zwanger en HOOIKOORTS

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hanan25, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Nou... bijna een week verder en geen stap verder in de richting van verbetering. Lijkt er dus op dat dit wonder apparaat in ieder geval bij mij geen wonderen verricht. Ik hou nog een weekje vol. Mocht het toch beter gaan dan laat ik het weten.

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Balen Mariella... Ik had op internet al een tijdje gezocht naar reacties. Het is heel wisselend. De één zegt dat het super werkt, bij de ander doet t niets..

3. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Als het na volgende week niet beter is, volg ik Hanan en ga naar acupunctuur. Heb het eerder gedaan ivm hoofdpijn en dat was ook effectief.

Ben benieuwd welke maatregel jij neemt, Marleen.

4. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Nu slik ik weer tabletjes van de dokter. Maar ik ben nu ook nog niet zwanger. Als ik dat wel ben dan moet ik er wel mee stoppen. Ik weet dan nog niet wat ik ga doen.. Mijn moeder zei dat ze bij Oprah had gezien dat iemand zijn/haar neus spoelde met een water/zoutoplossing en dat zou ook helpen. Is een natuurlijke manier. Maar of dat ook erg werkt? Het is wel het proberen waard... Je moet dan in het ene neusgat gieten net zolang totdat het uit het andere loopt. Dus echt doorspoelen. Wel de goede verhouding water/zout nemen. Voor de rest heb ik even geen opties.

5. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Dat heb ik ook gezien marleen... bij oprah.. zat ik ook al aan te denken om te gaan doen. Heb op het moment ook vreselijk last van hooikoorts. Net de arts gebeld en ik krijg pilletjes, maar ja ben dan ook helaas nog niet zwanger :(

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    hallo allemaal....
    dit klinkt allemaal heel bekend. nu moet ik zeggen dat het bij mij op het moment wel redelijk gaat, maar er zijn dagen bij dat ik al begin met niesen voordat ik mn bed uit ben. van een (zwangere) vriendin hoorde ik dat je er helemaal niks aan kan doen en dat je het gewoon moet accepteren. maar als ik jullie zo hoor is er toch wel hoop voor ons. liefs doris

7. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Hoi Doris,

gewoon accepteren omdat er niks aan te doen is, geloof ik gewoonweg niet. Niet in 2007! ;)

Dus de alternatieven die we nu o.a. hebben:

* zwangerschapsvriendelijke neussprays/medicijnen
    * acupunctuur
    * apparaat Medinose (ja ja, het lijkt toch te gaan werken!)
    * water/zout oplossing
    * vaseline rond de neus welke de stoffen tegenhoudt die de allergie opwekken

zijn er die bij een aantal zwangeren onder ons effectief zijn!

Hopelijk vindt een ieder er één die voor haar ook effectief blijkt te zijn.

Mijn uiteindelijke bevindingen mbt het apparaat Medinose volgt deze week.

Liefs, M.

8. hanan25

hanan25 Lid

16 mei 2007
    8
    0
    0
    ik heb nu al 3 weken lang geen last meer van hooikoorts na 2 behandelingen van accupuntuur..
    ik dacht nog eerst dat dit nooit voorbij zou gaan. en nu voel ik me erg gelukkig! ik kan naar buiten gaan wandelen winkelen heerlijk gewoon...

9. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Nou niet overdrijven hè Hanan... Je hebt het onderwerp 2 weken geleden met wanhoop geplaatst! ;-P

Maar ontzettend fijn voor je dat jij jouw oplossing gevonden hebt. Ik ga je volgen als het apparaat toch niet blijkt te werken.

Groetjes M.

10. hanan25

hanan25 Lid

16 mei 2007
    8
    0
    0
    HOi Mariella,

overdrijf ik? nee, ik doe zo van het geluk.. en wil jullie ook helpen met het idee.

maar verder moet je zelf beslissen!

11. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Hoi Hanan,

ik plaagde je maar omdat je het over 3 weken had. Ik begon al aan mezelf te twijfelen, omdat ik het gevoel had, dat dit onderwerp nog maar pas geplaatst was.

Ik geloof je absoluut dat het een zeer positieve uitwerking op je heeft! Vandaar dat ik ook aangaf dat ik eventueel ook zo'n therapie ga doen.

Maar het apparaat lijkt nu ook zijn werk te gaan doen. Ben al niet meer zo benauwd, wordt 's nachts niet meer wakker en aantal niezen overdag zijn eindelijk op 2 handen te tellen. Nog niet optimaal, maar wel een duidelijke verbetering. Vraag me wel af of dat dit niet misschien door de weersverandering komt. Affijn... ik ga er nog even mee door.

Groetjes M.

12. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Het apparaatje Medinose heb ik uiteindelijk teruggestuurd. Ik merkte wel dat het iets hielp, maar voor 70 euro verwachtte ik toch wel wat meer.

Op naar de volgende mogelijkheden...

13. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik ben momenteel weer hooikoortsvrij. Ik heb een week tabletjes van de dokter geslikt en daarna is het niet meer teruggekomen. Ben ik dus erg blij mee!

14. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Een vriendin van me had ook zo'n apparaatje. In eerste instantie was ze enthousiast, maar het leek wel of de werking later afnam, en toen gebruikte ze hem niet meer omdat het tegenviel, en het dan toch wel duur is.

Ik heb zelf erg last van hooikoorts. Ik ben bij de dokter geweest of er tóch wat was wat ik hebben mocht. Zij heeft er de boeken op nageslagen en zei dat er niets was, dat overal risico's aan zaten of dat er onvoldoende gegevens beschikbaar waren, en zij daarom niets voorschrijft. Homeopatische middelen werken bij mij niet, ik merk in ieder geval geen verschil.

Ik heb nu Prevalin oogdruppels en een baby zoutoplossing, en dat helpt iets. En sinds twee weken heb ik een pollenhor in de slaapkamer, en dat helpt gigantisch s'nachts! Houdt 87% van alle pollen tegen. Ik heb nu s'nachts in ieder geval geen last meer. En mijn slaapkamer ligt pal aan een mega grasveld en ik ben allergisch voor graspollen, maar ik heb s'nachts in ieder geval echt nergens last meer van!

Overigens neemt het seizoen af denk ik.. want ook buiten die hulpmiddelen is het bij mij nu al een stuk minder.

15. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    tegenstrijdig zeg. Bij mij zeiden ze juist dat er best veel mogelijkheden zijn. Ik heb een doosje Allerfree meegekregen, maar ik durf er gewoon niet aan te beginnen. Juist omdat de berichten zo tegenstrijdig zijn.

Die zoutoplossing ga ik nu eens proberen. En vaseline rond de neus, dat schijnt de pollen ook tegen te houden.

Ik zie dat je er bijna bent Ayvida. Succes met de bevalling!

16. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Dat is inderdaad tegenstrijdig... Ik weet ook niet wat ik daarvan moet denken..

Ik heb van de dokter tabletten, maar die kan ik nu nog wel innemen omdat ik nu nog niet zwanger ben. Als ik wel zwanger ben dan moet ik daar ook mee stoppen. Maar omdat het nu zo goed gaat slik ik helemaal geen tabletten meer momenteel

17. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    @ Mariella: Dank je wel!

Mariella en Marleen: Ja.. ik vond het ook erg tegenstrijdig.. juist omdat ik naar de dokter gegaan ben omdat ik wel vaker had gehoord dat er tóch medicatie wordt voorgeschreven aan zwangere hooikoortspatiënten. Maar zij deed het dus niet.. dus ik heb het zekere maar voor het onzekere genomen en neem dus niets, alleen zoutoplossing, een homeopatische neusspray, oogdruppels en heeeeeeeeel veel zakdoeken.

Allerfre is ook bij de drogist verkrijgbaar, en in de bijsluiter staat o.a. dat er te weinig gegevens bekend zijn over gebruik tijdens de zwangerschap. En dat was met al die middelen zo, volgens de dokter.. daarom schrijft zij niets voor. En dat wordt na de bevalling al niet beter, want ook tijdens de borstvoeding mag je niets nemen. Maar goed.. hopelijk is het dan allemaal een stuk minder. Ik ben wel blij dat het nu niet zo warm en droog is buiten, scheelt ook een stuk.

Voor de nachten kan ik dus de pollenhor aanbevelen, zie deze link:

http://www.tesa.nl/consumer/application ... nieuw11968

Werkt perfect in de slaapkamer, en is geheel veilig!

Deel Deze Pagina