zwanger en hooikoorts.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door tukker, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hier ook sinds een aantal dagen weer volop last van de hooikoorts,
    Echt verschrikkelijk.Heb normaal telfast tableten en nasonex neuspray ook heb ik oogdruppels maar die gebruik ik alleen als me de ogen echt uit de kop branden.

Vanochtend huisarts gebeld, is twee dagen met cursus.
    Vervangende huisarts gebeld en die zei dat ik een homeopatisch middel maar moet halen. ja right met zulke erge hooikoorts red je dat echt niet. Zak.
    Ga zo maar even naar de apotheek en kijken wat die voor mij kan betekenen.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dokter Vogel polinosan (of zoiets) helpt heel goed tegen erge hooikoorts. Je mag er elk uur een pilletje van nemen en als ik het echt erg heb helpen mijn xyzall pilletjes ook niet meer en moet ik dat erbij nemen. Dan ben ik er heel erg goed mee geholpen. Maar weet niet of dat mag tijdens de zwangerschap...

Hier voorlopig nog geen last van hooikoorts en hoop uit de grond van m'n hart dat dat mag blijven!

3. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Ook ik heb al ontzettend last van hooikoorts, terwijl het voorgaande jaren ergens in april op kwam zetten... Pollenseizoen is wel heel vroeg dit jaar. Heb vandaag de huisarts gebeld en heb een neusspray Beclometason gekregen. Staat op dat het een ontstekingsremmer is welke ik 2x per dag mag gebruiken. Nu maar hopen dat het gaat helpen.

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Heb ook sinds een paar dagen weer erge last, bah. Ik las op internet dat xyzal ondertussen wel mag maar alleen in lage doseringen. Hopelijk helpt dat een beetje. Alles wat homepatisch is kun je mij net zo goed gewoon een hand geven, want dat doet helemaal niks....

5. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hier ook hooi koorts gehad tijdens me zwangerschap en je mag inderdaad weining ik gebruikte allergo comod neusspray die werkte wel sterkte met de hooi koorts meiden!!

6. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Ik heb een neusspray gekregen van de HA die je mag gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding, Natriumcromoglicaat, werkt op zich wel redelijk. Het haalt de ergste irritatie uit je neus.
    Mijn ogen die zijn nu ook continu geiiriteerd en MOET er gewoon aan krabben. Ik heb vandaag dan ook via internet, homeopathisch oogdruppels besteld van Smilisan nummer 2, deze oogdruppels had ik tot vorig jaar. Alleen kon ze toen niet meer vinden, het werkt verzachtend op je ogen....
    Hopelijk heeft nog iemand anders wat aan deze tip.

7. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier af en toe last van de berk, maar die naast mijn werk is gelukkig vorig jaar omgewaaid, dat scheelt weer :)
    Maar tijdens de zwangerschap mag je tegenwoordig zyrtec/cetirizine gebruiken. In sommige bijsluiters staat nog dat het niet mag, maar ze weten ondertussen zoveel van dit middel dat je dat tijdens de zwangerschap in beperkte mate veilig kunt gebruiken. Tavegyl kan ook, maar dat is inderdaad op doktersrecept én je kunt er slaperig van worden en dan mag je ook geen auto meer rijden.... De beclometason is ook een optie, maar ook die moet de huisarts weer voorschrijven en het schijnt niet echt lekker te ruiken..

Succes met de hooikoorts
    PCOmiep

8. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, NiekyN,
    Die neusspray die jij krijgt, is er ook in oogdruppels. Vrij verkrijgbaar, ook wel bekend onder de naam prevalin, maar het is slimmer om de merkloze te vragen bij de apotheek. Een stuk voordeliger.

PCOmiep

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Heb ook erge hooikoorts. Ben afgelopen maandag vij de Ha geweest. Vanaf het 2e trimester mag je loratadine gebruiken. ( in het 1e alleen Tavegyl) Ik heb nu loratadine en beclometason neusspray.
    Normaal heb ik altijd de fluticason neusspray en xyzal ,maar dat mag nu dus niet.

10. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    ik heb vandaag van de huisarts de loratadine smeltt ablet gekregen, maar nu ga ik op internet de bijsluiter lezen en lezen ik dat het niet genoeg getest is en word afgeraden om te gebruiken tijdens de zwangerschap. moet ik nu doen?
    pfff, word gek van het gesnotter.

11. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Ik heb ook erge last van hooikoorts, nou moet ik zeggen dan het nu nog redelijk gaat, normaal begint het al in februari.
    De laatste dagen begin ik ook met de, voor mij standaard klachten: jeukende droge ogen, niesen en loopneus. Verder kriebel in mijn keel maar daar is weinig aan te doen.
    Vanmorgen bij de ha geweest: heb neusspray (Natriumcromoglicaat van Sandoz) meegekregen en oogdruppen (natriumcromoglicaat van Sansoz) meegekregen. Deze mogen beide gebruikt worden.

De neusspray wordt vergoed de oogdruppen alleen als ze vaker (chronisch) gebruikt worden :$ maar ach die kosten iets van 4 euro hier.

Hoop dat iemand hier nog wat aan heeft!

12. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had net een nieuwe onderwerp geopend hierover maar onder het verkeerde kopje. Zag dit bij toeval.

Ik heb ook superveel last van hooikoorts en gebruik daar normaal de xyzal en avamys neusspray voor. Maar mag en wil die beide niet gebruiken omdat ik probeer zwanger te worden.

Heb vanmorgen de huisarts gebeld en gevraagd voor iets aanvullends. Met alleen natriumchromoglicaat oogdruppels red ik het alleen echt niet mee.
    Wordt gek van de jeuk, snotteren, niezen. Word er gewoon sjacherijnig van... Hopelijk weet de huisarts iets wat ik nu wel mag gebruiken.

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook weer hooikoorts, aargh! Rotkwaal is het!

Ik mag voor mijn jeukogen gewoon prevalin oogdruppels gebruiken (na overleg met huisarts en apotheek). Verder heb ik een neusspray en haal zo pilletjes bij de apotheek waar ik de naam kwijt van ben.. Waar ik nu meer last van heb dan normaal is benauwdheid. Echt astmatische klachten. Dus ook maar een pufje. Word niet blij van al die medicijnen in mijn lijf nu maar het is niet anders. Ik functioneer echt niet goed zonder.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier is de hooikoorts ook weer in alle hevigheid losgebarsten :(

Heb vorige week naar de gyn gebeld om te vragen wat ik mag nemen: niets... Enkel in noodgevallen (maar zeker niet dagelijks) mag ik een zyrtec nemen en that's it... En als onze spruit geboren is en ik borstvoeding geef, mag ik helemaal niets. Het zal dus nog een maand of 4 serieus afzien worden vrees is. ;)

15. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben bij de apotheek geweest. Ga natriumchromoglicaat ook krijgen in neusspray vorm. Helaas moest dat besteld worden kan ik dus morgen pas afhalen... Helaas helpt neusspray mij bijna niet. Maar goed zal het zeker proberen. Alles om iets minder last te hebben van die rot kwaal!
    Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik ook weinig last. Hopelijk lukt het zwanger worden snel en kan ik genieten van een mooie zwangerschap en een hooikoortsarm seizoen!!

16. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb pilletjes en een neusspray gehad tegen m'n allergieen. Ik zal straks even opzoeken welke het is. Het mag in ieder geval gewoon tijdens de zwangerschap gebruikt worden.

17. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    jippie het heeft hier goed geregd ik voel me gelijk een stuk beter.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier valt de hooikoorts momenteel weer heel goed mee. Maar heel weinig last en dat zonder medicatie! Wie had dat gedacht :)

19. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Hier ook last van hooikoorts en mag mn normale spray neit gebruiken. Was aan de homeopatische middeltjes gegaan maar die doen dus echt niets. Volgens mij heb ik er nu in de zwangerschap ook veel meer last van. Het is nu zo erg dat ik eerder denk dat ik gewoon snipverkouden erbij geworden ben. Mn neus zit helemaal vol en dicht, mn ogen deon zeer en jeuken en ik heb er hoofdpijn van. De holtes gaan echt zeer doen van eht vele snuiten. Ik weet helemaal niet of hooikoorts ook zo hevig kan zijn?

20. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik ben allergisch aan de Berk, maar heb er dit jaar geen last van!? Vermoed idd dat het dankzij de zwangerschap is... Normaal loop ik maanden te niezen, kuchen en met een kriebel in m'n keel.

Nu ben ik gewoon ziek, zal een virusje zijn, want manlief ligt ook in bed :(

Deel Deze Pagina