Nee, hoger KAN een risico worden. Het is wel goed dat je dan extra in de gaten wordt gehouden voor het geval dat gebeurt. Idd jammer van je gyn zeg, dat zou ik dan ook wel eveb willen horeb Ik ben mijn laatste zwschap 16 kilo aangekomen... Erg veel. Ik baalde want ik was er vlak voor 12 afgevallen. De vlos zette alles op rijtje, gewicht van de baby, placenta enz, en vond mijn gewicht juist netjes. Erg lief! Omdat ik altijd kerngezond ben geweest en ook geen suiker oid heb gehad deed ze nergebs moeilijk over.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb ook een hoge BMI en bij ons 1e kindje ben ik de hele zwangerschap onder controle geweest bij de gyn en bevallen in het ziekenhuis, maar dat had niets met mijn overgewicht te maken. Ik heb ook geen extra controles gehad die in verband stonden hiermee. Bij de eerste zwangerschap duurde het wat langer voordat mensen ook echt aan je zien dat je in verwachting bent. Het valt minder op dat je een buikje krijgt, dan wanneer je slank bent is mijn ervaring. En de eerste echo's waren inwendige echo's. Ik ben nu 6 weken in verwachting van ons 2e kindje. Deze zwangerschap kom ik weer bij dezelfde gyn en beval ik in het ziekenhuis.
Hier een BMI van rond de 40, bij eerste zwangerschap wat hoger bloeddruk gehad maar hele zwangerschap bij vk mogen lopen. Uiteindelijk bij gyn bevallen maar dat had niets te maken met mn gewicht. Kindje van 6,5 pond... 2e was een superzwangerschap, geen suiker, maar 7 kilo aangekomen, perfecte bloeddruk etc... Ondanks mn bekkenklachten zou het een zs uit het boekje zijn... Kindje van net geen 8 pond. 3e weer hetzelfde. Perfecte bloeddruk, veel vruchtwater, nog niks gehoord over suiker... Morgen groeiecho en overige afspraken, tot nu toe verloopt alles perfect... Wat ik wil aangeven, een hoog BMI zegt lang niet alles....
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie buikgroei? Ik ben zwanger van de derde,bij de andere 2 had ik ook al vrij snel een behoorlijke buik. Nu ben ik 4w5d en is mijn buik al erg aan het groeien.Ik heb van mezelf ,ivm overgewicht, al een buik natuurlijk.Die buik is nu 1 grote bol aan het worden. Herkennen jullie dat?
Bij mijn 1e zwangerschap viel mijn buikgroei in de eerste 18 weken erg mee. Ik viel toen ook steeds wat af. (net als nu). Ik kon nog heel lang mijn gewone broeken aan. Mijn buik veranderde wel. Hij werd ronder/boller en steviger. Anders dan mijn "gewone"buik.
Ik heb een bmi van 31 (denk ik). Ben nu zwanger van de derde. Bij de eerste 2 woog ik ook ongeveer het zelfde. Ze hebben er nooit wat van gezegd ofzo. Het enige was aan het einde als ik boven de 105 kilo uit kwam ik niet boven mocht bevallen bij een thuisbevalling, maar op een bed in de woonkamer moest. Echter ben ik met beide (om andere redenen) in het ziekenhuis bevallen. Nu heeft ze wel gezegd dat ze met een week of 30 nog een groei echo gaan maken, omdat mijn andere 2 kindjes best fors waren. Maar ik had niet het idee dat het mijn BMI te maken zou hebben. Wellicht is het ook per verloskundige praktijk verschillend.
Ik Had voor mij doen een hoog bmi. Nu voor mij doen dus een laag. Ik heb altijd overgewicht gehad. Bij mijn oudste ben ik bevallen met ongeveer een BMI van 41 Heb gewoon bij der verloskundige gelopen. Had echt een giga grote buik. Had wel Een hoge bloeddruk en daarom is hij gehaald met 39 weken rond. Ik moest op 20 oktober 2005 bij de VK komen. De afspraak daarvoor was al gezegd. als mijn bloeddruk zo hoog bleef of steeg. Moest ik naar het ziekenhuis. Nou die afspraak was dat dus zo ver. want ze vonden eiwitten in mijn urine en een hoge bloeddruk onderdruk zat geloof ik tussen de 90 en de 100 in. Dus op 21oktober ingeleid. Kern gezonde zoon geboren van 9 pond. In 2007 eindigde ik op een BMI van 45.1 mijn zwangerschap. Ook alles goed verlopen geen eens een hoge bloeddruk gehad niets. ALleen ik had teveel rugklachten en sliep haast niet meer. dus ben ik weer ingeleid(De gyneacoloog waar ik moest wezen voor de groeiecho zag dat ik op was van vermoeidheid. Dus mo cht me toen 2 dagen later melden en is mijn kerngezonde dochter geboren net 8 pond woog ze. Nu is mijn BMI 33.Voor mij doen dus laag.
Ik zal je ff oppeppen met mijn BMI van 45 en een prima zwangerschap tot nu toe: Bij 33 weken ben ik 6,3 kg aangekomen. Ik begon pas aan te komen toen ik al ruim over helft was. 3 x suikertest gedaan en 3 x perfect bevonden Laatste bloeddrukmeting: 138/64. Ook meer dan perfect steeds Niemand doet naar of respectloos tegen me, ookal weeg ik het dubbele van wat ik zou mogen wegen. Ik heb ook een echte zwangere buik, waarvan de gyn van de week zei dat ie goed groeit Baby ligt qua groei precies op schema. Alles gaat gewoon goed! Tuurlijk moet de kleine er nog veilig en wel uit, maar deze 33 weken hebben mijn lijf, mijn kindje en ik er maar mooi goed vanaf gebracht Het enige waar ik last van heb is van mijn bekken, al sinds de 12e week. En volgens de fysio heeft mijn gewicht daar NIKS mee te maken Geniet ervan! En wees trots op je buik! Ook nu er nog niks te zien is!
Ik lees dat meerdere meiden last hebben van bekkenklachten (ik ook!) zou dat wellicht dan wel vaker voorkomen bij meiden met overgewicht? Wat ik wel jammer vond was dat je bij onze vk met een bmi boven de 30 al niet meer thuis mag bevallen. Dit ivm verhoogde kans op veel bloedverlies tijdens de bevalling. Nu woon ik ook zo'n 20 minuten rijden van het ziekenhuis, dus ik vind het uiteindelijk ook fijner om in het ziekenhuis te bevallen. Maar toch, het is niet leuk om op basis van je overgewicht "verplicht" in het ziekenhuis te moeten bevallen. Vond ik in ieder geval, ik kreeg het gevoel dat ik echt geen keuze had/heb
gefeliciteerd ook ik heb een hoge bmi de intake had ik bij de verloskundige en daarna ook door na de gyn dat had ik bij mijn zoontje en bij deze zwangerschap weer alles is goed gegaan met de zwangerschap van me zoontje suiker, bloeddruk bleven de hele zwangerschap goed heb ook een goede en vlote bevalling gehad ik vind het persoonlijk fijne bij de gyn word goed in de gaten gehouden krijg extra echos en er word niks of nauwlijks wat over me bmi gezecht
Zoals ik in mijn vorige post al schrijf: volgens mijn bekkenfysio heeft het hebben van bekkenklachten niks met gewicht te maken. Het zijn de hormonen die deze klachten veroorzaken en niet het gewicht van de moeder.
Goedemorgen Dames. Ik heb ook een te hoog BMI (41) en zwanger van onze 1e. Ik was binnen 3 rondes zwanger dus dat ging lekker snel. Ben ook nog eens 37 dus alles tegen wat dat betreft. Bij mijn 2e bezoek bij de VK (8 weken echo) deelde ze heel plomp mee dat ze mij niet mocht begeleiden omdat de BMI te hoog was en ja ik een risico had enz. Best wel sneu voelde ik me omdat je dan weer eens met de neus op de feiten wordt gedrukt en ik voelde me al helemaal schuldig. Dat werd me aangepraat. Ja te zwaar, te oud hoe kan je dan ook een kind willen. Zo reageerde ze. Voor mijn 12-weken afspraak naar de GYN. En wat verbaasde me? Kreeg ik daar een afspraak met de VK van het ziekenhuis. Ik vragen hoe dat zat. Ja zegt ze jij hebt absoluut geen risico zwangerschap dus je wordt begeleid door de VK tijdens de zwangerschap en bevalling. Alleen heb je dan ook een vast GYN waarmee de VK kan 'sparren'. De reden voor doorverwijzing was dat je niet thuis mag bevallen (ivm tillen van de ambulancebroeders mocht je met spoed naar ziekenhuis moeten) en wat extra controles. Ik was helemaal blij want wilde toch in het ziekenhuis bevallen. Ik heb inmddels met 12-weken gewoon een uitwendige echo gehad. Ook de Nekplooimeting met 13-weken ging uitwendig. Ik kreeg wel met 14 weken een voorloper op de 20 weken echo. Die hebben we afgelopen vrijdag gehad. Dat is standaard protocol omdat ze inderdaad door de vetlaag met 20 weken soms niet alles goed kunnen zien. Die met 14-weken gaat dan inwendig en met 22 weken uitwendig. Ik vond het een voordeel wat wij hebben afgelopen vrijdag al een complete check-up gehad van het kindje en onze frummel is helemaal goedgekeurd. Heb tot nu toe nog nooit wat gehoord over mijn gewicht. Dus naar het ziekenhuis hoeft echt niet vervelend te zijn. Ik ben er zelfs blij mee nu Groetjes
Bedankt voor je oppepende bericht . Dit geeft me zeker goede moed. Super Bedankt !! Nu ik al die verhalen lees ben ik helemaal gerustgesteld. Ook heerlijk om te lezen dat jullie gewoon een buik kregen. Dit weekend even stiekem alvast door de ikea gestruind om al een beetje aan het idee te wennen haha. Nu vroeg ik me af zijn jullie nog afgevallen in het begin van de zwangerschap ? ik ben nu namelijk een kilo kwijt en hoorde van mn moeder dat mijn tante ( die dus ook overgewicht heeft) dat ook heeft gehad.
Graag gedaan Mamamel Leuk dat je al even in de Ikea hebt gekeken. Genieten hoor! Ik ben in het begin idd eerst een paar kilo afgevallen. Lees/hoor dat ook van meerdere vrouwen. Ik was niet misselijk en at alles, maar het gebeurde gewoon. Kan geen kwaad voor je baby, scheelt jou alleen maar in extra mee te zeulen kilo's later in de zwangerschap
Hahah ja inderdaad. Opzich vind ik het met de misselijkheid ook wel meevallen, het komt gewoon in vlagen. Ik heb gewoon niet z'n zin in eten haha. Natuurlijk eet ik wel om toch voedingstoffen binnen te krijgen. Heb wel gewoon om de 1,5 uur honger haha dus moet wat doen om die buik stil te krijgen .
foxy ik zie dat je uit twente komt. in welk ziekenhuis ben je onder behandeling?? ik ben nu niet zwanger maar heb wel 2 gezonde kindjes gekregen ondanks mijn hoge bmi. ik vind het wel leuk om met jullie mee te lezen
@aapje79: Gezellig dat je meeleest. Ookal ben je nu niet zwanger ervaring heb je dus wel en daar vroeg ik om hihi. Dus lees lekker mee je kunt mijn en misschien een ander vast helpen als we ergens tegen aanlopen omtrend BMI , maar natuurlijk ook gewoon het zwanger zijn zelf
Ook hier een te hoog BMI van tegen de 40.. Nu 30 weken en iets meer als 10 kilo aangekomen.. Voor de rest geen kwalen gehad me eerste keer bloedprikken was mijn suiker perfect, van de week het weer doen.. maar verwacht zeker geen problemen, wat ook de vk al aangaf.. Ik las ook dat als je boven de 100 zou wegen dat je dan al gelijk medisch ben en in het ziekenhuis moet bevallen, nou tot heden er nog niks over gehoord dus we doen het lekker op ons eigen manier.. Zwanger raken was niet moeilijk en geen kwalen.. Tuurlijk we weten allemaal dat het niet goed is voor de gezondheid, maarre dat zijn zoveel dingen niet en het gaat uitstekend!