Hoi dames! Ik heb net een liggingsecho gehad met 35.5 Mijn meisje weegt nu (al) 3208 gram en is volledig ingedaald. Verder waren er op de echo een hoop vlokjes in het vruchtwater te zien. Nu lees ik daarover het volgende: Het huidje van je baby is nog steeds bedekt met huidsmeer, een wit, glibberig laagje dat hem of haar beschermt tegen het inweken van het vruchtwater. Je baby verliest dit laagje in de laatste weken van je zwangerschap. Het huidsmeer komt dan in vlokjes in het vruchtwater terecht. Aan het vruchtwater is dan ook te zien of de baby op het juiste moment geboren wordt. Is het vruchtwater kraakhelder zonder vlokjes, dan is je kind iets te vroeg geboren. Is het vruchtwater helder mét vlokjes dan is je kind keurig op tijd. Vruchtwater dat melkwit van kleur is, betekent dat de vlokjes opgelost zijn en dat je kind wat aan de late kant is. Zou je kind in deze week ter wereld komen, dan is hij of zij dus waarschijnlijk nog helemaal bedekt met dit dunne laagje huidsmeer en heb je helder vruchtwater. Hebben jullie hier ervaring mee? Meer dames die ervaring hebben met vlokjes in vruchtwater (a terme of niet?) Ik krijg namelijk langzaam het gevoel dat ze er een beetje naast zitten met mijn uitgerekende datum. Ze loopt al de hele zwangerschap een ruime week voor. Wat is jullie ervaring? Liefs, Janneke
Hier werd ons kindje op 35.4 dagen 3250gram geschat, ligt ook al de hele zwangerschap voor op groei maar dat wil daarom niet zeggen dat je verder bent (kan natuurlijk wel) Hoe weet je dat je vlokjes in je vruchtwater hebt?
hier geen ervaring met de vlokjes in het vruchtwater, maar wel met het meten van je kindje. Hier met 36 weken ( bij de vorige) ook een liggingsecho gehad en bij het meten van de baby wat ze dan even meten. Was toen ruim 3000 gram. Hij werd geboren met 38 weken en woog maar net 2500 gram dus daar kunnen ze naast zitten.
De vlokjes waren op het scherm te zien! Was ik ook heel verbaasd over Zag eruit als sneeuw op een zwart tv-scherm. De vk wees het ook aan. Als ze de echokop stil hield kon je het zien dwarrelen. Dat het puur en alleen een groot kindje kan zijn weet ik, maar dat gecombineerd met dit vond ik wel apart @Lisa: ook een flinkerd? @WesDaan: met meten nog zo ver er naast?? Jeetje... Ik dacht dat ze er met voelen heel vaak naast zaten, maar dat meten toch wel in de buurt moest komen... Miss is er dan nog hoop Nu schatten ze dat mijn kindje op de uitgerekende datum meer dan 4 kilo weegt...