Hmm, toch wel heel verschillend wat artsen wel en niet voorschrijven. Ik heb al contact gehad met mijn huisarts en er werd echt gezegd dat er niet veel aan te doen was. Ik gebruik nu dus maar zoutoplossing maar dat helpt niet echt. In de bijsluiter van Prevalin schijnt ook te staan dat t enkel op doktersvoorschrift mag. Denk dat ik maar eens dat homeopatische middeltje ga gebruiken wat hier geadviseerd werd. Baat t niet, schaadt t niet toch? 😊
Budesonide mag echt gewoon (staat ook in de bijsluiter) begint pas na een paar dagen/week met werken maar is echt de moeite waard om na te vragen Jinx ! Zeker als je vaak last heb (ook naast je zwangerschap ).
Mijn huisarts zei, je mag cetirizine gebruiken maar ik raad het je af want die stoffen komen bij je baby terecht en dat jan je kindje heel duf en versuffend maken. Hij zei als het niet anders kan dan kun je het dus nemen maar je moet zelf de overwegingen maar maken. Dus ik heb gekozen voor dikke rode ogen en een chronische loopneus voor de komende tijd. Ik voel mij zelf niet fijn bij medicatiegebruik. Prevelin neusspray werkt bij mij namelijk niet. Je zal waarschijnlijk best gezonde kinderen kunnen krijgen hoor ondanks die medicatie. Dus gewoon naar je eigen gevoel luisteren en doen wat je denkt dat je moet doen.
@Chels89: Beclametason neusspray In de normale dosering kunt u dit medicijn veilig gebruiken. Het wordt al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.
Ik gebruik wel cetirizine. Ik kan anders niet eens mijn werk normaal uitvoeren. Ik gebruik het niet elke dag, maar wel zoals vandaag wanneer ik na een uur al brandende en jeukende ogen heb...dan toch maar een tabletje. Helpt bij mij ook wel de hele dag. cetirizine | Farmacotherapeutisch Kompas
Ik mag van de dokter gewoon loratidine gebruiken. Ook nog nagevraagd bij de vk, en ook die zei dat ik dit veilig kan gebruiken.. Ceterizine noemde ze ook nog als veilig alternatief..
Ik heb nasonex gekregen maar nog niets gebruikt, want juist nu ik zwanger ben heb ik gen last van hooikoorts
Zie afbeelding. Komt uit een e-mail van mijn verloskundige waarin ik vroeg welk middeltje ik mocht gebruiken.
ik heb voor andere allergieen Desloratidine (de voor tijdens de zwangerschap veilige versie van Loratidine). En ik dat helpt ook goed als ik hooikoortssymtonen op voel komen. Misschien een idee om daarnaar te vragen?
nasonex?? dat heeft mijn huisarts juist omgeruild met Beclometason zodra ik had gemeld dat ik zwanger was! dat verbaasd mij zeg, dat jij dat dan wel voorgeschreven krijgt. niet zwanger gebruik ik dat dagelijks namelijk...
Wat BlijEI zegt, je mag gewoon loratidine en cetirizine gebruiken en desloratidine is ook gewoon veilig. Via Lareb - Home kun je dit checken, en ook bijvoorbeeld dat beclometason veilig is. De VK van BlijEI heeft ook tekst van het Lareb meegestuurd En homeopathische middelen zijn niet per se veilig of veiliger dan reguliere middelen!
O ja, ik gebruik zelf desloratidine op advies van de gynaecoloog. En ventolin, beclometason en flixotide. Anders is het niet te doen. Liever met medicijnen me goed voelen dan zonder medicijnen beroerd...
hè meiden, ik heb altijd mega last gehad van hooikoorts. Ben nu 21 weken zwanger en nog nergens last van. Mijn huisarts vertelde dat je door de hormonen ineens veel meer of juist helemaal geen last van de hooikoorts kan hebben tijdens je zwangerschap. Ik hoop nog steeds heel erg dat ik in de laatste categorie hoor. je mag inderdaad weinig gebruiken maar de arts vertelde dat je loratidine wel mag. Prevalin mocht ik niet gebruiken.. succes!