wel 2 met 2 dus ga niet 4 ronden lopen dan ben ik de hele dag bezig Hier met lopen niet echt trekkers behalve als ze andere honden zien (kunnen ook niet echt met andere honden opschieten.. maar dat komt wel wat vaker voor bij dit ras) Na de bevalling heeft mijn moeder 's ochtends de honden uitgelaten en de rest deed mijn man. en toen ik het zelf weer kon ging ik ook gewoon met 2 honden met de wagen weg (of als de kleine sliep even een klein rondje (babyfoon heeft 3 km bereik) vaak ging ie ook mee in de draagzak als ik dan honden tegenkwam met de wagen even stil staan honden goed strak naast me houden en wachten tot de andere honden gepasseerd waren en dan weer verder lopen. wees niet bang, staffords zijn 1 van de liefste honden met kinderen naar mijn ervaring!!! Veel s6 de komende 8 maandjes voor mij begint het ook weer en dan 2 kindjes.. ben benieuwd hoe dat gaat... en als het goed is ook nog puppies rond de tijd dat ik ga bevallen
Nee inderdaad het zijn de beste kindervrienden!! Onze engelse stafford is echt 2 handen op 1 buik met onze kids!!! Ons andere hondje ( shih tzu ) daar moet je eerder mee uitkijken!!!
Wij hebben een jack russell en een rottweiler, de rottweiler is denk ik nog erger als die van jou, is vals op bijna alle andere honden en wil ze ook aanvallen als die ze ziet dan springt en trekt er 60 kilo. Ik laat hem gewoon uit, hij luistert toch niet en is echt een losgeslagen beest als die aan de riem loopt, ik stik hem alleen af ( met de riem ) als die trekt dan merkt die vanzelf dat die niet zo moet trekken.
Ha, dan moet je mij eens zien lopen met m'n beagle Hij loopt sowieso heel snel en dat kan ik niet meer want dan krijg ik harde buiken dus ik probeer hem vanaf nu al te leren dat ie rustiger moet doen. Ik loop op mijn tempo en als het hem niet snel genoeg gaat heeft ie lekker pech! Dat trekken aan de riem weet ik nog niet hoe ik dat op ga lossen..
Die van mij (vrouwtje) is wel heel erg lief nu en andere kinderen die hier langs komen doet ze niks aan. Ze loopt ze wel liever uit de weg. Mja.. Echt kinderen gewend is ze ook niet. Hoe het straks met een eigen kleintje in huis gaat weet ik niet. Wat doet die van jullie dan?? Kan ik vast voorbereiden.. Gr. Carlien
Schattig is dat hé?? Alleen met dat warme weer mag ze wel uit mijn buurt blijven.. Ze hebben ze tot XL en je bent max. 40,- kwijt. Dat had ik er wel voor over gehad. Nu zal het idd nog niet gevaarlijk zijn, maar er zijn genoeg zwangeren die er een paar weken verder als waggelende eentjes bij lopen.. Dan zou ik toch liever geen trekkende honden hebben. Lijn onder de poot door doen werkt wel, maar als ze echt willen, zijn ze snugger genoeg om even hun poot op te tillen, zodat ze gewoon vrij kunnen trekken. Volgens mij zijn deze riemen in ieder geval veilig, dat vindt ik ook altijd wel prettig.. Mja.. Je hebt nog zat tijd om te kijken of het wel of niet gaat en wat je wilt.. Gefeliciteerd!! Helemaal vergeten.. Gr. Carlien
Gaat grommen en hapt dan, maar dat komt omdat de kinderen dan bijvoorbeeld bij zijn mand zitten of uit onverwachte hoek komen. Moet zeggen dat het wel beter word, onze zoon weet nu dat hij gromt en gaat happen. Hij is nu 2,5 jaar maar toen hij nog over de grond kroop moest ik de hele tijd wel opletten dat hij bijv niet aan zijn staart trok.... Het blijft toch altijd uitkijken met honden, hoeveel je ze ook vertrouwd!
WOW 3 amstaffs,.. dus je weet wel hoe het is hahaha en ja ik weet dat staffords 1 van de liefste honden zijn voor kinderen, dus daar maak ik me ook niet zoveel zorgen over. Maakte me meer zorgen over het uitlaten van de 2 honden, want als ze inderdaad andere honden zien willen ze nogal trekken, en die kleine dan alles wat kruipt/springt/loopt dan begint ze al te trekken,.. wanneer er niemand in de buurt is, lopen ze zo netjes mee. (dat is denk ik ras eigen he?) Nou bedankt en jij ook heel veel suc6 met de 2de zwangerschap en je 3 staffies.. veel liefs
ja wel schattig is het maar als je moe bent, en even dat suffe geen zin dag heb, is het wel vermoeiend!! hahaha,..
Juist ! Maar helaas werkt het in de praktijk niet altijd. Wij hebben een labrador van 35 kg, hebben hem dit ook geleerd,maar als hij één van zijn vrienden ( honden uit de buurt ) ziet is hij mooi niet meer te houden. Ga er zelf iig niet meer mijn rug aan vergallen dus laat gewoon de riem los ( weet dan wel van mijn eigen hond dat hij een andere hond nooit iets zal aan doen ) Wij hebben ook een tuigje voor hem, en moet zeggen dat dat wel werkt, zodra hij gaat trekken komen zijn voorpoten van de grond af en kan hij dus niets meer.
Wij hebben ook zo'n soort van tuigje gehad. Werkte hier voor geen meter. Hondentraining hebben we ook gedaan. Puppy, beginners, gevorderden 1 en 2. Voor alles geslaagd en hond luistert verder ook goed. Maar mijn ervaring is dat wanneer het niet je eigen hond is die heel nieuwsgierig begint te trekken/kijken dat het wel die andere hond is die als een bezetene begint te trekken en te blaffen, waardoor jou hond toch wel denkt te moeten reageren. (tja, ik heb geen politiehond). Wij hebben nu zo'n band die achter het hoofd langs gaat en om de bek heen. Wanneer de hond aan de lijn trekt, trekt hij zijn kop scheef zeg maar, waardoor hij zichzelf corrigeert. Ik vond het in het begin heel zielig, maar de hond is er inmiddels aan gewend en ik kan rustig (inmiddels hoogzwanger) met hond en kinderwagen/buggy de straat op. Groot voordeel hier is wel dat de hond zodra we de wijk uit zijn los kan. Of de hond aanhankelijker is: hier niet. Aan het einde van de eerste zwangerschap dacht hij wel dat hij mij moest beschermen waardoor ik hem uiteindelijk altijd aangelijnd liet omdat hij de haren van voor naar achter rechtovereind had staan als we andere honden tegenkwamen. Deze keer heeft hij dat niet.
ik vind het niet zieliger dan een halsband om hun nek waaraan ze lopen te trekken waar dus elke keer spanning op staat of een ruk aan gegeven wordt. met zon gentle leader kan je ook niet echt trekken en zit ook niet strak om zn mond hoor... tis geen muilkorf maargoed hoop dat je het kunt oplossen het is altijd erg gezellig dat getrek en gedoe hahaha...
Je kunt honden leren om niet te trekken d.m.v goede opvoeding. Maar goed ,daar vroeg je niet om. De gentle leader (te koop bij dierenwinkel, laat je goed voorlichten en neem je honden mee om dat ding te passen) kan uitkomst bieden tegen het trekken.
Naar mijn mening is hier maar 1 antwoord mogelijk; trainen! Je kunt wel aan gentle leaders ed. beginnen, maar als je je hond niet eens hebt geprobeerd te trainen voor je hier aan begint (gentle leaders alleen gebruiken na goede info van bijv. een gedragstherapeut of trainer!) ben je naar mijn mening echt alleen maar bezig met de makkelijkste weg zoeken, ten koste van de band met je hond! Na de bevalling is het net zo belangrijk dat je hond niet trekt, dus naar mijn mening loont het zich om op training te gaan of een gedragstherapeut in te schakelen (soms vergoedt door verzekeraar!!).