Hallo dames, wie van jullie heeft hier last van hooikoorts. ik word namelijk helemaal gek van! ik kan hierdoor ook mijn werk niet normaal verrichten. ik moest deze week ziek melden en ben dus gewoon thuis gebleven maar alsnog blijf ik niezen en mijn neus blijft jeuken. ook snachts niet normaal. ik heb dit nooit gehad.. ik ben wel een hooikoorts patient vanaf mijn 17de maar nooit zoo erg.. en nu ik zwanger ben. mag je dus geen (weinig) medecijnen gebruiken. en voor zwangere vrouw mag je alleen dat ene neusspray en oogdruppels van Prevalin, waar iets met cromoglinaat in zit gebruiken. ik heb deze dus een maand gebruikt maar geen verschil. en vorige week ben ik met een andere medecijn begonnen homeopatisch van A.Vogel ik heb tabletten van Pollinosan Forte gehaalt en neusspray maar deze zijn nog erger.. vooral als ik de neusspray gebruik moet ik juist niezen.. hoor ook dat accupuntuur wel kan helpen maar weet niet of het waar is! het is gewooon vervelend weet niet wat ik meot doen. ik wil ook niet hele zomer thuis brengen.. ik word gek van. heeft iemand misschien dezelfde klachten of kent iemand hier andere medecijnen die je wel mag gebruiken?
Ik ben allergisch voor alle diertjes met haren en veren. Nu hebben wij dus twee katten thuis maar aan hun ben ik dus redelijk gewend. Met mijn vorige zwangerschap kreeg ik ineens heel erg last van allergische verschijnselen, vooral neusverkoudheid en weer wat meer astma (jaja, heb ik ook). Het enige dat ik mocht gebruiken was die neusspray (dat hielp ook niet veel) en voor mijn benauwdheid de Ventolin (blauwe inhalator). Ik kreeg ook ineens, terwijl ik daar nooit last van heb gehad, Hooikoorts! Ik moest alles dus gewoon uitzitten, hoe vervelend het ook was. Het duurde gelukkig niet tot het eind van m'n zwangerschap, opeens was het ook zo weer over. Benieuwd wat deze zwangerschap met zich meebrengt, de hooikoorts is nog aan me voorbijgegaan gelukkig! Succes en denk maar zo: nog een paar weekjes en je bent er van af! Echt waar!
hoi Marjolein, het is gewoon vervelend.. geef me alles behalf dit echt waar. ik wil ook nog mijn dingetjes regelen en voorbereiden zo kan ik helemaal nietss doen.. als ik maar gewoon kon doorgaan met werken, dat is ook moeilijk..want ik stoor dan iedereen met het niezen en kan weinig doen.. terwijl ik nog 2 maanden moet werken.. nou zeg maar nog een paar maanden en geen weekjesss en die maanden lijken ook eeuwen voor mij
Ik heb ook altijd erge last van hooikoorts, maar het rare is dat ik nu (tijdens mijn zwangerschap) absoluut geen klachten heb. Maar ik weet hoe vervelend het is en wens je erg veel sterkte ! Babs.
Wat Apart Babs dat je nu opeens geen klachten meer hebt echt wonder...! je moet blij zijn dat je dit niet hebt echt waar
Ik heb ook erg veel last van hooikoorts en astmatische verschijnselen en moest mijn medicijnen aanpassen of zelfs schrappen toen ik in verwachting bleek te zijn. Ik heb nu een veilige neusspray en Ventolin voor de benauwde momenten. Ik moet zeggen dat het nu goed te doen is, maar het is nu ook veel vochtiger dan een aantal weken geleden. Ik ben bang als het weer warmer en droger wordt, mijn klachten ook weer iets verergeren. Ik denk dat je er niet zo heel veel aan kan doen. Misschien eens met de huisarts praten over je klachten? Hij kan je veilige medicijnen voorschrijven. Dat maakte mij wel geruster.
Hoi Ik weet uit eigen ervaring hoe vervelend hooikoorts (en andere allergieen) kan zijn, ik weet niet of je een alternatieve therapie wilt proberen maar ik heb zelf, en mijn zoontje (zwaar eczeem en astma) heel veel baat gehad bij naet therapie. Je kunt info vinden op www.naet.nl of op www.allergie-weg.nl Misschien is het wat voor je, het heeft mij iig wel geholpen! Groetjes Roelie
Hi meiden, zit momenteel op het werk en door de benauwdheid vd hooikoorts wilde ik dit even snel aankaarten op het forum. Ware het niet dat Hanan ermee gestart is. Het is WERKELIJK SUPER IRRITANT! Ik werk dan nog wel, zit gelukkig alleen op een kamer, kan met jeukende ogen ongegeneerd mijn neus ophalen (20 x per minuut), puf mijn benauwdheid weg en nies mijn neusharen volledig in de klit. Zo... dat is eruit. Ik ga vanmiddag ook eens naar de dokter/apotheek voor hulp, want ook ik heb er 'snachts geen rust van, dus word er langzaamaan GEK van. Ik zal die tip van Ventolin meenemen. Hopelijk heb ik er ook baat bij. Een lichtpuntje is dat die kleine schat me nog altijd aan het lachen maakt met het getrappel. Nu al een grote steun! Hanan; jij ook sterkte ermee! Liefs, M.
Hallo Mariella, ik denk niet dat Ventolin voor hooikoorts is, maar voor brugitos mensen. je kan beter naar de dokter gaan als je nog niet geweest bent. ik heb namelijk Prevalin oogdruppels en neusspray gekregen. maar niet dat het helpt. wil graag van je weten wat je huisarts voor je schrijft. groetjess
Hallo, Ook ik heb vreselijke last van hooikoorts (eigenlijk al zolang ik me kan herinneren...). En ik dacht eerst dat het aan mij voorbij zou gaan, dankzij mijn zwangerschap, maar helaas...sinds afgelopen donderdag heb ik ook een vreselijke last van mijn hooikoorts. Heb wel tabletten gekregen van de huisarts, maar die adviseerde om ze alleen te nemen als het echt niet anders kan. Ik vertrouw het allemaal niet zeg maar... Ik ga morgen de accupuncturist bellen, daar ben ik vorig jaar ook geweest en heb ik toch wel veel baat bij gehad! Dus dat kan ik iedereen aanraden, heeft geen effect op de baby en je kunt er veel baat bij hebben. Andere tips zijn natuurlijk welkom! Groetjes, Debby
Hoi meiden, Ik heb ook last van hooikoorts en een lichte astma. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap van de huisarts Tavegil tabletjes gekregen en dat hielp goed. Die mag je dus gewoon tijdens de zwangerschap gebruiken. Ze zijn echter alleen op doktersrecept te krijgen. Ik gebruikte het ook maar heel af en toe hoor als het echt niet meer ging. Daarnaast heb ik ook prevaling gebruikt en Pollinosan en dat hielp bij mij ook wel een beetje. Voor mijn astma heb ik Becotide en zn Ventolin. Maar dit heb ik maar heel af en toe nodig.
Ik ben voor dezelfde klachten naar mijn huisarts geweest. Ze heeft uitgebreid overleg gehad met de apotheker en deze heeft aangegeven, dat ze nu zo ver zijn bij de fabrikant dat ze aan kunnen geven dat Loratadine veilig is voor zwangeren. Loratadine is de stofnaam. Een naam die jullie beter kennen is Allerfre. Ik moet zeggen dat ik me weer stukken beter voel, nu mijn hooikoorts iets beter onder controle is. Ik zou zeggen, praat er eens over met je huisarts en/of de apotheker. Sterkte, Marianne
Hier ook 1 die helemaal gek wordt avn al het gekriebel in mijn hoofd, neus, oren en keel. De dokter gebeld. Hij vond het niet veilig om in dit stadium van mijn zwangerschap medicatie te gebruiken, helaas voor mij.. Sterkte dames, homeopathische mag wel, geloof er alleen niet zo in..
Ik ben nog niet zwanger, maar we zijn wel "bezig".. Ik heb ook heel erg veel last van hooikoorts. Echt vervelend zeg! Ik gebruik nu Reactine, maar vindt het wel eng. Als ik zwanger ben dan stop ik daar meteen mee. Voor mijn astma heb ik Pulmicort en Ventolin.
ik heb ook erge hooikoorts, maar nu we proberen zwanger te worden gebruik ik 'Rhinallergy', een homeopathisch middeltje dat zonder problemen tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden! (Geen wondermiddel, maar het maakt toch verschil!)
Ik ben een tijdje geleden naar de huisarts geweest en ik heb toen gezegd dat ik zwanger wil worden. Volgens haar maakte het niet uit dat ik Xyzal gebruik als ik nog niet zwanger ben. Ondanks dat het niet aangetoond is dat het onschadelijk is voor voor de ongeboren baby. Volgens haar is er de eerste twee weken van de zwangerschap geen overdracht tussen moeder en kind dus dan maakt het niet uit dat je dan medicatie inneemt. Ik twijfel hier alleen zelf wel over. Ik vind het toch eng om iets in te nemen.
Hi, eens uitgebreid surf-onderzoek gedaan naar het relatief nieuw apparaatje: Medinose Bionase. Dit schijnt echt een zeer effectief én veilig middel te zijn tegen hooikoorts en andere allergieën. Het is wel een investering; prijs verschilt nogal, maar heb een site gevonden met niet goed geld terug garantie en tijdelijke aanbieding: 69,90 euro i.p.v. 99,90 euro. Nu ik al die positieve verhalen gelezen heb, ga ik het ook proberen. Mochten jullie geïnteresseerd zijn in mijn ervaringen, dan laat ik het hier weten. Groetjes, Mariel
JA, ik ben zeker geinteresseerd of het werkt! Dat zijn bij mij altijd van die dingen van "eerst zien, dan geloven". Ik ben dus benieuwd!
Hoi allemaal, Ik heb zelf ook last van allergie, hooikoorts. Toen ik bezig was met zwanger worden heb ik in de apotheek al aangegeven dat we bezig waren. Ik moest toen meteen overstappen op andere medicijnen. Ik had puffers (flixotide en serevent) en neusspray (flixonase). Ik moest direct overstappen op beclomethazon neusspray en inhaler. Daarnaast voor de benauwde momenten ventolin. Er zijn dus wel degelijk neusspray's en inhalers die je mag gebruiken tijdens je zwangerschap. Ik lees dat veel dames prevalin voorgeschreven hebben gekregen. Dit werkt bij mij totaal niet. Met de beclomethazon is alles bij mij onder controle. Iedereen veel succes en vooral goed doorvragen bij je huisarts... grz Misoh
dames dames ik had jullie vertelt dat ik er gek van word maar sinds ik naar acupuntuur ben geweest is het veeeeeeeeeeeeeeeeeelll beter, ik nies bijna niet meer en voel me echt goed, na 1ste behandeling al.. echt waar! dit is ongelofelijk maar waar... wie echt last van heeft kan beter naar accupuntuur gaan.. en je gaat het verschril meteen merken...... bedankt voor al jullie reacties