Zwanger en hooikoorts

Discussie in 'Gezondheid' gestart door NikkiF, 17 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Al vanaf mijn zesde levensjaar heb ik enorm veel last van hooikoorts. Normaal slik ik vanaf februari tabeltjes om dat onder controle te houden. Nu ik zwanger ben doe ik dat natuurlijk niet. Sinds deze week heb ik enorm veel last van mijn hooikoorts.

    Mijn ogen branden en ik moet veel niezen. Dat is allemaal wel vol te houden. Maar het grote probleem is dat de slijmvliezen in mijn longen ook flink geiriteerd waar ik flinke last van heb.

    Vooral gisteren was het erg. Ik raakte zelfs helemaal in paniek ervan. En ik wil per se geen risico lopen door medicijnen te slikken.

    Normaal gesproken helpt acupunctuur geweldig. Maar daar kon ik niet terecht. Wel kreeg ik een ander adres en ik ben daar vandaag geweest. Ik heb er een goed gevoel over, maar of het echt goed aanslaat is nog even afwachten. Een zwanger lichaam kan namelijk anders daarop reageren dan een niet zwanger lichaam.

    Zijn er nog meer vrouwen hier met dit soort klachten ? Wat doen jullie er aan ?

    Ik kijk uit naar een antwoord.

    Groetjes,
    Nikki
     
  2. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Ik heb geen ervaring maar waarom probeer je niet een homeopatisch middeltje? Moet je even naar een winkel waar ze er verstand van hebben en dan vragen naar iets wat je mag als je zwanger ben. Baat het dan niet schaadt het niet :)

    Liefs Wendy
     
  3. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik heb ook geen ervaring met hooikoorts, maar idd ik zou even kijken of er een homeopatisch middeltje is. Zou wel overleggen met de HA.
    groetjes Senseemillia
     
  4. BrendaJ

    BrendaJ Lid

    14 feb 2006
    42
    0
    0
    Roermond
    Hoi hoi,

    Ik heb ook al jaren last van hooikoorts, en sinds deze week is het weer erg, niezen, jeukende ogen, 'verkouden'. Normaal heb ik de pilletjes van Xyzal die helpen echt goed, maar ik weet dus niet als je ze tijdens je zwangerschap mag gebruiken, daarom ga ik deze week naar de HA om te vragen welke medicijnen ik dan wel mag gebruiken, want hooikoorts is echt om gek van te worden vooral die jeuk!

    Groetjes
     
  5. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Dank jullie wel voor de tips. Gelukkig merk ik dat het nu beter gaat met mijn longen, ik denk door de acupunctuur.

    Ik ga inderdaad eens een homeopatisch middeltje zoeken, denk ik.

    Xyzal gebruikte ik normaal ook. Dat mag tijdens de zwangerschap niet. Alleen de "ouderwetse" medicijnen tegen hooikoorts zei mijn apotheker.

    Ik hoop dat het snel minder zal worden.

    Nogmaals bedankt voor de reacties !

    Groetjes,
    Nikki
     
  6. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Nikki, je zou het jouw huisarts ook nog eens na kunnen laten vragen bij het RIVM.

    Er wordt namelijk redelijk vaak gezegd dat een middel niet kan, terwijl het wel kan.
    Het is vaak een voorzorgsmaatregel van de producent om het tijdens de zwangerschap af te raden.
     
  7. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hoi NikkiF,

    ik heb ook enorm veel last van hooikoorts.
    er is jammer genoeg helemaal niks aan te doen als je zwanger bent en meestal heb je het dan ook nog dubbel zo erg dan wanneer je niet zwabger bent.
    ik heb het echt men hele zwangerschap moeten uitzitten.

    groetjes Talia
     
  8. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

    Bedankt voor de reacties. Gelukkig helpt de acupunctuur wel, mijn longen voelen al iets beter aan. Daar ben ik heel blij mee. Ik mag woensdag weer gaan. Als ik dat een paar keer herhaal gaat het langzaam wel beter, tenminste, dat is normaal gesproken het geval. Duimen maar !

    Groetjes,
    Nikki
     
  9. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

    Helaas ben ik weer terug bij af. Ik kreeg vandaag weinig lucht en was op een bepaald moment echt in paniek. Ik ben na het werk naar de huisarts gegaan en ik heb nu een soort capsule waar ik de ventolin in moet zetten waardoor de stofjes beter in mijn longen komen. Ook heeft mijn apotheker onderzoek gedaan naar hooikoortsmiddelen en zwangerschap en ze heeft me 10 pilletjes gegeven die geen kwaad kunnen. Blij ben ik er niet mee, maar ik heb geen keuze. Geen adem krijgen is geen optie. Ik hoop dat het snel beter zal gaan. Hoe gaat het bij jullie ?

    Groetjes,
    Nikki
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    waarom ben je er niet blij mee?????

    voor het kindje is het zeer zeker niet goed als de moeder zich niet goed voelt, als die medicijnen (die bij zwangerschap geen kwaad kunnen) jou goed helpen om van je klachten af te komen zal het alleen maar ten goede komen van jou en je kindje, heel veel succes verder x
     

Deel Deze Pagina