zwanger en hooikoorts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loezzz, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    hey meiden,

het is weer een paar dagen zonnig en ik ben al weer aan het snotteren en niezen.. hooikoorts :( Ik nam altijd allerfree, maar in de gebruikshandleiding staat dat ze niet zeker weten of je dit kan gebruiken bij een zwangerschap. Wat gebruiken jullie voor je hooikoorts? misschien een homeopatisch middel wat goed werkt?

liefs loezzz

2. laura14

laura14 Lid

9 jul 2007
    71
    0
    0
    in overleg met je arts of gyno of vroedvrouw mag je wel antihistamone gebruiken, ik gebruik het zelf ook in overleg. Ik gebruik Fenistil maar ik woon in het buitenland dus weet niet wat het in Nederland zou zijn.

3. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    moet je even met de huisarts overleggen heb ik vanmorgen nog gedaan. ik heb normaal gesproken cetrinizine die mag ik dus nu niet gebruiken tijdens de zwangerschap krijg. arts heeft ioets anders voorgeschreven.

4. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    dankjullie, dan bel ik even de huisarts!

5. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Hmm, ik gebruik normaal iets anders en heb van de allergoloog juist Cetrizine voorgeschreven voor gekregen tijdens de zwangerschap. Omdat dit een van de oudste medicijnen is en er dus het meest over bekend is. Bij borstvoeding is het een lastiger verhaal, maar zover ben ik nog niet.
    Verder gebruik ik natriumcromoglycaat 20pch neusspray, dat kan ik straks ook gewoon blijven gebruiken.
    Oh ja, en het is een misverstand dat homeopatische medicijnen altijd velidiger zijn. Dat hoeft absoluut niet zo te zijn!

6. Sarah0023

Sarah0023 Actief lid

20 okt 2008
    154
    0
    0
    Sinds vorig jaar heb ik via de allergoloog eindelijk een middel gevonden dat echt werkt (rhinocort), ik ben echt een zware hooikoorts patient en begin al te snotteren bij alles wat groeit en bloeit verschrikkelijk...

Helaas mag ik dit niet tijdens m'n zwangerschap gebruiken en moet ik het echt afzien deze zomer :confused:

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb ook hooikoorts en de enige antihistamine-tabletten die ik eventueel zou mogen gebruiken is Cetirizine, alle anderen niet. Maar de Cetirizine laat ik ook liever staan.

8. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ik gebruik op het moment niks, maar als het dreigt te escaleren grijp ik wel, ik zit nu al met verstopte neus en knalrode ogen, dus wie weet...

Deel Deze Pagina